Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-18@12:17:12 GMT

خاک خوزستان را فرا می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۷۶۵۶

مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان در خصوص پیش‌بینی وقوع گرد و خاک در استان اخطاریه‌ای صادر کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در اخطاریه شماره ۱ روز ۱ اردیبهشت‌ماه مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد و خاک هواشناسی خوزستان آمده است: بررسی تصاویر ماهواره گرد و خاک نشان دهنده حرکت توده گرد و خاک از جنوب کشور عراق و همچنین بخش‌هایی از شمال کشور عربستان به سمت استان خوزستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه حرکت این توده گرد و خاک به سمت خوزستان کاهش دید افقی و افزایش آلاینده گرد و خاک از صبح روز دوشنبه ابتدا در مناطق غربی، جنوب غربی و سپس مناطق مرکزی و نیمه جنوبی استان خواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: خوزستان هواشناسی هشدار گرد و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۷۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در کمین ۱۲۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان

آفتاب‌‌نیوز :

حسین ظفری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به آخرین جزئیات از سیل در استان‌های جنوبی کشور، اظهار کرد: در سیل اسفندماه سال ۱۴۰۲ سیستان و بلوچستان تقریباً طی دو هفته حدود ۲۳۰ میلی‌متر بارندگی را در برخی نقاط در پی داشت، در اثر این سامانه جدید از شب گذشته تا امروز ظهر ۲۷۰ میلی‌متر در زرآباد بارش داشته‌ایم. این حجم بسیار زیادی از بارش‌ها را در حدود کمتر از ۲۴ ساعت در جنوب سیستان و بلوچستان شاهد بوده‌ایم. در هرمزگان، جنوب استان بوشهر، جنوب فارس و کرمان بارش‌ها نیز همان طور بوده است.

وی ادامه داد: تاکنون بخش‌هایی از هرمزگان، قسمتی از بوشهر و جنوب کرمان درگیر سیل بودند، در کرمان نیز راه دسترسی ۲ روستا قطع شده است و همکاران در تلاشند تا راه‌ها بازگشایی شود.

ظفری درباره آمار مفقودان سیل اخیر در استان‌های جنوبی کشور گفت: در استان کرمان ۳ دختر چه مفقود شده بودند که با جست وجو‌های صورت گرفته هر ۳ آن کودک پیدا شدند و هیچ جراحتی ندیده بودند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تأکید کرد: امروز تمرکز اصلی ما بر جنوب سیستان و بلوچستان است، شاهد نزول حجم بسیار زیادی از نزولات الهی بوده‌ایم، به طوری که ۱۷۰ کیلومتر مکعب از حجم سد کهیر برای نخستین بار به طور کامل آبگیری شده است و همکاران ما برای دفاع خطرات احتمالی اقدام به رها‌سازی آب کرده‌اند.

اسکان اضطراری مردم روستا‌های جنوب کشور

وی یادآور شد: آب ۳۲ روستا قطع شده است و در مناطق زرآباد سیستان وبلوچستان برق شده است چرا که احتمال برق گرفتگی شهروندان وجود دارد.

ظفری بیان کرد: فیبرنوری خاش ایرانشهر، قصرقند قطع است و به همین دلیل برخی از خطوط تلفن این مناطق قطع است و دچار اشکال است و همکاران در تلاشند تا مشکلات برطرف شود.
وی درباره آمار مصدومان سیل سیستان وبلوچستان نیز گفت: تاکنون مصدومیت جدی برای شهروندان ما به وجود نیامده است.

سازمان مدیریت بحران کشور همچنین به تخلیه برخی از روستا‌ها در جنوب کشور اشاره و عنوان کرد: تعدادی از روستا‌های ما در استان هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان بلوچستان برای ایمنی بیشتر تخلیه شده‌اند، آن‌‎‌ها را اسکان اضطراری داده‌ایم و غذای گرم در اختیار آن‌ها قرار داده شده است، به شرط برقراری امنیت آن‌ها به خانه‌های خود بر خواهند گشت.

ظفری درباره حضور گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده نیز گفت: گروه‌های جهادی در مناطق حضور دارند و در امداد‌رسانی، تخلیه‌آب گرفتگی مناطق سیل‌زده به ما کمک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در جنوب سیستان بلوچستان ۱۲۰۰ روستا تحت تأثیر سیل قرار گرفته است که ۳۰۰ روستا دچار آب گرفتگی شده است، گروه‌های جهادی در حال کمک به مردم کمک می‌کنند و بخش قابل توجهی از دستگاه‌ها و استان‌های معین سیستان و بلچوستان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

سازمان مدیریت بحران کشور درباره پایداری وضعیت هشدار در استان‌های جنوبی کشور ابراز کرد: سازمان هواشناسی برآورد کرده تا فردا این سامانه و هشدار قرمز از منطقه خارج می‌شود، اما تا زمانی که وضعیت پایدار شود ما و دستگاه‌های امدادی، انتظامی و اجرایی در مناطق سیل‌زده خواهیم ماند.

وی تصریح کرد: به مردم توصیه می‌کنیم که از کانال‌های رسمی و اصلی اخبار را پیگیری و دنبال کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر کشور برای دومین روز متوالی از مناطق درگیر سیل جنوب استان
  • دستورات میدانی وزیر کشور در مناطق سیل‌زده کنارک
  • دستورات میدانی وزیر کشور در مناطق سیل‌زده کنارک + فیلم
  • وزیر کشور در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان
  • سیل در کمین ۱۲۰۰ روستا در سیستان و بلوچستان
  • بارش باران و آبگرفتگی در معابر جاسک + فیلم
  • بازدید وزیر کشور از مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه
  • تقویت تیم گلبال مناطق نفت‌خیز جنوب 
  • سامانه بارشی جدید در راه این مناطق کشور