Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@12:02:24 GMT

بنیاد مسکن سالانه ۱۰۸ هزار واحد مسکونی می‎سازد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۷۸۴۱

بنیاد مسکن سالانه ۱۰۸ هزار واحد مسکونی می‎سازد

شاملو با بیان اینکه سالانه بنیاد مسکن ۱۰۸ هزار واحد مسکونی را کمک کرده است، گفت: به طور متوسط روزانه ۳۰۰ خانوار از کمک‎های بنیاد مسکن برای بهسازی و نوسازی و در قالب طرح‎های مناطق جنگ زده، مناطق مسکن مهر و ... ساخته شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد رضا شاملو» در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در بیش از ۳۸ روستای کشور طرح هادی تهیه شده است و ۹۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور دارای طرح هادی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: دوره طرح‎های هادی ۱۰ ساله است و پس از این مدت باید طرح‎های هادی مورد بازنگری قرار گیرد و بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ روستا طرح های آن بازنگری شده است.

 

شاملو با بیان اینکه در ۱۸ هزار و ۶۵۰ روستا طرح هادی در دست اجرا است، تاکید کرد: این میزان ۴۷ درصد روستاهای کشور را شامل می‌شود و در اجرای این طرح‌ها بیش از ۲۷ هزار معابر روستایی بهینه سازی شده است.

 

وی با بیان اینکه  200 میلیون متر مکعب عملیات خاکی برای شبکه های معابر روستایی در کشور انجام شده است، افزود: ۵۶ هزار کیلومتر اجرای شبکه جمع آوری و هدایت آب های سطحی و جدول گذاری در روستاهای کشور به اتمام رسیده است.

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ۸ هزار و۹۱۰ مورد ایجاد بستان‌های و ایجاد فضای ورزشی و ساماندهی مراکز در روستاها انجام شده است.

 

شاملو افزود: حدود ۵۵ هزار و ۲۰۰ کیلومتر اصلاح شبکه آب آشامیدنی و جابه‌جایی شبکه برق و در اجرای بهسازی محیط روستا انجام شده است.

 

وی متذکر شد: در کنار اجرای طرح‌های هادی فعالیت دیگری از جمله ساخت و ساز عمومی روستا مثل فضای آموزشی کتابخانه و خانه عالم انجام شده که یک هزار و ۱۲۰ مورد از این ساختمان ها در روستاها به اجرا در آمده است.

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: سند دار کردن املاک روستایی از برنامه‎های پنج ساله دوم توسعه آغاز شده و با همکاری اداره کل ثبت اسناد کشور بیش از ۳ میلیون و ۴۸۶ هزار واحد مسکونی و تجاری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در طی این سال‎ها سند دار شدند.

 

شاملو تاکید کرد: بهسازی و احیای بافت‌های با ارزش از دیگر فعالیت‌های بنیاد است و یکی از فعالیت‌هایی که در روستا می‌تواند موثر باشد و منجر به ایجاد اشتغال شود گردشگری روستایی است که به این فعالیت توجه خوبی شده است.

 

وی افزود: برای ۱۵۰ روستا بهسازی و احیای بافت های با ارزش و احیای طرح‎های گردشگری ایحاد شده و در ۱۰۰ روستا این طرح ها به پایان رسیده است.

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: ۴ میلیون و ۳۲۵ هزار واحد از ابتدای انقلاب تا کنون در قالب طرح‎های مختلف بازسازی مناطق جنگی، مسکن مهر، ساخت مسکن ارزان قیمت برای محرومان از طریق بنیاد ساخته شده و سالانه بنیاد مسکن ۱۰۸ هزار واحد مسکونی را کمک کرده است که به طور متوسط روزانه ۳۰۰ خانوار از کمک های بنیاد مسکن بهسازی و نوسازی و مناطق جنگ زده مناطق مسکن مهر و ... ساخته شده است.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: نیمه شعبان رژه روز ارتش جشن نیمه شعبان خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب روز ارتش مسجد مقدس جمکران سیل خوزستان امام زمان عج سیل لرستان معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مسکن بنیاد مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۷۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت بنیاد مسکن اردبیل در ساخت ۵۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرنگار مهر، حامد کیخسروی ظهر یکشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: بنیاد مسکن در کنار ساخت مسکن روستایی و اجرای طرح های عمران و آبادانی روستاها در طرح نهضت ملی مسکن نیز در شهرها مشارکتی جدی دارد و عملیات ساخت واحدها با سرعت و رعایت اصول کیفی در حال انجام است.

وی به شرایط مناسب و مطلوب خدمات ارائه شده در مشگین شهر اعم از روستاها و شهرها اشاره و خاطرنشان کرد: در مشگین شهر فعالیت های خوبی را با همکاری خیرین در ساخت مسکن محرومان شاهد بودیم که ۸۳ واحد تاکنون اجرایی شده و سایر واحدهای احداثی نیز با تلاش مضاعف در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تلاش خیرین مسکن ساز در مناطق مختلف استان را یادآور شد و بیان کرد: خیرین خوشنام در شهرهای مختلف به ویژه مشگین شهر برای ساخت سرپناه گروه های آسیب پذیر و محروم جامعه ورود پیدا کرده اند که جای دارد از دستگاه های خدمات رسان و حمایتی در تکمیل و تحویل این واحدها قدردانی کنیم.

کیخسروی افزود: سال گذشته بنیاد مسکن استان اردبیل ۲۴۰ پروژه را با اعتباری بالغ بر ۳۸۵ میلیارد تومان در مناطق روستایی اجرایی کرده و امسال نیز هدفگذاری ما تکمیل پروژه های نیمه تمام در روستاهاست.

وی گفت: در کنار طرح مقاوم سازی مسکن روستایی طرح هادی نیز در روستاها با برنامه ریزی انجام شده اجرایی می شود و در برخی از مناطق نیز بازنگری این طرح ها شرایط مطلوبی را در فرآیند اجرایی رقم زده است.

مدیرکل بنیاد استان اردبیل تصریح کرد: امسال سهمیه استان اردبیل در حوزه مقاوم سازی مسکن روستایی ۷ هزار و ۵۰۰ واحد است که با پرداخت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی به روستائیان با نرخ پائین و اقساط بلندمدت شاهد انگیزه مضاعف در نوسازی واحدهای مسکونی روستایی هستیم.

کیخسروی تنوع خدمات بنیاد مسکن را به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی یادآور شد و بیان کرد: همکاری خوبی را با دهیاری ها و نهادهای عمران روستایی شاهدیم و امسال حجم عملیات بنیاد مسکن به ویژه در روستاهای محروم بالا بوده و انتظار می رود بخش عظیمی از این فعالیت ها در فصل کاری به سرانجام برسد.

وی از حمایت های فرماندار مشگین شهر قدردانی کرد و گفت: هم در بحث حساب ۱۰۰ امام و هم همراهی خیرین و سایر نهادهای حمایتی و انگیزش مضاعف دهیاران در روستاها اقدامات فرمانداری مشگین شهر مطلوب بوده و قطعا امسال نیز دستاورد آن ثمربخش خواهد بود.

انتهای پیام

کد خبر 6084374

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هادی در ۶۰ درصد روستا‌های ایجرود
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • ۲هزار مسکن فرسوده روستایی قم نوسازی می‌شود
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • پرداخت ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به مسکن روستایی در استان بوشهر
  • مشارکت بنیاد مسکن اردبیل در ساخت ۵۸۰۰ واحد نهضت ملی مسکن
  • پرداخت وام مسکن روستایی در مازندران