Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن حسینی شاهرودی صبح دوشنبه در مراسم برگزاری نخستین پرواز خارجی فرودگاه بین‌المللی شاهرود به میزبانی این فرودگاه با بیان اینکه امروز روز بزرگی برای مردم شاهرود است چرا که فرودگاه شاهرود امروز نتیجه اراده مردم را که از قبل از سال ۷۰ کلنگ مجموعه را بر زمین زدند، را برآورده ساخته است، ابراز کرد: کلنگ زنی فرودگاه شاهرود سبب شد تا مردم پای کار بیایند و نمایندگانی را مشخص کنند تا کمیته مردمی حمایت از فرودگاه تشکیل شود تا تمام مردم و مسئولان محلی وارد گود به سرانجام رساندن فرودگاه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اراده مردم مسئولان را موظف کرد تا وارد میدان شوند که در این بین نقش نمایندگان اسبق و سابق شاهرود و میامی در مجلس بسیار پررنگ بود، افزود: بین‌المللی شدن فرودگاه شاهرود یکی از مصوبات خوب هیئت دولت برای مردم شهرستان شاهرود بود که ابلاغ آن در دیدار مردمی با مردم شهرستان شاهرود صورت گرفت و موجی از شادی را برای مردم به همراه داشت.

عضو خانه ملت ضمن بیان اینکه شاهرود در زمره ۱۱ فرودگاه بین‌المللی کشور قرار گرفته است، تاکید کرد: فرودگاه شاهرود در سه جبهه همچنان مشغول توسعه است که این موارد سوخت گیری، طول باند و سالن ترانزیت هستند.

حسینی شاهرودی با بیان اینکه طول باند فرودگاه شاهرود در حال تعریض و تطویل است، ابراز کرد: قرار است طول باند فرودگاه از دو هزار و ۷۰۰ متر به سه هزار و ۲۰۰ متر و در آینده با حمایت و کمک‌های مردم به سه هزار و ۷۰۰ متر و عرض آن از ۴۵ به ۶۰ متر افزوده شود که برای این منظور باند فرودگاه به مدت کوتاهی تعطیل می‌شود اما خوشبختانه پیش از این امر، پرواز بین‌المللی عتبات عالیات برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز نمی‌توان قول انجام پروازهای حج را از فرودگاه شاهرود داد چرا که این پروازها شرایط خاص خود را دارند، ابراز کرد: این پروازها بسته به شرکت‌های هواپیمایی هستند اما امیدواریم پرواز عتبات از فرودگاه بین‌المللی شاهرود تداوم پیدا کرده و ان شاء الله بتوانیم پروازهای عمره را نیز از این فرودگاه شاهد باشیم.

نخستین پرواز فرودگاه بین‌المللی شاهرود به مقصد نجف امروز دوشنبه انجام می‌شود.

کد خبر 4596626

منبع: مهر

کلیدواژه: فرودگاه شاهرود مرز هوایی عتبات عالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۷۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشور در این مراسم گفت: از آنجا که شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت علیهم السلام نقش بسزایی در جذب زایرین از کشور‌های همسایه و سراسر ایران دارد و با توجه به ظرفیت‌های گردشگری استان فارس، توسعه صنعت هوایی در شهر شیراز و استان فارس از اولویت‌های سازمان هواپیمایی کشور است.
کاپیتان محمد محمدی بخش افزود: گواهینامه بین المللی فرودگاهی از شاخص‌های سازمان جهانی هواپیمایی کشوری (ایکائو) در زمینه توسعه خدمات و ارتقای ایمنی هوانوردی به شمار می‌رود و فرودگاه‌های بین‌المللی کشور ملزم به دریافت آن هستند.
به گفته او: فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز با تدوین و اجرای قوانین و مقررات و نیز آماده سازی سخت افزاری و زیرساختی برمبنای استاندارد‌های چندگانه جهانی موفق به دریافت گواهینامه فرودگاهی شد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور افزود: اقدامات فرودگاه شهید دستغیب شیراز در حوزه‌های مختلف محیط زیست، فضای سبز فرودگاه، توسعه پایدار، انرژی‌های تجدیدپذیر و روان‌سازی تسهیلات عبور و مرور و ایمنی قابل تقدیر است.
محمدی بخش افزود: فرودگاه شهید دستغیب شیراز چهارمین فرودگاه کشور است که موفق به دریافت گواهینامه بین‌المللی بر مبنای استاندارد‌های جهانی شد.
مدیرکل فرودگاه‌های فارس نیز با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز از نیمه دوم دهه ۳۰ فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: امروز این فرودگاه از پیشتازان صنعت هوایی کشور است.
فخرالدین کشاورز افزود: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان فرودگاهی که دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن است گواهینامه فرودگاهی دریافت کرده است.
وی تدوین نظامنامه، دستورالعمل‌های عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، ممیز‌های متعدد و رفع یافته‌های غیراستاندارد را از جمله اقدامات صورت گرفته در فرودگاه بین‌المللی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برای دریافت گواهینامه فرودگاهی برشمرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • جانباز شیمیایی اهل تربت جام به جمع شهدا پیوست
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • فیلم/ ورود هواپیمای رئیس‌جمهور به فرودگاه بین‌المللی سریلانکا
  • فرودگاه بین‌المللی زاهدان میزبان زائران سرزمین وحی شد
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در چهارم فروردین
  • بازگرداندن کیف پول ۷۲ میلیون تومانی به صاحبش
  • لغزش پای اردوغان در فرودگاه بین‌المللی بغداد | ویدئو