Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-19@19:58:49 GMT

اشتباه عجیب ترامپ درباره حمله تروریستی سریلانکا

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۷۹۱۰

اشتباه عجیب ترامپ درباره حمله تروریستی سریلانکا

به گزارش جام نیوز به نقل از یورونیوز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک پیام تسلیت توییتری به مردم سریلانکا اشتباها شمار کشته‌شدگان را ۱۳۸ میلیون تن ذکر کرد، رقمی که حدود هفت برابر کل جمعیت ۲۱/۵ میلیون نفری این کشور است.

 

آقای ترامپ در توییتی که به فاصله اندکی از حساب توییتری وی حذف شد، نوشت:‌ «تسلیت قلبی مردم ایالات متحده به مردم سریلانکا بابت حمله تروریستی به کلیساها و هتل‌ها» وی افزود‌: «حمله‌ هولناکی که در آن ۱۳۸ میلیون نفر کشته شده و ۶۰۰ تن دیگر نیز به شدت زخمی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای کمک آماده‌ایم.»

 

 

انفجار هشت بمب‌ در مراسم عید پاک روز یکشنبه، در چند کلیسا و هتل در سریلانکا بیش از 207 تن کشته و دست‌کم 5۰۰ مجروح به جا گذاشته است.

 

این اتفاق همزمان با سخنرانی پاپ در واتیکان رخ داد. پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در خطابه روز عید پاک خود با مردم سریلانکا ابراز همدردی کرد.

 

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز حملات تروریستی سریلانکا را محکوم کرد. آقای ظریف در توییتر خود نوشت:‌ «از حملات تروریستی به عبادت‌کنندگان در سریلانکا در روز عید پاک بسیاری غمگین شدیم.» وی در ادامه ضمن تسلیت به مردم و دولت سریلانکا نوشت‌: «تروریسم تهدیدی جهانی است که دینی ندارد و باید به شکلی جهانی با آن برخورد کرد.»

 

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجارها را بر عهده نگرفته است.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: توییتر ترامپ سریلانکا تروریست آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۷۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نائب امیرجماعت اسلامی پاکستان: اسرائیل یک موجودیت تروریستی و نامشروع است

ایران اخیراً در پاسخ به تجاوز جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه مقر کنسولگری خود در دمشق طی عملیاتی تنبیهی با تعداد زیادی پهپاد و موشک به سرزمین‌های تحت اشغال اسراییل حمله کرد. در همین راستا، جمهوری اسلامی ایران یک عملیات ترکیبی موشکی و پهپادی را علیه اهدافی مشخص در داخل اراضی اشغالی ترتیب داد.

همزمان با این واکنش، حزب الله لبنان، نیروهای مقاومت عراق و یمن نیز مناطقی از اراضی اشغالی را زیر باران موشکی خود قرار دادند. آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که در پی واکنش ترکیبی ایران علیه پایگاه‌های نظامی در اراضی اشغالی خسارت‌های فراوانی به صهیونیست‌ها وارد شده است.

لیاقت بلوچ، نائب امیر جماعت اسلامی پاکستان و عضو سابق مجلس ملی این کشور به تحلیل و واکاوی حمله موشکی و پهپادی ایران به اراضی اشغالی پرداخت. متن این گفت‌وگو را در اینجا می‌خوانید.

تحلیل شما از حمله پهپادی و موشکی ایران به رژیم صهیونیستی که در پاسخ به تجاوز این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق صورت گرفت، چیست؟

ایران طبق قوانین بین المللی حق دفاع از خود را داشت. اسرائیل یک موجودیت تروریستی و غیرقانونی است. اسرائیل برای صلح جهانی بسیار خطرناک شده و بارها ایران را هدف قرار داده و با هدف قرار دادن کنسولگری ایران در دمشق فرماندهان این کشور را به شهادت رسانده است. پس از آن، طبیعی بود که ایران اقدامی انجام دهد، بنابراین ما معتقدیم که ایران این حق را داشت و از حق خود استفاده کرد و ابهت و قدرت اسرائیل را با خاک یکسان کرد.

ما از این اقدام ایران استقبال می‌کنیم و معتقدیم در این مرحله بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا متوجه شده که به دلیل حمایت نامشروع خود از اسرائیل در دنیا رسوا شده و امروز نفرت مردم جهان نسبت به آمریکا و انگلیس در حال گسترش است.

حمله موشکی و پهپادی ایران تا چه میزان موفقیت آمیز بود و چه هزینه‌ها و یا خسارت‌هایی را بر اسراییل به بار آورد؟

کیفیت و مقیاس موفقیت حمله ممکن است متفاوت باشد، اما خود حمله به رژیم صهیونسیتی موفقیت بزرگی است. پیش از این اسرائیل خود را شکست ناپذیر می‌دانست و فکر می‌کرد که هیچ‌کس نمی‌تواند علیه آن‌ها دست به حمله بزند، اما ورود هواپیماهای بدون سرنشین با تعداد زیاد به حریم هوایی اسرائیل یک موفقیت بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران بود. همچنین اعلام فرماندهان جمهوری اسلامی ایران مبنی بر موفقیت آمیز بودن عملیات ایران بیانگر این واقعیت است که عملیات مورد نظر علیه اسرائیل موفقیت آمیز بوده و به هدف خود رسیده است‌.

موضع وزارت خارجه پاکستان را در قبال این حمله چگونه می‌بینید؟

من فکر می‌کنم که وزارت امور خارجه پاکستان موضع ضعیفی اتخاذ کرده و مردم پاکستان از این موضوع عصبانی هستند. در این اتفاق به جای موضع‌گیری ضعیف، دولت و سیاست گذاران پاکستان باید اسرائیل را باید به وضوح محکوم کنند و اقدامات انجام شده از سوی ایران برای شکستن قلدری‌های اسرائیل باید به طور کامل مورد حمایت قرار گیرد. همچنین از حاکمیت پاکستان می‌خواهیم که در جبهه دیپلماسی برای وحدت جهان اسلام و آزادی فلسطینی‌ها از ظلم و ستم نقش موثری ایفا کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ویدئو | خودسوزی مقابل دادگاه ترامپ
  • انگلیس درخواست نتانیاهو برای «تروریستی» خواندن سپاه را رد کرد
  • نائب امیرجماعت اسلامی پاکستان: اسرائیل یک موجودیت تروریستی و نامشروع است
  • اسرائیل یک موجودیت تروریستی و نامشروع است
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • گاف عجیب بایدن درباره حمله اسرائیل به حیفا (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • نامه عجیب خروج ایران از شورای بین‌المللی موزه‌ها؛ اشتباه بزرگ؟