Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@07:39:49 GMT

تأثیر سیل بر میزان تولید گندم و برنج چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۷۹۲۳

تأثیر سیل بر میزان تولید گندم و برنج چقدر است؟

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تأثیر سیل بر میزان تولید برنج و گندم در کشور را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره خسارت سیل به مزارع گندم و کاهش میزان تولید، اظهار داشت: در جلسه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان این وزارتخانه، برآورد شد که خسارت سیل در بخش گندم کشور حدود یک‌میلیون و 200هزار تُن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با بیان اینکه در استان‌هایی که بارندگی مناسب بوده، میزان تولید گندم، در مزارع دیم افزایش می‌یابد، افزود: مزارع دیم با توجه به افزایش تولید، کمبود به‌وجودآمده در زمینه گندم را به‌دلیل سیل اخیر جبران می‌کنند.   عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با تأکید بر اینکه "در زمینه تولید برنج نیز در سال جاری دچار کمبود نخواهیم شد"، اضافه کرد: در برخی استان‌ها به‌دلیل سیل، به شالیزار‌ها آسیب وارد شده است، اما به‌دلیل افزایش بارش در سایر استان‌هایی که امکان کاشت برنج وجود دارد، قطعاً میزان برداشت برنج بالا خواهد رفت.   نماینده مردم شازند در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: سیل اخیر بر میزان تولید برخی از میوه‌ها مانند مرکبات اثر منفی داشته و ممکن است در این زمینه با کمبود تولید مواجه شویم.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۷۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی حوادث جوی به بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، نوبخت اژدری گفت: بیشترین میزان خسارت با حدود ۶۵ درصد مجموع خسارت وارده، مربوط به خسارت سرمازدگی نیمه اسفندماه سال گذشته بوده که در جریان آن مزارع گندم و جو کشاورزان در همه مناطق استان دچار خسارت هنگفت شد.
وی میزان خسارت سرمازدگی در استان اردبیل در سال زراعی جاری را بیش از ۲۹ هزار و ۴۸۳ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در جریان موج سرما و یخبندان شدید اسفندماه سال گذشته و در حالی که مزارع گندم و جو استان به مرحله ساقه‌دهی زودهنگام رسیده بود، بخش اعظمی از مزارع این ۲ محصول در مناطق مختلف استان به خصوص در منطقه مغان از بین رفت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: مزارع گندم و جو شهرستان‌های پارس‌آباد، گرمی، اردبیل، بیله‌سوار، انگوت، مشگین‌شهر و اصلاندوز به ترتیب بیشترین خسارت را از سرما و یخبندان اسفندماه محتمل شدند.
اژدری اظهار کرد: در سال زراعی جاری پس از سرمازدگی بیشترین میزان خسارت حوادث غیرمترقبه بخش کشاورزی استان اردبیل با حدود ۱۳ درصد مجموع خسارت وارده مربوط به خشکسالی و میزان آن پنج هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: علاوه بر این خسارت‌های متفرقه نظیر آتش‌سوزی، باد و توفان، سیل و تگرگ، شیوع آفات از جمله شته روسی و زنگ زرد و نیز بیماری آبزیان در استان رخ داده و موجب زیان تولیدکنندگان حوزه کشاورزی استان اردبیل در زیر بخش‌های زراعت، باغ، دام و طیور، تاسیسات دامی و ابنیه و تاسیسات زیربنایی شده است.

دیگر خبرها

  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • افزایش تولید ۹ میلیون تنی محصولات کشاورزی در دولت سیزدهم
  • افزایش ۹ میلیون تنی تولید گندم در دولت سیزدهم
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران
  • معرفی ۵۰ رقم گندم در موسسه تحقیقات کشاورزی دیم
  • میزان تولیدات کشاورزی دهلران در سال ۴۲۵ هزار تن است
  • خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی حوادث جوی به بخش کشاورزی
  • معرفی ۵۰ رقم گندم توسط موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور
  • افزایش تولید در واحد سطح با بذور اصلاح شده گندم