Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژمان از تغییرات مثبت در ارائه تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: امیدواریم با واگذاری این تسهیلات بتوانیم نوسازی و توسعه بافت‌های فرسوده را افزایش دهیم.

محمد پژمان، مدیرعامل شرکت عمران بازآفرینی شهری در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه آماده‌سازی و نوسازی ۲۷۰ محله یک اقدام هدف‌گذاری شده است، گفت: هدف ما از ساخت و احداث ۲۷۰ محله آن است که در یک منطقه و یا یک شهر تمام نواقص آن برطرف شود و جمعیتی که در این محله‌ها زندگی می‌کنند، بتوانند به یک آرامش و زندگی ایده‌آل دست یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: منابع مالی ساخت این ۲۷۰ محله از سوی بخش خصوصی است و اگر قرار است واحد مسکونی نو شود دولت خدمات و امکاناتی ایجاد کرده که بتواند اقدامات و برنامه‌های لازم را برای نوسازی این واحد‌ها انجام دهد.

پژمان اظهار کرد: ارائه تسهیلات و پرداخت تخفیفات در پروانه‌های ساختمانی از جمله برنامه‌ها و اقداماتی است که در دستور کار قرار دادیم، ولی اجرای اصلی ساخت این واحد‌ها بر عهده مردم است و تا زمانی که مردم از ساخت و اجرای این واحد‌ها استقبال نکنند، عملیاتی کردن آن امکان‌پذیر نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: چرا اراضی رها شده در شهرها تعیین تکلیف نمی‌شود؟/ دستگاه‌های اجرایی، اراضی مازاد خود را اعلام نمی‌کنند

مدیرعامل شرکت عمران بازآفرینی شهری با اشاره به اینکه در سال ۹۷ مشکل کمبود سرا‌های محله، مدرسه و خانه‌های بهداشت را در محلات مختلف برطرف کرده‌ایم، گفت: یکی از اصلی‌ترین برنامه ما اجرا و ارائه طرح‌های مختلف برای نوسازی محلات در شهر‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده را تغییر داده‌ایم، گفت: خوشبختانه تمام این تغییرات به نفع مردم بوده است و امیدواریم با واگذاری این تسهیلات بتوانیم نوسازی و توسعه بافت‌های فرسوده را افزایش دهیم.

پژمان بیان کرد: ۱۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای برنامه در طول ۵ سال گذشته در نظر گرفته شد، اما این برآورد پیش از تورم بوده و با وضعیت کنونی این عدد باید ضربدر ۲ و یا ۳ شود.

مدیرعامل شرکت عمران باز‌آفرینی شهری تأکید کرد: باید در کلان‌شهر‌ها تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با سود ۹ درصد و در دیگر شهر‌ها تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با همین سود پرداخت شود.

وی یادآوری کرد: این تسهیلات برای سازندگان حرفه‌ای تا سقف ۱۱۰ میلیون تومان است که ۵۰ میلیون تومان آن با سود ۹ درصد و ۶۰ میلیون تومان باقیمانده با سود ۱۸ درصد محاسبه می‌شود.

پژمان اظهار کرد: تحقق برنامه ملی باز‌آفرینی شهری مستلزم تهیه و تدوین سازوکار سازماندهی شده مناسب است تا این موضوع به عنوان یک دغدغه ملی ساماندهی شود.

انتهای پیام/

دست‌یابی به یک زندگی ایده‌ال در محلات باز‌آفرینی شهری ضروری است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی بافت فرسوده بازار مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه  در اجرای نوسازی واحدهای مسکونی و بافت های فرسوده از تمامی ظرفیت های مردمی  استفاده خواهیم کرد گفت:  طی چند ماه گذشته با استفاده از مشارکت های مردمی توانسته ایم ۲۵ هزار واحد در بافت‌های فرسوده کشور نوسازی کنیم.

وی افزود: هم‌اکنون نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور شروع شده است که بیش از ۸۲ هزار واحد در کشور بهره برداری شده است.

آیینی  اظهار کرد:  امسال شرکت بازآفرینی شهری ایران، نوسازی ۱۵۰ هزار واحد جدید و بهره برداری از ۱۰۰ هزار واحد نوسازی در سطح کشور را در دستور کار دارد.

وی یادآور شد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم فرآیند ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن  فرسوده را آغاز خواهیم کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات ساخت مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مشارکت‌ مالکان در نوسازی بافت‌های فرسوده را دو برابر می‌کند
  • ۲۵ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده تکمیل شدند
  • بهره برداری از ۲۵ هزار واحد مسکونی با پرداخت تسهیلات ساخت و مشارکت‌های مردمی
  • ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد
  • اجرای ۱۲ طرح زیربنایی و بازآفرینی شهری در استان اردبیل
  • آغاز نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد در کشور
  • نوسازی بیش از ۲۶۰ هزار واحد فرسوده در کشور با همت مالکان کلید زده شد
  • آغاز نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور
  • نوسازی ۲۶۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است