Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم ساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در ارزیابی و تشریح اقدامات رییس‌جمهور در سفر به مناطق سیل‌زده استان خوزستان گفت: سفر رییس‌جمهور به مناطق سیل‌زده و حضور در یکی از اردوگاه‌های اطراف اهواز بسیار خوب و اثرگذار بود چرا که این حضور باعث ابراز همدری شد و دل مردم را گرم کرد. 

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور همچنین در ستاد مدیریت بحران استان حضور پیدا کرده و گزارش مسئولان اجرایی استان و مجمع نمایندگان را شنیدند و در پایان قول دادند که خسارت سیل‌زدگان را هرچه زودتر پرداخت کنند تا از نارحتی و آلام مردمی که منبع معیشت خود را از دست داده‌اند، کاسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

نماینده دشت آزادگان در خصوص اقدامات پیش‌بینی شده برای جبران خسارات ناشی از سیل هم گفت: در این جلسه مقرر شد در ابتدا کمک‌های معیشتی و پس از آن کمک‌های بلاعوض و وام با بهره کم در اختیار سیل‌زدگان قرار بگیرد. همه مردم امیدوار هستند تا با تامین اعتبار برای استان، مسئولان اجرایی هرچه سریع‌تر برای جبران خسارات ورود پیدا کنند.

وی افزود: مساله سیلاب در استان خوزستان از بهمن‌ماه آغاز شده و ابتدا رودخانه کرخه و بعد کارون طغیان کرده و مشکلاتی را به وجود آورده است. همچنان روستاهایی در شادگان و پایین دست کارون در معرض تهدید هستند؛ چراکه طبیعت رودخانه‌های جلگه‌ای، طولانی بودن سیل است. همین موضوع هم تخریب‌ها را افزایش می‌دهد.

ساعدی با تاکید بر اینکه امیدوار هستیم رییس‌جمهور در مورد استان خوزستان دید راهبردی داشته باشند،‌ گفت: اقدامات تسکین‌دهنده دیگر برای خوزستان کارساز نیست بلکه با یک دید راهبردی در جهت لایروبی رودخانه‌ها، تقویت سیل‌بند‌ها و ایجاد کانال‌های انحرافی داشته  و بر  همین اساس اقدام شود. 

وی در خصوص کمک‌های صورت گرفته به مناطق سیل‌زده هم گفت: هلال احمر، دستگاه‌های اجرایی، موسسات خیریه، اصناف و اقشار کشور همگی در جهت امدادرسانی به مردم سنگ‌تمام گذاشته، گروه‌های جهادی از سراسر کشور به کمک هموطنان خود شتافته‌ و در بعد همبستگی ملی، حماسه آفریده‌اند اما امروز نگاه مردم به جبران خسارات است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: رییس جمهور سیل خوزستان دشت آزادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است

به گزارش تابناک، دکتر محمد مخبر در این جلسه با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور به استان سمنان که بلافاصله پس از رویارویی با رژیم اشغالگر قدس انجام شد گفت: معمولا رویدادهایی با این درجه از اهمیت که ابعاد گسترده بین المللی دارد باعث می شود که مقامات کشورها سفرهای کاری خود را لغو کنند و یا به تاخیر بیاندازند اما رییس جمهور کشورمان با آرامش کامل سفر به سمنان و دیدار با مردم این استان را انجام داد.


وی همچنین با اشاره به سفر رییس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا گفت: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران طی روزهای اخیر پاسخی محکم به رژیم صهیونیستی که نماد سلطه جهانی است داد، اما رییس جمهور کشورمان هم اکنون در سفر خارجی و انجام ملاقات های بین المللی هستند که این اقتدار ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم در مواجهه با دشمنان است.


معاون اول رییس جمهور همچنین با بیان اینکه تحقق شعار سال نیازمند راه اندازی نهضت تولید در کشور است افزود: برای تحقق شعار سال جاری باید در تمامی دستگاه های اجرایی و استانها تقسیم کار انجام شود و برنامه ریزی دقیقی برای عمق دادن به تولید تا شهرستان ها و روستاها و فعال شدن همه آحاد جامعه انجام شود.


دکتر مخبر افزود: برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم لازم است از ظرفیت شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و نخبگان حداکثر استفاده صورت گیرد و آموزش های بروز و کاربردی به نیروهای کار ارائه شود.


دکتر مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنکور سراسری روز هفتم اردیبهشت ماه تصریح کرد: لازم است در کنار وزارت علوم، وزارت کشور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای برگزاری هرچه بهتر کنکور سراسری برنامه ریزی و مراقبت کنند تا شاهد اخلال و مشکلی در برگزاری این رقابت علمی نباشیم.

دیگر خبرها

  • رئیسی: ایران آماده انتقال فناوری به کشورهای دیگر است
  • مسئولان مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند
  • هشدار کنکوری مخبر به ۳ وزارتخانه
  • مخبر: اقتدار کشور ناشی از اعتماد و اتکاء نظام به مردم است
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • رییس‌جمهور به مقام «اقبال لاهوری» ادای احترام کرد
  • حضور رییس‌جمهور در آرامگاه اقبال لاهوری
  • رئیسی: طوفان الاقصی شکست راهبردی اسرائیل و حامیانش بود