Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@14:47:04 GMT

اردیبهشت شیراز؛ دلفریب ودلربا

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۸۲۸۹

اردیبهشت شیراز؛ دلفریب ودلربا

روزنامه تماشا چاپ شیراز در نوشتاری با عنوان 'اردیبهشت شیراز؛ دلفریب ودلربا' طراوت طبیعت در اردیبهشت شیراز را ستود و آن را بخشی از جاذبه های گردشگری شیراز دانست.

در این نوشتار به قلم سید محی الدین حسینی ارسنجانی در شماره 1793 روز دوشنبه آمده است: اردیبهشت ماه شیراز بهترین زمان برای دیدن زیبایی های این شهرهمچون بهشت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


درواقع اردیبهشت، ماه بهترین وقت سفربه شیراز است. هم ازآن ازدحام وشلوغی تعطیلات نوروز خبری نیست و هم شکوفه های بهارنارنج ها خودنمایی کرده وعطرخوششان در مشام جانها می نشیند، گل های رز ، محمدی ،نرگس ونسترن و بابونه، شب بوها و...دورتادور شیراز به نمایش درآمده،عطرافشانی می کنند،آن وقت دراین حال وهوای شهرشیرازو با آن بوی خوش ومست کننده گل های رنگارنگش باید تنفس کرد.
چه زیباست دیدن منظره های زیبای بهاری شیراز از سمت دروازه قرآن و بعد به زیارت شاهچراغ (ع) وسپس راهی زیارتگه رندان جهان، حافظیه و سعدیه شدن وسپس سری به تاریخ شیراز زدن و گشت وگذار بهاری در مجموعه گردشگری زندیه داشتن.
بازدید از مسجد های تاریخی وخانه های قدیمی ، باغ های دلگشای وسروهای راست قامت شیراز خاصه درعمارت دل انگیز باغ جهان نما و نظاره نارنج های نارنجستان قوام ورفتن به سوی باغات ارم ،دلگشا ،عفیف آباد و قصردشت و...شیراز و دل دادن و جان گرفتن از گلستانهای زیبای بولوارمیرزای شیرازی وحال وهوا عوض کردن دربولوار زیبای چمران و کوهپایه دراک و....
برای سفر به شیراز ودیدنیهای اردیبهشتی اش دست کم باید یک هفته ای راوقت گذاشت تاطعم لذت بخش و ماندگارشیرازگردی درخاطره تان همواره بماند.
شیرازما شهر تاریخ و فرهنگ وشهرهنر وادب وشهر تماشایی بناها وآثار منحصربه فرد از دوران های پر افتخاری است که ازنیاکانمان به یادگار مانده است.
اول اردیبهشتش روزسعدی،نیمه اردی بهشتش روز شیرازو هر روزش جشنی وسروری وشادمانیست. عجب ماه دلفریبی است اردیبهشت ماه شیرازکه ماه بهارنارنج و ماه گل‌های خوشبوی یاس است.
فریدون مشیری شاعرنامدارایرانی چه خوش می سراید:
هر که بیند همچو من شیراز را فصل بهار
می زند بی شک از اینجا پشت پا بر هر دیار
آن بهشت جاودان شیراز می باشد که باد
مُشک تر می آورد با خود ز هر سو بار بار
منبع : روزنامه تماشا
6113

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي رسانه روزنامه هاي شيراز روزنامه تماشا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جرم علیه روزنامه جهان صنعت و یک خبرنگار

دادستانی تهران علیه روزنامه جهان صنعت و یک خبرنگار اعلام جرم کرد.

به گزارش میزان، برهمین اساس و در راستای صیانت از امنیت روانی جامعه، ضمن اعلام جرم، برای این روزنامه و فرد مورد اشاره پرونده قضایی تشکیل و جهت ارائه توضیحات به دادسرای تهران احضار شدند.

دیگر خبرها

  • اکران «مست عشق» از پنج اردیبهشت / فروش بلیط از یک شنبه
  • اعلام تاریخ بازگشت حسن یزدانی به تشک کشتی
  • تاریخ‌سازی در قدس
  • ‌عملیات وعده صادق برگی نوین در تاریخ معاصر ایران رقم زد
  • برگزاری بیستمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در شیراز
  • ‌عملیات «وعده صادق» برگی نوین در تاریخ معاصر ایران رقم زد
  • فیلم| ارگ زیبای بم
  • اعلام جرم علیه روزنامه جهان صنعت و یک خبرنگار
  • فراخوان اعزام مشمولان به خدمت سربازی در تاریخ اول اردیبهشت
  • کرایه اتوبوس، مترو و تاکسی از این تاریخ گران می شود | بلیط مترو و اتوبوس چقدر زیاد شد؟