Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@14:08:16 GMT

ذخیره بندهای خاکی دامغان یک میلیون مترمکعب افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۸۳۰۸

ذخیره بندهای خاکی دامغان یک میلیون مترمکعب افزایش یافت

علی اکبر عباسی راد روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: شهرستان دامغان با احتساب سازه های بندی، دارای 40 بند خاکی است که ذخیره این بندهای خاکی در بارش های سال 98 تا کنون بیش از یک میلیون متر مکعب افزایش یافت.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان ادامه داد: بندهای خاکی این شهرستان در سیلاب های اخیر، به میزان هفت میلیارد ریال دچار خسارت شد، طرح های آبخیزداری دامغان با وجود این بندها تا حجم قابل توجهی از خسارت های سیلاب را مهار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عباسی راد تصریح کرد: احداث بند خاکی روستای مهماندوست با ظرفیت 30 هزار متر مکعب با صرف اعتبار بیش از 2 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی در دست اجرا است که تا تابستان 98 به بهره برداری می رسد.
وی افزود: هدف از احداث بندهای خاکی، ذخیره سازی آب برای مصرف در بخش کشاورزی و باغداری است که با مشارکت بخش خصوصی ایجاد می شود.
عباسی راد اظهار داشت: ذخیره سازی آب، افزایش پوشش گیاهی، تولید علوفه، جلوگیری از فرسایش خاک، تغذیه سفره‌ آب‌های زیرزمینی از فواید ایجاد بندهای خاکی است.
وی ادامه داد: در سال گذشته 15 بند سنگ و ملات در منطقه کلاته رودبار دامغان با حجم ذخیره 21 هزار متر مکعب آب احداث‌ شده است.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان خاطر نشان کرد: در سال جاری، احداث پنج بند خاکی در دستور کار قرار دارد که نیازمند 20 میلیارد ریال اعتبار است.
به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان دارای یک میلیون و 489 هزار و 692 هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای 98 درصد از آن در این شهرستان سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.
744 هزار و 765 هکتار از اراضی دامغان در حوضه های آبخیز و 121 هزار و 991 هکتار در حوضه آبخیز سد دامغان است.
شهرستان دامغان در فاصله 115 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و بیش از 94 هزار نفر جمعیت دارد که بیش از 21 هزار نفر جمعیت در روستاها ساکن هستند.
9856/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان سمنان بخش خصوصی بخش کشاورزی دولت جمهوری اسلامی ایران منابع طبیعی و آبخیزداری 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد

قیمت نفت در بحبوحه احتمال کاهش ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی آمریکا و تداوم تنش‌ها در خاورمیانه افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در  معاملات روز چهارشنبه (پنجم اردیبهشت‌) پس از آنکه داده‌های صنعت در هفته گذشته کاهش غیرمنتظره ذخایر نفت خام آمریکا را نشان داد، افزایش یافت که نشانه مثبتی برای تقاضا بود. اگرچه بازارها به‌دقت مراقب خصومت‌ها در خاورمیانه بودند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال امروز ساعت ۶ و ۳۴ به وقت گرینویچ با ۲۶ سنت یا ۰.۲۹درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۸ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، هر بشکه نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۶ سنت یا ۰.۳۱درصد افزایش، ۸۳ دلار و ۶۲ سنت معامله شد. 

به‌گفته منابع بازار با استناد به آمار مؤسسه نفت آمریکا، ذخیره‌سازی‌های نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۹ آوریل ۳ میلیون و ۲۳۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ۶ تحلیلگر در نظرسنجی رویترز انتظار افزایش ۸۰۰ هزار بشکه‌ای را داشتند.

معامله‌گران بازار نفت برای تأیید این کاهش منتظر داده‌های رسمی ایالات‌متحده آمریکا درباره ذخیره‌سازی‌های نفت و فرآورده‌های نفتی، خواهند بود.

دیگر خبرها

  • سدهای خراسان جنوبی در حالت پایدار و مطمئن هستند
  • فیلم/ شکسته شدن ۲ سد خاکی در شهرستان زیرکوه
  • شکسته شدن سد خاکی روستای نوده شهرستان زیرکوه
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • وزش شدید باد و بارش باران در دامغان
  • ذخیره سازی بیش از ۵۲ میلیون مترمکعب آب در پشت سد‌های گرمی
  • آغاز عملیات پروژه انتقال آب کارون ۳ به ایذه
  • حال خوب سد شیرین‌دره بعد از بارندگی‌های بهاری + تصویر
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در شهرستان دامغان