Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان ها- ایرنا- نخست وزیر پاکستان در سفر یک روزه خود به مشهد پس از زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی، گفت: اسلام آباد قصد دارد روابط خود با تهران را به سطح عالی برساند که این می تواند نویدی برای ارتقا سطح همکاری های دو کشور باشد.

عمران خان عصر یکشنبه در نخستین سفر خود به ایران پس از انتخاب به عنوان نخست وزیر پاکستان پیش از عزیمت به تهران به مشهد مقدس رفت و بارگاه مطهر رضوی را زیارت و با تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفت و گو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آغاز سفر نخست وزیر پاکستان از مشهد مقدس نشان از این دارد که دو ملت دوست و مسلمان علاوه بر روابط دیرینه سیاسی دارای اشتراکات دینی و مذهبی هستند که علایق دو طرف برای ارتقا سطح مناسبات را بیش از پیش افزایش داده است.
عمران خان نخست وزیر پاکستان در نخستین سفر خود به ایران روز یکشنبه وارد فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد شد و مورد استقبال رسمی استاندار و مقامات محلی خراسان رضوی قرار گرفت.
عمران خان در این سفر پس از دیدار و گفت و گو با استاندار خراسان رضوی در فرودگاه مشهد به زیارت بارگاه منور امام رضا (ع) مشرف شد و پس از دیدار با تولیت آستان قدس رضوی و دیدن از موزه آستان قدس مشهد را به مقصد تهران ترک کرد.
نخست وزیر پاکستان را در این سفر یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی همراهی می کنند و عمران خان قرار است با مسئولان بلندپایه کشور دیدار و درباره روابط دو جانبه گفت و گو کند.
اظهارات نخست وزیر پاکستان در دیدار با استاندار خراسان رضوی مبنی بر ضرورت فراهم آوردن امکان سفر زمینی زائران پاکستانی به مشهد مقدس نیز خود گویای این واقعیت است که مشترکات اعتقادی دو کشور آن چنان مستحکم است که هیچ کس قادر نیست خللی در همبستگی ملت های ایران و پاکستان ایجاد کند.
عمران خان این را نیز گفت که سه نفر از وزرای همراهش در این سفر تاکنون با سفر به ایران به زیارت اولاد پیامبر (ص) در مشهد مشرف شده اند.
نخست وزیر پاکستان گفت: هر مسلمان معتقدی به طور قطع به خاندان پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) محبت و ارادت دارد و بنده نیز همیشه خواستار زیارت اولاد گرامی پیامبر در سفر به مشهد بوده ام.
وی همچنین با اشاره به شخصیتهای تاریخی نادر شاه افشار و ابوالقاسم فردوسی ادامه داد: خراسان جایگاه مهمی در تاریخ و اعصار گذشته در منطقه داشته است و علاقه مند هستم در صورت امکان از مزار نادرشاه در مشهد بازدید کنم.
نخست وزیر پاکستان در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد با تأکید بر اینکه پاکستان می‌خواهد روابط خود با ایران را به سطحی عالی برساند، گفت: من در دوران مسئولیت خود تمام تلاشم را می‌کنم تا روابط با ایران را به بهترین سطح ممکن برسانم.
وی افزود: دلیل بسیاری از مشکلات پیش روی امت مسلمان فاصله گرفتن از آموزه‌ های ناب اسلام است.
وی اضافه کرد: پاکستان از دوران سختی در حال عبور است و ما می خواهیم طبق اصول و آموزه‌های نبوی کشور را اداره کنیم.
بدخواهان دو ملت ایران و پاکستان همواره در تلاش هستند تا دو کشور را از یکدیگر جدا سازند و حمایت از برخی گروهک های تروریستی در ایران و پاکستان نیز با همین هدف برنامه ریزی می شود اما اشتراکات، دینی، تاریخی و تمدنی و سیاسی دو کشور همواره مانع دستیابی دشمنان به اهداف خود بوده است.
هرچند دشمنان با حوادث تلخ تروریستی سال گذشته در مرزهای ایران و پاکستان بارها کام مردم را تلخ کردند، اما هم اینک در ابتدای سال جدید، اولین سفر نخست وزیر پاکستان به تهران نویدبخش تحولی عظیم در روابط دیرینه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی این دو کشور دوست و همسایه خواهد بود.
اراده مقامات سیاسی دو کشور بر این است تا با ارتقا مناسبات خود در همه زمینه ها مرزهای دو کشور را از هر گونه ناامنی عاری ساخته و آن را به محلی برای مبادلات دوستانه دو ملت مبدل سازند.
در چهل سال گذشته حق همسایگی و حسن همجواری از جانب کشور ایران در قبال پاکستان به طور کامل ادا شده و در این باره رساندن خط لوله صلح، فراهم کردن امکانات صادرات برق به این کشور، عدم تجاوز به خاک این کشور با وجود حملات تروریستی متعدد از آن سوی مرز و استقبال بی نظیر از زائران پاکستانی اربعین را می توان مهمترین شواهد بر این مدعا دانست.
سفر نخست وزیر پاکستان و هیات عالی رتبه همراه وی همزمان با هفتادمین سال روابط ایران و پاکستان انجام می شود، فرصتی مناسب برای طرح طیف وسیعی از موضوعات مورد توجه دو طرف از همکاری های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، مرزی و مبارزه با تروریسم گرفته تا برخی موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی خواهد بود که با توجه به شرایط فعلی دو کشور در حوزه اقتصاد، این موضوع را می توان در اولویت فهرست زمینه های مشترک همکاری میان این دو کشور قرار داد.
اظهارات مقامات اسلام آباد حاکی از برنامه امنیتی جدید این کشور برای تامین امنیت مرزهایش با ایران بود و نشان می دهد مقامات این کشور قبل از توسعه روابط اقتصادی با ایران به فکر تهیه زیر ساخت لازم برای روابط تجاری و برآورده کردن انتظارات مقامات ایرانی در تامین امنیت مرزها بوده اند.
1922/7489*1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نخست وزير پاكستان توليت آستان قدس رضوي مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود نخست وزیر عراق به واشنگتن در میانه حملات ایران به رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرآنلاین  این سفر، نخستین دیدار رسمی او از واشنگتن از زمان تصدی پست نخست وزیری در اکتبر 2022 است. دیدار با رئیس جمهور آمریکا جو بایدن و مذاکرات در مورد مسائل مختلف دو جانبه و منطقه‌ای و احتمالا حملات اخیر ایران به رژیم صهیونیستی از جمله برنامه‌های این سفر است.

همچنین ارتقاء روابط عراقی-آمریکایی به سطح جدیدی در چارچوب فعال‌سازی اصول مندرج در توافق استراتژیک دو کشور نیز بخشی از برنامه های او در این دیدار است. سودانی تأکید کرده است که این موضوع با دستور کار دولت برای اصلاحات اقتصادی و مالی هم‌راستا است.

این سفر در پی تنش‌های اخیر در خاورمیانه و حملات پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل و همچنین تلاش‌های ایالات متحده برای فشار مالی بر روابط بغداد با تهران انجام می‌گیرد. مذاکرات بین ایالات متحده و عراق در مورد پایان دادن به مأموریت ائتلاف از ژانویه آغاز شده و انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده ادامه یابد.

به گزارش روزنامه گاردین گفتگوها بین دو کشور نشان‌دهنده تحولات امنیتی در منطقه و تعهد مشترک آن‌ها برای مقابله با چالش‌های مشترک است. این دیدار فرصتی برای انجام گفتگوهای جامع در مورد مسیر روابط عراقی-آمریکایی و شناسایی زمینه‌های همکاری آینده فراهم می‌کند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894812

دیگر خبرها

  • نخست‌وزیر سابق پاکستان: ایران شجاعت خود را نشان داد
  • ایران با حمله به اسراییل، شجاعت خود را نشان داد
  • وزیر دفاع پاکستان: پاسخ به تجاوزهای اسرائیل حق مشروع ایران است
  • پاکستان: هرگونه اقدام نظامی جدید از سوی اسرائیل به ضررشان تمام خواهد شد
  • تاکید رسانه‌های پاکستان بر اهمیت سفر آتی رئیس جمهور ایران به اسلام آباد
  • السودانی: داشتن روابط همزمان با ایران و آمریکا امتیازی برای عراق است
  • رئیسی ۳ اردیبهشت به اسلام آباد می‌رود
  • ایران کاملا در یک اقدام قانونی از خود دفاع کرده است
  • ورود نخست وزیر عراق به واشنگتن در میانه حملات ایران به رژیم صهیونیستی
  • چرا باید نگرانی های پاکستان را به عنوان همسایه، درک و درخور توجه بدانیم