Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@00:25:48 GMT

عدالت مایه آرامش قلب‌هاست

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۸۳۶۲

عدالت مایه آرامش قلب‌هاست

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بی عدالتی ها و برخورد نکردن با دست اندازی ها به بیت المال، رانت خواری و عدم مطالبه معوقات بانکی موجب رنجش و ناراحتی مردم شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان زنجان، آیت اله دولابی در جلسه تقدیر از قضات برگزیده دادگستری استان زنجان گفت: مردم در حال حاضر با مشکلات معیشتی، اقتصادی فراوان از یک سو و  تحریم های دشمن از سوی دیگر درگیر هستند و رنج می برند؛ ولی آنچه بیشتر باعث رنجش و ناراختی مردم می شود بی عدالتی ها و برخورد نکردن با دست اندازیها به بیت المال، رانت خواری و عدم مطالبه معوقات بانکی است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین امام علی (علیه السلام) که می فرمایند: عدالت افضل از شجاعت است، افزود:عمده نارضایت های مردم در حاکمی تها منوط به دستگاه قضایی آن حاکمیت است؛ چرا که شجاعت باعث گرفتن حق است ولی اگر عدالت حکم فرما باشد دیگر نیازی به شجاعت نیست.

 

وی در پایان ضمن تبریک ولادت امام زمان (عج) از صادقی نیارکی رییس کل  دادگستری استان زنجان تقدیر و وجود ایشان را باعث دمیده شدن روح جدید در خدمات دادگستری خواند و برای همه قضات در انجام وظایف و تکالیف بر اساس شرع و قانون  آرزوی توفیق و موفقیت کردند

 

رئیس کل دادگستری استان زنجان هم در سخنانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت باسعادت امام زمان(عج) و تبریک روز ارتش گفت: بنده به نوبه خود از اقدامات و عملکرد خوب همه  همکاران قضایی خودم در کلیه حوزه ها بخصوص در شش ماهه دوم سال 97 تقدیر و تشکر می نمایم  انشالله در انجام وظایفمان به نحوی عمل بکنیم که قلب نازنین زمان (عج) از اقدامات ما راضی و خوشنود شود.

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: خوشبختانه طبق بررسی های صورت گرفته عملکرد قضات دادگستری استان وضعیت خوبی دارد به طوریکه بالای 90 درصد عمکرد قضات استان وضعیت بسیار مطلوبی دارد که جای تقدیر و تبریک به مجموعه دستگاه قضایی استان دارد که قضات فرهیخته، عادل و باتقوا در آن مشغول به انجام قضاوت هستند.

 

رئیس کل دادگستری استان زنجان ضمن اشاره به نکاتی درمورد اهمیت نظارت و ارزشیابی اظهار داشت: نظارت بر مجموعه امری لازم و ضروری است و بر همین اساس رسالت اصلی مجموعه واحد های نظارتی از قبیل حفاظت و اطلاعات و نظارت و ارزشیابی قضات  کمک به هدایت کارکنان دستگاه قضایی در مسیر حق و حفظ شان و  آبروی پرسنل مجموعه است.

 

رئیس شورای قضایی استان زنجان ادامه داد: مجموعه مدیریتی دادگستری کل استان زنجان با یک نگاه کارشناسی یک کار و برنامه مفصل عملیاتی برای سال 98 تدوین کرده است که از بین این برنامه ها، 64 برنامه عملیاتی است؛ ما تمام تلاش خود را در اجرای سیاست های دستگاه قضایی انجام خواهیم داد، اجرای این برنامه ها ماه به ماه رصد خواهد شد چرا که اجرای این برنامه ها مورد توجه در استان و مرکز می باشد.

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: یکی از ملاک ها و شاخص های ارزیابی عملکرد و صدور کارنامه قضایی، توجه به اجرای سیاست های دستگاه قضایی بر مدار برنامه می باشد که این مورد از موارد مطالبه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و رئیس دستگاه قضایی می باشد.

 

در این مراسم از 90 نفر از قضات دادگستری استان که عملکرد مطلوبی داشتند با اهداء لوح تقدیر و تشکر شد.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان نیمه شعبان رژه روز ارتش سیل خوزستان جشن نیمه شعبان بیانیه گام دوم انقلاب روز ارتش ارتش مسجد مقدس جمکران کمک به سیل زدگان دادگستری استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد

استاندار لرستان تأکید کرد: رعایت عدالت و کرامت انسانی باید دو شعار اصلی مدیران این استان باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، ظهر امروز، در جلسۀ بررسی مصوبات سفر رئیس‌جمهور به  لرستان گفت: تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی نماینده دولت هستند.

او اضافه کرد: مسئولان باید یک‌صدا باشند، زیرا دستگاه‌های اجرایی زمانی موفق هستند که با تفاهم، رفاقت کار و اتحاد خدمتگزاری به مردم را به نمایش بگذارند.

استاندار لرستان با بیان اینکه اگر خدمت برای خدا باشد مردم از مجموعه دولت راضی خواهند بود، عنوان کرد: مردم باید از خدمات مسئولان بهره‌مند شوند.

تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم

شفقت با اشاره به اینکه اعضای مؤثر در حکومت اسلامی یک مجموعه واحد هستند، بیان کرد: بخشی از توحید عبادی ما انجام عبادت و بخشی هم توحید عملی است.

او با بیان اینکه ما باید در خدمت به مردم وحدت داشته باشیم زیرا هیچ‌کس از چندصدایی بهره‌ای نمی‌برد، خاطرنشان کرد: امام‌خمینی (ره) طاغوت را با وحدت مردمی از بین برد.

استاندار لرستان توضیح داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با وجود ناهماهنگی سران برخی کشورها وحدتی بین مسلمانان ایجاد کرد که امروز آمریکا از حمله اسرائیل اعلام برائت می‌کند و این حاصل وحدت است.

شفقت با تاکید بر اینکه لرستان مهد مردم غیرتمند و پایگاه شیعیان است، گفت: عدالت و کرامت انسانی باید دو شعار اصلی مدیران این استان باشد و ما باید زمینه مشارکت مردم را در روند توسعه فراهم کنیم.

او با بیان اینکه دولت باید تسهیلگری کند تا مردم زندگی مرفه و شرافتمندانه‌ای برای خود تهیه کنند، اضافه کرد: مجموعۀ مدیران باید وحدت وزارتی ایجاد کنند.

استاندار لرستان تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان حق ندارند شهروندان و ارباب‌رجوع را بی‌دلیل پشت در اتاق خود منتظر نگه دارند، زیرا مسئول اجرایی، نوکر و مخلص مردم هستند.

انتهای پیام/ 645

دیگر خبرها

  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • بازشدن گره های کور چنددهه ای استان گلستان با اهتمام دستگاه قضایی 
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است