Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم مستند-داستانی «خط باریک قرمز» برای نخستین اکران عمومی خود، در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم جهانی فجر روی پرده رفت و با استقبال تماشاگران روبه‌رو شد.

به گزارش روابط عمومی «خط باریک قرمز»، دکتر رضا پورحسین -روانشناس بالینی و قائم مقام سیمای جمهوری اسلامی ایران- یکی از حاضران و تماشاگران این اکران بود؛ پورحسین -که نامش در تیتراژ فیلم به‌عنوان روانشناس مشاور اول درج شده بود- این فیلم را نمونه خوبی از همراهی هنر و روان‌شناسی برای درمان عنوان کرد و گفت:

«خط باریک قرمز از جنبه روان‌شناختی یک کار موفق و کلینیکال بود که نوع مداخله هنر و روان‌شناسی را در تغییر رفتار ناسازگار و به اصطلاح بزهکار نمایش می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن‌جا که فیلم مستند است، می‌تواند به‌عنوان یک نمونه موفق برای معرفی تاثیر این روش در مراحل درمان مورد استناد قرار بگیرد.»
این روانشناس بالینی در ادامه افزود: «فیلم مسیر درستی را پشت سر گذاشته است، این‌که پس از طی مراحلی از درمان فرد کم‌کم به خودش بیاید و تغییر رفتار داشته باشد، روند درستی است. ما دموی چنین کاری را در دانشکده روان‌شناسی اجرا کرده‌ایم؛ با کمک روش‌های درمانی یا تلاش برای شناخت، فرد به خودش رجوع می‌کند و نسبت به خودش آگاه وهوشیار می‌شود. با افزایش این شناخت و نگاه به خود و درون خود، پاسخ‌های فرد به محیط نیز تغییر می‌کند.»
رضا پورحسین در پایان یادآوری کرد: «روان‌درمانی و هدایت فرد برای رجوع به خود و تلاش برای تغییر نگاه او به شرایط درونی و بیرونی، روش‌های مختلفی دارد و در فیلم «خط باریک قرمز» می‌بینیم که تئاتر به کمک این نوجوانان می‌اید تا از هنر و تئاتر برای خودشناسی استفاده کنند و روی مراحل تغییر و بهبود آن‌ها اثر می‌گذارد.»
«خط باریک قرمز» مستند-داستانی ساخته فرزاد خوشدست، چهار‌مین فیلم این کارگردان است که ساخت آن سه سال طول کشید. فیلم داستان گروهی مجرم نوجوان است که با حضور یک مربی تئاتر در زندان، آموزش می‌بینند تا شاید بتوانند نمایشی واقعی را در دنیای خارج از زندان به روی صحنه ببرند...
محتوای اصلی خط باریک قرمز بر اساس آن‌چه در تیتراژ پایانی فیلم آمده، براساس روش درمانی سایکودرام طراحی و نوشته شده است.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دکتر مصدق در روز ملی شدن صنعت نفت ایران، به مطبوعات چه گفت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،‌ ظهر روز سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۲۹، درست در همان روزی که مجلس سنا قانون ملی شدن صنعت نفت را تصویب کرد، دکتر مصدق رهبر وقت جبهه ملی و نماینده‌ی وقت مجلس، در مصاحبه‌ای با خبرنگاران و مدیران جراید و نمایندگان خبرگزاری‌های خارجی درباره‌ی ملی شدن صنعت نفت توضیحاتی را به شرح زیر ارائه کرد (نقل از اطلاعات، ۲۹ اسفند ۲۹):

چون مسئله‌ی ملی شدن صنعت نفت ایران از مسائل مهم و قابل توجه روز تلقی می‌شود و چون چند تن از مخبرین جراید خارجی در این باب و مخصوصا در کیفیت علل و عواملی که ملت ایران و مجلس شورای ملی ایران را به انجام این امر مهم حیاتی عازم و مصمم کرده است توضیحاتی خواسته‌اند این‌جانب لازم دیدم برای رفع ابهام و روشن کردن افکار عمومی ملل خارجی که به مسائل مربوط به ایران و از جمله مسئله‌ی نفت ابراز علاقه می‌کنند توضیحات ذیل را در دسترس خبرنگاران جراید خارجی بگذارم:

از چندین سال پیش به این طرف افکار عمومی ملت ایران هم‌دوش و هم‌آهنگ ملل زنده‌ و متمدن عالم بیش از پیش به سرنوشت و تامین مسائل و منافع حیاتی خود نهایت توجه و علاقه ابراز کرده و با کمال فعالیت و کوشش به رفع موانع مهمی که سیاست‌های استعماری در راه رشد و ترقی آن ایجاد کرده‌اند همت گماشته‌ است.

مهم‌ترین امری که از نیم قرن پیش خاطر طبقات فهمیده و روشن‌دل وطن عزیز ما را به خود مشغول داشته مسئله‌ی نفت و مخصوصا معادن نفت جنوب ایران است.

این منابع عظیم و خداداد از چهل و چند سال قبل تا امروز در دست شرکت انگلیسی نفت جنوب قرار گرفته. این شرکت نه‌تنها حقوق مسلم ملت ایران را غصب کرده و سیل طلای سیاه را تقریبا به رایگان از دل خاک مملکت ما به خارج انتقال داده بلکه از لحاظ سیاسی و اجتماعی و از جهت مداخله و اعمال نفوذ در اداره‌ی امور اساسی مملکت ما بزرگ‌ترین مانع را در راه رشد و ترقی و استقلال ملت ایران به وجود آورده است.

مدت زمانی است که ملت ایران علاقه‌ی شدید و قطعی به برداشتن این سد محکم از مسیر ترقی و تعالی و سلامت و سعادت خود نشان داده و آرزو داشته که شخصا از این منبع مهم ثروت و درآمد بهره‌برداری کند و ضمنا از شر مداخلات و اعمال نفوذهای زیان‌بخش و خطرناک سیاست استعماری انگلستان که شرکت نفت جنوب پایگاه مهم آن است آسوده گردد.

جبهه ملی که خود را نماینده‌ی تمایلات و افکار اصلاح‌طلبانه و استقلال‌خواهانه‌ی ملت ایران می‌داند با تصمیم قاطع برای ملی کردن صنعت نفت در سراسر کشور ایران شروع به اقدام نموده و با تکیه به احساسات و افکار عمومی ملت ایران و جلب نظر و توجه مطبوعات مملکت و افراد موثر و مفید خارج از مجلس موفق شد که این تصمیم را به صورت قانون از تصویب مجلس شورای ملی بگذراند.

نکته‌ی قابل توجه این‌که جبهه ملی همیشه با هرگونه مداخله از طرف هر دولت خارجی در امور داخلی ایران جدا مخالف بوده و اعطای هیچ‌گونه امتیازی را به هیچ‌یک از دولت‌های خارجی به مصلحت ملت ایران نمی‌داند. قطعا فراموش نشده که شخصا این‌جانبت در سال ۱۹۴۴ با تقاضایی که در خصوص امتیاز نفت شمال از طرف دولت اتحاد جماهیر شوروی به عمل آمده بود مخالفت کردم و قانون تحریم اعطای امتیاز نفت بنا به پیشنهاد این‌جانب از تصویب مجلس گذشت و همیشه در این عقیده استوار بوده‌ام که مخصوصا با اوضاع حاضر دنیا عدم مداخله‌ی خارجی‌ها اعم از هر مسلک و سیاست در امور ایران و در منابع ثروت ایران نه‌تنها برای ملت ایران مفید است بلکه تا اندازه‌ی زیادی به صلح دنیا و آرامش اوضاع بین‌المللی کمک می‌نمایند.

در خاتمه‌ی مطلب تذکر این نکات را زاید نمی‌دانم یکی این‌که با آن‌چه گفته شد هیچ عامل و هیچ تمایل سیاست خارجی در این امر مهم تاثیری یا مداخله نداشته است، دیگر این‌که ملی شدن صنعت نفت در سراسر کشور ایران مبنی بر حق حاکمیت ملت ایران است و از حقوق طبیعی و انکارناپذیر هر ملتی شمرده می‌شود. دکتر محمد مصدق

۲۵۹۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885422

دیگر خبرها

  • «جاده باریک به شمال دور» در دسترس قرار گرفت/ ترجمه اثری نایاب
  • دکتر مصدق در روز ملی شدن صنعت نفت ایران، به مطبوعات چه گفت؟
  • عکس/ شب هفتم ماه رمضان در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس
  • آلودگی هوا در سه شهر خوزستان /بهبهان در وضعیت قرمز
  • مدیر جنجالی متروی تهران تغییر کرد/ عضو شورای شهر: محمدنژاد مدیرعامل مترو شد
  • نقش زنان در سیستم‌ غذایی جهان
  • می‌خواهیم آرزوهای کودکان سرطانی را تغییر دهیم
  • می خواهیم آرزوهای کودکان مبتلا به سرطان را تغییر دهیم
  • مدیرکل پیشین درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: سند سلامت روان ۱۰ سال در بند وزارت بهداشت
  • ضرورت توجه همۀ مردم به علائم بالینی و حیاتی