Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد پذیرش مطالبات FATF، شرایط را برای کشور سخت‌تر می‌کند.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دکتر احمد توکلی در گفتگو با «انتخاب» و در پاسخ این سؤال که «شرایط فعلی مجمع را برای تصویب CFT و پالرمو چگونه می‌بینید؟»، اظهار داشت: با کاری که آمریکا در تروریستی خواندن سپاه کرده، احساس خطر بیشتر و شرایط بدتر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

FATF هم از طرف آمریکا حمایت می‌شود و منشأ خباثت هر دو یک‌جاست. نقش آمریکا در این مسئله و سازمان‌های بین‌المللی برجسته است.
توکلی در پاسخ این سؤال که «آقای لاریجانی پیش‌تر گفته بودند این موضوع سال ۹۶ در مجلس تصویب و در شورای نگهبان هم تأیید شده بود»، تصریح کرد: در آن زمان FATF تصویب نشده بود، بلکه قانون پولشویی تصویب شده بود که یک امر مثبت بود. اما FATF به معنای مجموعه‌ای که الزاماتی را با خود به همراه می‌آورد، یک چیز جدید است.
دکتر توکلی درباره عملکرد عهدشکنانه اروپا و طلبکاری بر سر FATF گفت: آن‌ها زیاده‌طلب هستند. تعهدات خود در برجام را رعایت نمی‌کنند، آن‌گاه آمده‌اند در اینستکس برای ما شرط گذاشته‌اند که موشک‌های شما نباید نقطه‌زن باشد. یعنی ما با یک مشت جانور زیاده‌خواه مواجه هستیم.
وی افزود: من اصل متن اینستکس را خوانده‌ام. اگر همه‌جانبه و تاریخی نگاه کنید، به صراحت می‌گویم پذیرش FATF کار ما را سخت‌تر می‌کند. زیرا آن‌ها جلوتر می‌آیند. تعهد داده‌اند که برجام را اجرا کنند، نکرده‌اند و آمده‌اند گفته‌اند شرکت انحصاری می‌زنیم که به شما دارو و غذا بفروشیم. اصلاً نمی‌توانند دارو و غذا را جزو محدودیت‌ها بیاورند.
عضو «مجمع» همچنین گفت: اروپا و انگلیس در دوره‌های قبل چه کار کردند؟ جز حرف، چه قدم‌هایی برداشته شد؟ الان نفت ما را می‌خرند؟ تعهد داده‌اند که نفت را از ما بخرند؟
وی در پاسخ این سؤال که پس چگونه با آن‌ها تعامل می‌کنیم؟، تصریح کرد: تعامل را در حداکثر ممکن، آقای روحانی کرده‌اند حتی در دوره‌ای که مسئول مذاکرات بودند هم این کار را انجام دادند و نتیجه‌اش همینی شد که می‌بینید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: احمد توکلی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب FATF تصویب لوایح FATF تصویب CFT در مجلس شورای اسلامی تصویب CFT تصویب FATF در مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا تحریم شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری را تصویب کرد

خوزه مانوئل آلبارس، وزیر امور خارجه اسپانیا امروز دوشنبه اعلام کرد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا به اتفاق آرا تحریم‌هایی را علیه شهرک‌نشینان متجاوز که درگیر آزار و اذیت فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری هستند، تصویب کرده‌اند.

آلبارس به خبرنگاران در بروکسل گفت: «امروز ما به اتفاق آرا تحریم‌ها را علیه شهرک نشینانی که فلسطینی‌ها را در کرانه باختری با خشونت آزار می‌دهند، تصویب کردیم».

پیش از این، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در این خصوص هشدار داده بود.

پس از تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا علیه چهار شهرک نشین صهیونیست، اتحادیه اروپا اعمال تحریم‌ها علیه شهرک نشینان افراطی که مرتکب حملات مداوم علیه شهروندان فلسطینی در کرانه باختری می‌شدند را بررسی کرد.

قانون اساسی اتحادیه اروپا تصریح می‌کند که چنین تصمیمی مشروط به موافقت وزرای خارجه کشور‌های اتحادیه اروپا به اتفاق آرا است. پیشتر، کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، ایرلند، بلژیک، مالت و اسپانیا حمایت خود را از اعمال تحریم‌ها علیه شهرک نشینان اعلام کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • احکام روزه‌داری| آیا ضعف جسمانی موجب سقوط روزه می‌شود؟
  • اتحادیه اروپا تحریم شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری را تصویب کرد
  • تصویب بودجه بشردوستانه ۷ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا
  • موافقت اتحادیه اروپا با افزایش ۵ میلیارد یورویی کمک‌ها به ارتش اوکراین
  • پوتین در اروپا پیش می‌رود و ترامپ به او می‌گوید هر کاری که می‌خواهی بکن!| بایدن: او بیش از حد سالمند و فاقد سلامت روانی برای ریاست جمهوری است
  • افزایش سرمایه ذوب آهن اصفهان در مجمع فوق العاده این شرکت تصویب شد
  • امروز آمریکا از پس یمنی‌ها برنمی‌آید
  • پاسخ مجید جلالی به یک سؤال مهم؛ دلیل کیفیت بد دربی ۱۰۳ چه بود؟
  • تصویب قانون جدید برای کنترل هوش مصنوعی توسط اتحادیه اروپا
  • پیش شرط‌های اروپا برای تعامل با حکومت سرپرست افغانستان