Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@00:02:04 GMT

مسیر ریلی جنوب تا سه روز دیگر بازگشایی می شود

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۸۶۳۷

مسیر ریلی جنوب تا سه روز دیگر بازگشایی می شود

عبدالکریم درویش زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی سیلاب خوزستان خط راه آهن بین ایستگاه های بامدژ به آهودشت در چند نقطه قطع شده بود و بیش از 2 کیلومتر در این بین دچار آب شستگی شد.
وی ترمیم 25 متر خط ریلی در بین این 2 ایستگاه را یکی از جبهه های کاری راه آهن برای بازگشایی مسیر جنوب دانست که در حال حاضر ترمیم شده و برای انجام بررسی های لازم قطار از روی این مسیر عبور داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل راه آهن جنوب همچنین انجام عملیات تعمیر خط در ایستگاه نظامیه که بخشی از مسیر آن نیز دچار آب شستگی شده بود را جبهه دیگری از عملیات تعمیراتی جهت بازسازی مسیر جنوب اعلام کرد و گفت: یکی از مشکلات موجود در این ایستگاه دبی 60 متر مکعب بر ثانیه آب است.
درویش زاده تصریح کرد: به همین منظور کارشناسان فنی این اداره کل از طرحی ابتکاری برای انجام عملیات تعمیر استفاده کردند و در این راستا 2 باکس در 2 طرف جریان آب کاشته شد که بعد از آن موفق شدیم داخل آنها را با سنگ پر و شاسی های موقت بر روی این سازه ها قرار داده دهیم.
این عضو شورای ترافیک استان ایجاد این سازه ها را به منظور بستن جریان آب دانست و گفت: این اقدام بعد از چند روز فعالیت امروز با موفقیت انجام شد.
مدیرکل راه آهن جنوب یادآور شد: این طرح فرصت بیشتری را به عوامل فنی می دهد تا بتوانند عملیات بازسازی خط را بر اساس استانداردهای تعیین شده انجام دهند.
وی با بیان اینکه مسیر ریلی جنوب طی سه روز آینده بازگشایی می شود، خاطرنشان کرد: از چند روز گذشته کارگران راه آهن برای بازسازی این مسیر شبانه روز در حال کار و تلاش هستند.

*ادامه عملیات ترمیم مسیر راه آهن اهواز - خرمشهر
این مقام مسئول در راه آهن جنوب همچنین به توقف حمل و نقل ریلی در مسیر اهواز- خرمشهر اشاره کرد و گفت: صبح روز یکشنه دبی آب خروجی به سمت ایستگاه های حمید و حسینیه در خرمشهر قسمتی از خط ریلی راه آهن جنوب در کیلومتر 871 را دچار آب شستگی کرد.
درویش زاده یادآور شد: عملیات اجرایی برای ترمیم خط و انجراف آب شروع شده و تلاش می شود هرچه سریعتر این خط ترمیم و بازگشایی شود.
بنا به این گزارش در روزهای عادی علاوه بر قطار خرمشهر - تهران قطار محلی ریل باس خرمشهر - اهواز نیز روزانه از این مسیر تردد دارد.
بر اثر سیل کم سابقه در خوزستان مسیر ریلی جنوب در بلاک آهودشت به بامدژ از ساعت چهار روز پنجشنبه 15 فروردین دچار شستگی زیرسازی شد تاکنون این مسیر ریلی مسدود است.
خطوط راه آهن جنوب 699 کیلومتر طول دارد که 264 کیلومتر خطوط فرعی، مانوری، صنعتی و تجاری دارد.
9931/6002
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ترافیک حمل و نقل دبی راه آهن سیل 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم

 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سمیرم گفت: با بارش اولین برف در سال گذشته مسیر گردنه بیژن به مدت شش ماه مسدود شده بود که با درخواست‌های مردمی با وجود اینکه هنوز استاندار‌های جاده‌ای در این مسیر اجرا نشده جاده باز شد.


احسان قادری افزود: با وجود بارندگی در روز‌های گذشته در این گردنه و ریزش سنگین بهمن و رانش مسیر با تلاش شبانه روزی راهداران این مسیر بازگشایی شد، اما عملیات راهداری با استقرار ماشین الات راهداری در این مسیر ادامه دارد.


او گفت:هر ساله با اولین بارش برف گردنه بیژن به دلیل واقع شدن در ارتفاعات کوهستان دنا به دلیل بارش برف سنگین و رانش مسدود می‌شود.


قادری حوزه استحفاظی گردنه بیژن را در محدوده شهرستان سمیرم ۱۵ کیلومتر اعلام کرد وگفت: ارتفاعات این گردنه باتوجه به حجم بالای برف واحتمال سقوط بهمن مسدود می‌شود و راهداران با سه دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری تردد دراین مسیر سخت گذار را بعد از گذشت چند روز کاری برقرار کردند.


گردنه بیژن با ارتفاع سه هزار و ۳۰۰ متر در دامنه کوه دنا تنها مسیر ارتباطی بخش پادنای سمیرم با شهرستان دنا (سی سخت) استان کهکیلویه و بویر احمد در ۱۵۰ کیلومتری جنوب سمیرم در رارتفاعات دنا واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • وزیر جنگ اسرائیل: در حال انجام «عملیات تهاجمی» گسترده علیه کل جنوب لبنان هستیم
  • فیلم| تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان
  • برفروبی محور ارتباطی سروآباد پاوه بعد از 5 ماه مسدودی
  • عملیات بازگشایی گردنه تته در مسیر پاوه به سرو آباد
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه
  • بازگشایی گردنه تته در پاوه بعد از ۵ ماه + تصویر
  • اطلاعیه راه‌ آهن درباره عدم مجوز قطار افغانستان ترکیه خلاف واقع است
  • گردنه بیژن در کهگیلویه و بویراحمد بازگشایی شد
  • بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم
  • مجوز قطار ترانزیتی افغانستان - ترکیه هنوز صادر نشده است