Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-20@02:34:54 GMT

تحریم ایران برای ترامپ دردسرساز شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۸۶۹۲

تحریم ایران برای ترامپ دردسرساز شد

ترامپ هرچند سعی داشت تا با اعطای معافیت به برخی مشتریان نفت ایران قیمت طلای سیاه را کنترل کند، اما با تشدید تحریم ها و بحران هایی که در 2 کشور ونزوئلا و لیبی پیش آمد، کنترل قیمت نفت ر از دست داد و حال برسر دوراهی بزرگی قرار دارد. اینکه تحریم های ایران را تشدید کند یا قیمت بالای نفت را بپذیرد!   به گزارش صدای ایران از ایرنا، انتشار گزارشهایی درباره اینکه آمریکا قصد دارد معافیت های هشت کشور از تحریم نفت ایران را تمدید نکند بهای جهانی نفت را بیش از دو درصد افزایش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به نقل از رویترز، بهای نفت خام برنت برای تحویل در آینده با 2.5 درصد افزایش به 73.77 دلار در بشکه دلار رسید.
بهای نفت خام «وست تگزاس اینترمیدیت» آمریکا برای تحویل در آینده نیز 2.2 درصد افزایش یافت و به بشکه ای 65.39 دلار رسید.
روزنامه واشنگتن پست به نقل از دو مقام دولتی گزارش داد که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام خواهد کرد که دولت این کشور از دوم ماه می (12 اردیبهشت) معافیت های هشت کشور از تحریم های نفتی واشنگتن علیه ایران را تمدید نخواهد کرد. 
خبرگزاری های رویترز و آسوشیتدپرس نیز به نقل از منابع آگاه و مقام های آمریکایی خبر مشابهی منتشر کردند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اردیبهشت سال گذشته با پشت پا زدن به تعهدات آمریکا از برجام خارج شد و تحریم هایی را که براساس این توافق برداشته شده بود بازگرداند. 
آمریکا ادعا کرده بود که قصد دارد صادرات نفت ایران را به صفر برساند اما مجبور شد که هشت کشور را از این تحریم ها معاف کند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: تحریم ایران ترامپ آمریکا نفت طلای سیاه ونزوئلا لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت

قیمت نفت روز جمعه در پی گزارش‌هایی مبنی بر «حمله اسرائیل به ایران»، در بازارهای جهانی افزایش یافت و نگرانی‌ها را در مورد مختل شدن عرضه نفت از خاورمیانه برانگیخت.   شاخص قیمت نفت خام در ابتدای انتشار خبر حمله اسرائیل، بیش از ۳ دلار جهش کرد و سپس اندکی کاهش یافت.    در ساعت شش بامداد به وقت گرینویچ، بهای نفت برنت برای تحویل در ماه‌های آینده ۱.۴۰ دلار یا ۱.۶۱ درصد افزایش یافت و به ۸۸.۵۱ دلار در هر بشکه رسید.    قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا با ۱.۶۸ درصد (۱.۳۸ دلار) افزایش یافت و به ۸۳.۴۸ دلار در هر بشکه رسید. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: صدای انفجار در اصفهان / مورد هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده در آسمان اصفهان واکنش‌ های بین‌المللی به حادثه اصفهان؛ عمان: اقدام اسرائیل را محکوم می‌کنیم / انگلیس:کاهش تنش‌ها ضروری است/ هلند: از نزدیک وضعیت ایران را پیگیری می‌کنیم

دیگر خبرها

  • بهای نفت در پی «اقدام اسرائیل علیه ایران» در بازارهای جهانی افزایش یافت
  • برنت ۸۹ دلار و ۴۲ سنت شد
  • ریزش بورس آمریکا در پی اخبار حمله به اهدافی در ایران
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • امسال رشد اقتصادی روسیه سریع‌تر از کشور‌های پیشرفته خواهد بود
  • تاسیس بانک مشترک ایران-پاکستان فعلا معلق مانده است
  • نفت ایران بار دیگر تحریم خواهد شد؟
  • نفت ایران دوباره تحریم می‌شود؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹