Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@18:21:02 GMT

زلزله ۳.۱ ریشتری بروجرد در لرستان را لرزاند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۸۷۰۳

زلزله ۳.۱ ریشتری بروجرد در لرستان را لرزاند

به گزارش خبرنگار مهر، زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر بروجرد در لرستان را لرزاند.

غلامرضا آقا میرزایی مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: مطابق برآورد اولیه مؤسسه ژئوفیزیک زمین لرزه‌ای با شدت ۳.۱ ریشتر در بروجرد، لرستان به وقوع پیوست.

وی، زمان وقوع این زلزله را ساعت ۴ و ۵۹ دقیقه و ۵۸ ثانیه صبح امروز دوشنبه اعلام کرد و افزود: از این زمین لرزه خسارتی گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران لرستان، عمق وقوع این زمین لرزه را ۱۰ کیلومتری از سطح زمین دانست و گفت: مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشور به عرض و طول جغرافیایی ۳۳.۸۵۴ و ۴۸.۷۵۴ بوده است.

بنابر این گزارش، استان لرستان به علت قرارگیری بر روی منطقه لرزه‌ای زمین ساخت زاگرس از نواحی زلزله خیز کشور است که وقوع زمین لرزه‌های مخرب در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد در ادوار گذشته بهترین گواه لرزه خیزی استان لرستان است.

کد خبر 4596714

منبع: مهر

کلیدواژه: زلزله بروجرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه سبزوار اعلام کرد:‌ با وقوع زمین لرزه  4 و دو دهم ریشتری بامداد امروز در شهر روداب، در جنوب غربی سبزوار  چند گروه ارزیاب از جمعیت هلال احمر سبزوار و بخشداری روداب از نخستین لحظات پس از وقوع این زمین لرزه در منطقه حضور یافتند و وضع منطقه را بررسیکردند.

مرتضی رهنمافر افزود: بر اساس گزارش های دریافتی از گروه های اعزامی، خوشبختانه این رخداد هیچ گونه خسارتی در منطقه برجای نگذاشته است.

وی افزود:‌ این زلزله ساعت ۲ و ۳۹ دقیقه بامداد امروز در عرض جغرافیایی 35 و 79  شمالی و طول جغرافیایی آن را  57 و 49  شرقی در عمق ۶ کیلومتری زمین در ۳۱ کیلومتری شهرهای روداب و ششتمد و ۵۰ کیلومتری سبزوار روی داد و 4 پس لرزه داشت.

روداب، در ۴۵ کیلومتری سبزوار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • اعزام گروههای ارزیاب از جمعیت هلال احمر به محل زلزله در روداب سبزوار
  • زلزله ۵.۶ ریشتری در ترکیه / آنکارا هم لرزید
  • زلزله ۴.۲ ریشتری «روداب» سبزوار را لرزاند
  • زلزله ۴.۲ ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند / دامغان هم لرزید
  • زلزله ۴.۲ ریشتری "روداب" سبزوار را لرزاند
  • زلزله ۴.۱ ریشتری سمنان را لرزاند
  • زلزله ۴.۱ ریشتری، دیباجِ سمنان را لرزاند
  • زلزله ۵.۶ ریشتری شمال ترکیه را لرزاند
  • وقوع زلزله ۴.۸ ریشتری در استان سیستان‌وبلوچستان
  • زلزله ۴.۸ ریشتری سیستان و بلوچستان را لرزاند