Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@14:53:54 GMT

فشار فزاینده کره شمالی بر آمریکا

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۸۸۳۶

فشار فزاینده کره شمالی بر آمریکا

پکن- ایرنا- کره شمالی از آمریکا خواسته است مایک پمپئو وزیر خارجه آن کشور را از مذاکرات دو کشور کنار بگذارد پیونگ یانگ با این اقدام علاوه بر اینکه جامعه جهانی را متوجه قلدری آمریکا کرد واشنگتن را هم برای برکناری وزیر خارجه و دست راستی ترامپ از این مذاکرات، تحت فشار گذاشته است.

به گزارش ایرنا از آنجا که این کشور تحت سرسختانه ترین تحریم ها قرار دارد و آمریکا، ژاپن و کره جنوبی به طور
تمام و کمال در کنار سازمان ملل در حال اجرای این تحریم ها هستند، کره شمالی ظاهرا تصمیم گرفته است با اقدامات اخیر، آمریکا را بیشتر تحت فشار قرار داده و همزمان هشدار دهد که این وضعیت نمی تواند ادامه یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کره شمالی که پیش از این بارها از وزیر خارجه آمریکا به عنوان «یک گانگستر با تفکرات تند» یاد کرده بود، پس از شکست دومین دور گفت و گوهای سران دو کشور در ویتنام، از آمریکا خواسته است تا پمپئو را از تیم مذاکرات کنار بگذارد.
این کشور بلافاصله پس از این درخواست و آزمایش یک سلاح تاکتیکی جدید، از «جان بولتون» مشاور امنیتی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هم به دلیل تندروی ها و راهبردهای گستاخانه اش علیه پیونگ یانگ انتقاد کرد.
کره شمالی بار دیگر با انجام آزمایش جدید یک شرایط حساس را در منطقه شکل داده و باعث گمانه زنی های فراوان درباره این اسلحه جدید شده است.
انتقادهای فزاینده این کشور علیه آمریکا، انجام آزمایش جدید تسلیحاتی و همچنین هجمه گسترده رسانه های کره شمالی علیه پمپئو و بولتون، نشان می دهد این کشور از هر ظرفیتی در حال استفاده است تا بتواند آمریکا را برای لغو دستکم پاره ای از تحریم ها تحت فشار قرار دهد و عملا باعث شود تا واشنگتن یک راهبرد جدید درپیش گیرد.
کره شمالی از زمانی که اولین دیدار سران این کشور و آمریکا در ماه ژوئن سال قبل در سنگاپور انجام شد، از پمپئو انتقاد کرد اما این اولین بار است که رسما خواستار کنار گذاشتن وی از تیم مذاکرات می شود و می گوید «او نقش مخربی در مذاکرات دو کشور داشته است».
تحولات فراوانی در کره شمالی در حال شکل گیری است که لبه تیز و تند آن متوجه آمریکا است و ظاهرا این کشور به نتیجه رسیده است که با راهبرد فعلی، گفت و گوها به نتیجه نمی رسد و تحریم ها نیز ادامه می یابد.
در ارتباط با همین تحولات بود که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی از آمادگی نیروی هوایی این کشور اطلاع حاصل کرد و از یک پایگاه هوایی این کشور بازدید کرد.
همزمان قرار است رهبر کره شمالی با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در ولادی وستک دیدار کند و ممکن است در آینده ملاقات هایی هم در چین داشته باشد این نشان می دهد که صبر راهبردی رهبر کره شمالی بتدریج پایان یافته است و اگر آمریکا در راهبرد خود تغییری ندهد این احتمال می رود که کره شمالی بار دیگر فعالیت های هسته ای نظامی، موشکی بالستیک و آزمایش های ذی ربط را از سر گیرد.
'کوان جونکان' مدیرکل میز آمریکا در وزارت خارجه کره شمالی می گوید: مذاکرات هانوی نشان می دهد هر جایی که پمپئو حضور داشته باشد، نتیجه ای حاصل نخواهد شد.
او رسما وزیر خارجه آمریکا را مقصر شکست گفت و گوهای هانوی دانسته و افزوده است تا وقتی او حضور داشته باشد ما نمی توانیم به موفقیتی دست یابیم.
در کنار همه این اتفاقات نباید فراموش کرد کره شمالی رسما از آمریکا خواسته است راهبرد خود را تغییر دهد این کشور تاکید می کند در قبال فشارهای اقتصادی و تحریم ها تسلیم نمی شود و اگر آمریکا این سیاست را رها نکند نمی توان پیش بینی دقیقی در باره وضعیت آینده شبه جزیره کره داشت.
وزارت خارجه کره شمالی هم در بیانیه ای از آنچه اظهارات بی معنا، نادرست و گستاخانه وزیر خارجه آمریکا خوانده انتقاد کرده و آورده است اصلا معلوم نیست این فرد با انگیزه های خاصی اینطور رفتار می کند و یا اینکه ندانسته اظهار نظر می کند.
کره شمالی پس از این هشدارها و درخواست ها نهایتا به دولت آمریکا و ترامپ فرصت داده است تا با راهبرد و پیشنهادهای جدید تا پایان سال برای مذاکرات پیشقدم شود در غیر این صورت روند مذاکرات و تلاش های فعلی در کنار تحریم های سرسختانه باعث نخواهد شد تا این کشور در برابر واشنگتن سر تسلیم فرود آورد.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي كره شمالي آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی می‌کند

برخی منابع دیپلماتیک از احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در پی حمله تنبیهی این کشور به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

به گزارش جماران، برخی منابع دیپلماتیک از احتمال اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در پی حمله تنبیهی این کشور به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند. 

مسأله اعمال این تحریم‌ها احتمالا امروز -سه‌شنبه- در جریان کنفرانس ویدیویی وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا به درخواست «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای بررسی تحولات منطقه پس از حمله تنبیهی ایران صورت می‌گیرد. 

دیگر خبرها

  • بایدن از پس تبعات تحریم نفت ایران برنمی‌آید
  • درخواست کوبا از واشنگتن برای کاهش تحریم‌ها
  • درخواست وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از ۳۲ کشور برای تحریم برنامه موشکی ایران
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران را بررسی می‌کند
  • اتحادیه اروپا امروز اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را بررسی می‌کند
  • نمی‌خواهیم شاهد جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر باشیم
  • واشنگتن و متحدانش به‌دنبال راه‌های جدید اجرای تحریم‌های کره شمالی
  • مذاکرات مهم آمریکا، اسرائیل و مصر درباره عملیات رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۳ هزار و ۷۲۹ نفر رسید/ درخواست وزیر اسرائیلی برای اشغال نوار غزه
  • مذاکرات مهم آمریکا، اسرائیل و مصر درباره عملیات رفح
  • مذاکرات مصر، رژیم صهیونیستی و آمریکا در مورد عملیات رفح