Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید هادی بهادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تلاش های بسیاری برای احیای نگین آبی آذربایجان انجام شده است ولی این دریاچه هنوز با احیا فاصله دارد.
وی با تاکید بر اینکه در وضعیت فعلی برای احیای دریاچه ارومیه به 10 میلیارد مترمعکب آب دیگر نیاز است، اضافه کرد: تراز دریاچه ارومیه نیز با شرایط احیا سه متر فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس سابق دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی با اشاره به تلاش مسوولان برای احیای نگین آبی آذربایجان، اظهار داشت: پس از بهره برداری از طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به پیکره دریاچه ارومیه، مردم ارومیه در آینده ای نزدیک شاهد احیای این دریاچه خواهند بود.
وی با بیان اینکه پس از بهره برداری از این طرح سالانه بیش از 648 میلیون مترمعکب آب وارد پیکرده دریاچه ارومیه می شود، بیان کرد: اگر مسوولان و مردم با این میزان آب ورودی مانع از کاهش تراز دریاچه ارومیه در فصل گرما شوند، سالانه تراز این دریاچه نزدیک به یک متر افزایش می یابد.
«بهادری» با بیان اینکه هزینه این طرح از صندوق توسعه ملی تامین می شود، افزود: طبق برنامه ریزی ها امیدواریم مشکلی در تامین اعتبار این طرح به وجود نیاید تا در موقع مقرر به بهره برداری برسد.
وی با اعلام اینکه تونل طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه 36 کیلومتر طول دارد، بیان کرد: حفاری توسط 2 دستگاه مکانیزه /TBM/ از ورودی و خروجی این تونل توسط قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در حال انجام است.
به گزارش ایرنا دریاچه ارومیه در قالب طرح های ستاد احیا قرار است ظرف مدت 10 سال /از 1394/ به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه 1380 شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال 2015 میلادی حدود 80 درصد از مساحت آن خشک شد.
همه کارشناسان داخلی و خارجی بر این عقیده هستند که مشارکت جوامع محلی در کنار اجرای طرح های مختلف، نقش مهمی در احیای نگین آبی آذربایجان دارد.
3214/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آذربایجان غربی دریاچه ارومیه صندوق توسعه ملی آب احیای 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید رستگاری در آیت زمینه اظهار کرد: ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب از اول مهر سال گذشته از سدهای آذربایجان‌غربی به دریاچه ارومیه رهاسازی شده است که از این میزان ۲۹۶.۵ میلیون مترمکعب شامل ۶۶.۵ درصد کل آب‌های رهاسازی شده مربوط به سد بوکان و ساروق تکاب بوده است

وی ادامه داد: همچنین در این مدت، ۸۲.۷ میلیون متر مکعب از سد مهاباد، ۵۵ میلیون مترمکعب از سد حسنلو و ۱۲ میلیون متر مکعب از سد سیلوه به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

رستگاری افزود: کل رهاسازی آب صورت گرفته از سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی گذشته (۱۴۰۱ – ۱۴۰۲) ۴۱۲ میلیون مترمکعب بود.

وی یادآور شد: از سال آبی ۹۳ – ۹۴ در مجموع هفت میلیارد و ۴۹۳ میلیون مترمکعب آب از سدهای استان به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی شده است.

کد خبر 6085127

دیگر خبرها

  • افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی بیش از ۴۴۶ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه
  • افزایش ۶۰ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • لایروبی ۵۲ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل‌های حوزه آبریز دریاچه ارومیه
  • تصاویری از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه | تصاویر