Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@13:17:36 GMT

تلفات حملات سریلانکا به بیش از ۲۹۰ نفر رسید

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۸۹۳۴

تلفات حملات سریلانکا به بیش از ۲۹۰ نفر رسید

پلیس سریلانکا از افزایش چشمگیر تعداد تلفات بمب‌گذاری‌های اخیر در این کشور خبر داد. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پلیس سریلانکا اعلام کرد: تعداد قربانیان حملات اخیر این کشور به کلیساها و هتل‌ها به بیش از 290 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود 500 نفر نیز بر اثر بمبگذاری‌های اخیر سریلانکا زخمی شده‌اند.

سخنگوی پلیس سریلانکا حاضر به ارائه توضیحات بیشتر درباره تعداد دقیق تلفات در هر یک از کلیساها و هتل‌های این کشور نشده است. بمب‌گذاری‌های روز یکشنبه در سریلانکا در 3 کلیسا و 4 هتل به وقوع پیوسته است.

160 کشته و 300 زخمی در سلسله انفجارها در سریلانکاهشتمین انفجار در سریلانکاظریف حملات تروریستی در سریلانکا را محکوم کرد

 

این حملات مهمترین رویداد خشونت آمیز در سریلانکا پس از پایان جنگ‌های داخلی خونین در 10 سال گذشته بوده است.

سخنگوی دولت سریلانکا نیز تاکید کرد: رئیس جمهور که در زمان وقوع حملات در خارج از کشور به سر می‌برده است، خواستار برگزاری نشست شورای امنیت ملی در اوایل روز دوشنبه شده است.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,87/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۸۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع پاکستان: افغانستان سرچشمه تروریسم در کشور ماست

وزیر دفاع پاکستان، افغانستان را «سرچشمه تروریسم در پاکستان» خواند و بر ضرورت اجرای اصلاحات اساسی فوری در نحوه مدیریت مرز ۲ کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، «خواجه محمد آصف»، وزیر دفاع پاکستان در پستی که روز چهارشنبه در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد نوشت: «با توجه به افزایش حوادث تروریستی تغییرات بنیادین در وضعیت مرز ضروری است.»

این وزیر دولت پاکستان از عملکرد طالبان به دلیل فقدان پیشرفت آن‌ها برای رفع نگرانی‌های امنیتی انتقاد کرد و گفت: «سرچشمه تروریسم در پاکستان در افغانستان است و کابل به رغم تلاش های ما هیچ پیشرفتی در این جهت حاصل نکرده است. با وجود اطلاع داشتن آن‌ها از مخفی‌گاه‌های تروریسم، تروریست‌ها همچنان آزادانه از خاک آن‌ها علیه پاکستان عملیات انجام می‌دهند.»

آصف اظهار کرد پاکستان ممکن است در مسیر رفع نگرانی‌های فرامرزی خود قوانین بین‌المللی را دور بزند.

به نوشته پایگاه اینترنتی «آمو تی.وی»، او توضیح داد: «مرز افغانستان و پاکستان با مرزهای سنتی دیگر جهان تفاوت دارد. در وضعیت فعلی در حالی که همکاری از سمت کابل مطرح نمی‌شود، پاکستان مقید به اجرای همه قوانین و هنجارهای بین‌المللی در این مرز نخواهد بود. ما باید جلوی جریان ورود تروریست‌ها را بگیریم. به این طریق هر دو کشور می‌توانند روابطشان را همچون همسایگان سنتی خوب پرورش دهند. تسهیلات مسافرتی را می‌توان از طریق گذرنامه و روادید ادامه داد.»

این بیانیه در پی افزایش حملات شبه‌نظامیان در داخل پاکستان مطرح می‌شود. مقام‌های پاکستان هفته گذشته دست به حملاتی هوایی در ۲ ولایت افغانستان زدند. طالبان اعلام کرد این حملات به کشته شدن هشت غیرنظامی از جمله زنان منجر شدند.

طالبان همچنین اتهام‌های مقام‌های پاکستانی علیه خود را رد و استدلال کرده اسلام آباد به دنبال نسبت دادن شکست‌های خود در زمینه مبارزه با گروه‌های شبه‌نظامی به افغانستان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع پاکستان: افغانستان سرچشمه تروریسم در کشور ماست
  • دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی نیست!
  • بیش از ۴۰ درصد تلفات جاده‌ای مربوط به سرنشینان غیر از راننده است
  • گزارش سازمان ملل از حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه
  • عفو بین‌الملل «نسل‌کشی» در غزه را تائید کرد
  • وقت آن است که ماکرون، نفاق را کنار بگذارد
  • اخبار سیاسی ۷ فروردین؛ کاهش تلفات جاده‌ای/حمایت رئیسی از خیرین
  • مخبر: حتی ۱ کشته جاده‌ای هم پذیرفتنی نیست
  • مخبر: کاهش ۲۸ درصدی تلفات جاده ای خوشحال کننده است
  • تامین خوابگاه یکی از شروط صدور مجوز برای جذب دانشجوی بین‌الملل + فیلم