Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@10:11:14 GMT

استفاده از پهپاد، ابررایانه و سونار برای مقابله با سیل

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۹۰۴۰

استفاده از پهپاد، ابررایانه و سونار برای مقابله با سیل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسین ایج، این محققان امیدوارند تعداد زیادی از فناوری‌های تازه خود را امسال برای مقابله با سیل به خدمت بگیرند. افزایش بارندگی در مناطق مرکزی امریکا در روزهای اخیر باعث طغیان رودخانه‌ها و به زیر آب رفتن زمین‌های کشاورزی شده است.

این افراد با اسکن هوایی زمین‌های زیرآب رفته توسط پهپادها و نیز تحلیل این داده‌ها با ابررایانه‌ها امیدوارند اطلاعات جامعی را در این زمینه به صورت طبقه بندی شده در اختیار مسئولان قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی دیگر از ابزار مورد استفاده سونار یا دستگاه ردیاب زیردریایی است که با انتشار امواج صوتی برای تعیین مسیر و فاصله یابی اقدام می‌کند.

از مجموعه اطلاعاتی که بدین شیوه به دست می‌آید می‌توان برای کنترل جریان سیل و یافتن مسیرهای تازه و بی خطر برای هدایت انبوه آب استفاده کرد.

مهم‌ترین مزیت کاربرد این فناوری‌ها دسترسی آنی به اطلاعات سیلاب‌ها است که به نیروهای امدادی و مردم در خطر کمک می‌کند تا هر چه سریع‌تر برای نجات جان خود اقدام کنند.

برآوردهای اولیه نشان می‌دهد حدود ۱۳ میلیون آمریکایی به دنبال وقوع سیل در ایالات مرکزی آمریکا در خطر غرق شدن هستند و احتمال طغیان بیش از ۲۰۰ رودخانه در حوزه آبریز رودخانه بزرگ می سی سی پی وجود دارد.

از داده‌های مذکور می‌توان برای طراحی مدل ملی آب در آمریکا نیز استفاده کرد. تلاش برای طراحی این مدل با استفاده از ابررایانه‌های مختلف در ویرجینیا و فلوریدا از سه سال قبل آغاز شده و در قالب آن اطلاعات ۸ میلیون کیلومتر رودخانه در این کشور و جریان‌های آبی آنها گردآوری خواهد شد.

از این مدل‌ها می‌توان برای شبیه سازی واکنش رودخانه‌ها به بارندگی‌های شدید و نحوه سیلابی شدن آنها استفاده کرد.

کد خبر 4596655

منبع: مهر

کلیدواژه: سیلاب وقوع سیلاب ایالات متحده آمریکا پهپاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۹۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی

ایتنا - فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی به دلیل خطرات احتمالی که برای کاربران به همراه دارد به یک منبع استرس برای آن‌ها تبدیل شده است.
از سال ۱۹۹۲ هر ساله در ماه آوریل، ماه آگاهی از استرس برگزار می‌شود و یادآور اهمیت مدیریت استرس برای حفظ سلامت روحی و جسمی کاربران است. فضای مجازی در حال حاضر به عنوان منبع اصلی استرس و عامل مهمی در انتشار مشکلات مربوط به اضطراب و استرس در میان کاربران مطرح می‌شود.

اگرچه رسانه‌های اجتماعی می‌توانند اطلاعات زیادی را به کاربران ارائه کنند، اما ممکن است آنها را در معرض کلاهبردارانی قرار دهد که از اطلاعات شخصی آنها برای کسب سود استفاده می‌کنند.

درک اینکه چگونه رسانه‌های اجتماعی بر رفاه کاربران تأثیر می‌گذارد برای مدیریت استرس بسیار مهم است.

به منظور کاهش تأثیر منفی رسانه‌های اجتماعی بر رفاه کاربران در فضای دیجیتال، کارشناسان پنج نکته ساده را پیشنهاد می‌کنند:

تنظیم صحیح تنظیمات حریم خصوصی حساب‌های آنلاین یک گام اساسی برای محافظت از اطلاعات شخصی و حفظ امنیت دیجیتال است.

با سفارشی کردن افرادی که می‌توانند نمایه و پست‌های شما را مشاهده کنند، می‌توانید به طور قابل توجهی خطر تعاملات ناخواسته با غریبه‌هایی را که ممکن است نیت بدی داشته باشند، کاهش دهید.

این اقدام پیشگیرانه تهدید‌های بالقوه‌ای مانند تعقیب، سرقت هویت، داکسینگ و فیشینگ را کاهش می‌دهد.

پیروی از دستورالعمل‌های Privacy Shecker برای خدمات آنلاین به کاربران کمک می‌کند تا تنظیمات حریم خصوصی را در محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی مدیریت کنند.

ارتباطات انتخابی و تعامل استراتژیک، استراتژی‌های ضروری برای امنیت آنلاین و رفاه دیجیتالی هستند، به گونه‌ای که کاربران باید تماس‌ها و ارتباطات خود را به افراد آشنا محدود کنند و از این طریق امکان روبه رویی با کلاهبرداران را کاهش دهند.

مواجهه با محتوای نامناسب، مانند صحنه‌های خشونت آمیز، می‌تواند باعث ناراحتی شود. با کنترل محیط دیجیتال از طریق پذیرش متفکرانه درخواست‌های دوستی، کاربران به تجربه آنلاین مثبت‌تر و ایمن‌تر خود کمک می‌کنند.

علاوه بر این، استفاده از ابزار‌های گروه بندی و مرتب سازی دوستان در شبکه‌های اجتماعی امکان اشتراک گذاری شخصی‌تر را فراهم می‌کند.

با تگ کردن دوستان، کاربران می‌توانند محتوای شخصی بیشتری را با یک گروه نزدیک به اشتراک بگذارند، بنابراین از مزایای اشتراک گذاری اجتماعی و در عین حال کاهش خطرات بهره‌مند شوند.

احتیاط در استفاده از پیوندها: هر پیوندی یک هشدار خطر بالقوه است، با هر پیوندی که در اینترنت یافت می‌شود، باید با احتیاط برخورد شود، حتی اگر از طریق پیام شخصی از طرف یکی از دوستانتان آمده باشد، زیرا همیشه این احتمال وجود دارد که حساب کاربری او هک شده باشد.

لینک‌های به ظاهر بی‌ضرر در رسانه‌های اجتماعی می‌توانند طرح‌های فیشینگ را که به عنوان وب‌سایت‌های قانونی ظاهر می‌شوند، پنهان کنند.

این سایت‌های فیشینگ برای فریب کاربران در افشای اطلاعات حساس مانند رمز عبور، جزئیات مالی و سایر داده‌های شخصی طراحی شده‌اند و شباهت سایت‌های فیشینگ به همتایان واقعی‌شان می‌تواند منجر به سردرگمی شود و خطر از دست رفتن اطلاعات شخصی را تا حد زیادی افزایش دهد.

این تهدید دیجیتالی بر اهمیت احتیاط و اتخاذ شیوه‌های ایمن آنلاین، مانند بررسی اعتبار وب‌سایت‌ها قبل از وارد کردن هر گونه اطلاعات و استفاده از یک راه‌حل امنیتی جامع تأکید می‌کند، برای مثال، یک گذرواژه ضعیف برای یک کلاهبردار موهبتی است، زیرا ماموریت افراد با نیت مخرب و دستیابی غیرمجاز آنها به حساب‌های کاربری شما را آسان‌تر می‌کند.

هنگامی که این حساب‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرند، می‌توان از آنها به روش‌های مخربی مانند کلاهبرداری از افراد موجود در لیست تماس شما یا شرکت در اخاذی استفاده کرد. یک رمز عبور قوی و پیچیده به عنوان اولین خط دفاعی حیاتی در برابر چنین تهدیداتی عمل می‌کند.

علاوه بر این، استفاده از یک مدیر رمز عبور قابل اعتماد نه تنها امنیت آنلاین را افزایش می‌دهد، بلکه استرس ناشی از به خاطر سپردن چندین رمز عبور پیچیده را نیز کاهش می‌دهد.

گزارش فعالیت‌های مشکوک و مزاحمت سایبری به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بخش مهمی از حفظ یک محیط امن و مثبت آنلاین است، زیرا آنها علاقه دائمی به حفظ امنیت و رضایت کاربران خود دارند.

وقتی محتوای آسیب‌رسان یا مزاحمت سایبری را گزارش می‌دهید، نه تنها از خود محافظت می‌کنید، بلکه به رفاه جامعه بزرگ‌تر نیز کمک می‌کنید، زیرا چنین گزارش‌هایی شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را قادر می‌سازند تا اقدامات مناسب را انجام دهند، چه آنکه حذف محتوای مضر باشد یا اینکه اکانت‌های مخرب را ممنوع کنند یا ویژگی‌های امنیتی جدید را پیاده‌سازی کنند.

آنا لارکینا، متخصص تجزیه و تحلیل محتوای وب سایت در Kaspersky، اظهار می‌کند: در فضای رسانه‌های اجتماعی، ترکیب فناوری با انتخاب آگاهانه بهترین راه برای محافظت از سلامت روان ما است و راه حل‌های Kaspersky که حریم خصوصی و امنیت کاربران را افزایش می‌دهد، همراه با رویکرد آگاهانه به تعامل دیجیتال، تجربه آنلاین ما را از منبع استرس به منبع تعامل مثبت تبدیل می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • آموزش: توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • گوشه ای از توان پهپادی و موشکی ارتش ؛ از پهپادهای کرار و آرش تا نمایش موشک‌‎های زمین به زمین + ویدئو
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • تبدیل داده‌ها به صدا/ ذخیره‌سازی امن و سریع اطلاعات در حافظه کوانتومی
  • توصیه‌هایی برای مقابله یا جلوگیری از استرس در فضای مجازی
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی
  • اعتراف لیبرمن: بدون رادارهای آمریکایی و اطلاعات آنها، مقابله با حمله ایران ممکن نبود
  • امروز هیچ قدرتی توان مقابله با ایران را ندارد
  • استفاده از توان دانش‌بنیان‌های ایرانی در شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان
  • درباره ادعای رهگیری ۹۹ درصدی موشک‌ها؛ در صورت حمله اسرائیل چه اتفاقی خواهد افتاد؟