Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-24@20:46:50 GMT

شیعیان آفریقای جنوبی نیمه شعبان را جشن گرفتند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۹۱۰۸

شیعیان آفریقای جنوبی نیمه شعبان را جشن گرفتند

به گزارش ایکنا از آفریقای جنوبی؛ مراسم جشن نیمه شعبان با حضور شیعیان ژوهانسبورگ (بزرگترین شهر آفریقای جنوبی) در نمایندگی جامعه المصطفی (ص) العالمیه در این کشور برگزار شد.

علما و شخصیت‌های شیعی این کشور در این مراسم حضور داشتند و استادان و برخی از طلاب این دانشگاه به ایراد سخن درباره امام زمان (عج) و نیمه شعبان پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین حجت‌الاسلام رادمرد (رئیس دانشگاه بین‌المللی جامعه المصطفی شعبه ژوهانسبورگ) در سخنانی به تشریح مبانی مهدویت پرداخت.

گفتنی است، آفریقای جنوبی، جنوبی‌ترین کشور در قاره آفریقاست که حدود یک میلیون مسلمان در آن زندگی می‌کنند. شیعیان بومی این کشور را مهاجرانی از پاکستان، لبنان، هند و ... تشکیل می‌دهند. ژوهانسبورگ یکی از 50 شهر بزرگ دنیاست.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا بین الملل ایکنا قرآن ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی شیعیان جشن نیمه شعبان میلاد امام زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس

مراسم گرامیداشت سالگرد شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی؛ چهل‌وچهارمین سالگرد شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس، امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت، با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، معاون سیاسی استاندار خراسان‌جنوبی، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس، امام جمعه طبس، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان استانی و قشرهای مختلف مردم در محل وقوع این واقعه (مسجد شکر طبس) برگزار شد.

افتتاح سایت اینترنت همراه در محوطه مسجد شکر، اجرای سرود، خاطره گویی و روایتگری شاهدان عینی واقعه صحرای طبس، سخنرانی همسر شهید محمد منتظر قائم و رونمایی از ۵۰ پوستر طراحی شده در رویداد ملی «افول ابرهه» از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این مراسم است.

به گزارش ایمنا، چند فروند هواپیما و بالگرد نظامی آمریکا که به جهت انجام عملیات خرابکارانه و آزادی گروگان‌های آمریکایی وارد ایران شده بودند، پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ بر اثر طوفان شن در صحرای طبس از بین رفتند و عملیات آمریکایی‌ها با عنوان «پنجه عقاب» با شکست مواجه شد.

صحرای طبس در فاصله ۱۳۰ کیلومتری محور طبس - یزد قرار دارد و پنجم اردیبهشت هر سال به همین مناسبت مراسمی با حضور مردم و مسئولان در محل مسجد شکر طبس (محل وقوع واقعه) برگزار می‌شود.

کد خبر 747500

دیگر خبرها

  • شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی مدال طلا گرفتند
  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • وزیر کشور وارد لرستان شد
  • حضور کشور‌های بریکس در جشنواره فیلم مسکو
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران با حضور وزیر کشور
  • مراسم معارفه استاندار جدید مازندران آغاز شد
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • دادگاه ویژه سبب می‌شود که روحانیت ملاحظه بیشتری داشته باشند