Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@09:16:55 GMT

هوای مشهد در وضعیت پاک قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۹۱۲۴

هوای مشهد در وضعیت پاک قرار گرفت

مشهد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: پس از باران شب گذشته کیفیت هوای امروز کلانشهر مشهد در روز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه در وضعیت پاک قرار گرفت.

تورج همتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوای مشهد را 43 ای. کیو. آی اعلام کرد و افزود: شاخص کیفیت هوا در13 ایستگاه مشهد در وضعیت پاک و در 10 ایستگاه دیگر در وضعیت سالم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: شایسته است شهروندان، زائران و مسافران با بهره گیری از ناوگان حمل و نقل عمومی و پرهیز از استفاده از خودروهای شخصی، نقش موثر خود را در جلوگیری از افزایش حجم آلاینده های هوا ایفا کنند.
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا در کمتر از 50 ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین اعداد 50 تا 100 به معنای وضعیت سالم است.
شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 ای. کیو .آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد 151 تا 200 ای. کیو. آی به معنای آلودگی برای همه سنین محسوب می شود.
همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 200 تا 300 ای. کیو. آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد 300 نیز حالت بحرانی را نشان می دهد.
مردم مشهد طی سال گذشته 45 روز هوای پاک، 275 روز هوای سالم و 45 روز هوای ناسالم تنفس کردند.
1922/7496

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست هوا مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۹۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون(۲۷ اسفند ماه) در شرایط قابل قبول ست.

ایسنا در خبری نوشت: آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۸ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۰ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885101

دیگر خبرها

  • هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۲۹ اسفند + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای اصفهان سالم است
  • وضعیت هوای پایتخت قابل قبول است
  • وضع هشدار هوای کلانشهر مشهد؛ سه شنبه ۲۹ اسفند
  • آلودگی کیفیت هوای کلانشهر مشهد در ۲۸ اسفند ماه
  • آخرین وضعیت کیفیت هوای تهران
  • کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای کلانشهر مشهد سالم است
  • سلامت هوای کلانشهر مشهد؛ یک شنبه ۲۷ اسفند