Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-19@07:56:39 GMT

42 میلیون گل شاخه بریده در خمین تولید و عرضه شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۹۱۲۸

42 میلیون گل شاخه بریده در خمین تولید و عرضه شد

خمین - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: 42 میلیون گل شاخه بریده پارسال در این شهرستان تولید و روانه بازار فروش شده است.

«عباس ارشدی » روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان تولید از سطح 54 هکتار گلخانه تولید و روانه بازار مصرف شده است.
وی اظهارداشت: از هر متر مربع از گلزارها و گلخانه های خمین به طور میانگین 60 تا 70 شاخه گل حاصل می شود که 90 درصد از گل های شاخه بریده تولیدی خمین مازاد بر مصرف است و به بازار گل تهران، شیراز، کرمانشاه و کرج ارسال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: بیشترین گلخانه های این شهرستان در دهستان صالحان فعال هستند که 80 نفر به طور مستقیم به حرفه گلکاری اشتغال دارند.
ارشدی، گل های گل شاخه بریده تولیدی خمین را گلایول در رنگ های مختلف، رز، زنبق، شب بو، مریم، بنفشه و لیلیوم عنوان کرد.
وی بیان کرد: 30 درصد از گلخانه های خمین مدرن هستند و در صورتی که تمامی سطح پرورش گل این شهرستان به گلخانه های نیمه مدرن و مدرن تبدیل شود، کیفیت تولید افزایش می یابد.
ارشدی ادامه داد: گل های تولیدی این شهرستان به دلیل ماندگاری بازار پسند است اما باید زیرساخت های صادراتی برای این محصول تکمیل شود تا سود حاصل از تولید نصیب دلالان و واسطه ها نشود.
وی افزود: راهکار توسعه رونق اقتصادی در حوزه گل و گیاهان این شهرستان راه اندازی پایانه صادراتی است و با راه انداری این زیرساخت مهم هزینه های صادراتی کاهش یافته و دسترسی صادرکنندگان به بازارهای جهانی و افزایش رقابت پذیری محصولات تولیدی نیز تسهیل می شود.
وی تصریح کرد: خدمات صادراتی همچون حمل و نقل، گمرک و بیمه نیز با وجود پایانه صادراتی متمرکز می شود.
وی اضافه کرد: 800 بهره بردار در خمین به صورت مستقیم به حرفه گلکاری اشتغال دارند و این شهرستان دومین تولید گننده گل شاخه بریده در استان مرکزی است.
52 درصد از جمعیت 105 هزار نفری خمین در قالب 14 هزار خانوار کشاورز هستند.
7277/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي خمين توليد گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۹۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض شدید برادر امام خمینی به انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی در خمین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز پس از برگزاری نخستین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله پسندیده، برادر امام خمینی، در نامه‌ای که برای ابوالحسن بنی‌صدر، رئیس‌جمهور وقت ایران، فرستاد به تقلبات چشم‌گیری که در جریان انتخابات در شهرستان خمین توسط حزب جمهوری اسلامی انجام گرفت اشاره کرد و از رئیس‌جمهور خواست تا سریعا به مسئله رسیدگی کند.

متن نامه حضرت آیت‌الله پسندیده که در روزنامه اطلاعات، سه‌شنبه ۲۸ اسفند ۵۸، منتشر شد، بدین شرح بود: ساحت محترم حضرت آقای بنی‌صدر، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران مطابق شکایات و اطلاعات واصله در خمین انتخابات با تقلب و تزویر و کمک ارگان‌های شهر و فرهنگیان و تهدید به نفع کاندیدای جمهوری اسلامی انجام یافته و حتی قاضی و دادستان... با ارعاب و زندان جمعی و کشتار در روز رای‌گیری انتخابات را از جریان طبیعی خارج نموده‌اند. هرگاه قادر باشید بازرسی فهمیده و مطلع و بی‌طرف که سابقه اداری داشته باشد باقدرت فورا اعزام، تا جریان را مشاهده و رسیدگی و اگر تخلفی شده مجرم و مرتکب را شناسایی نمایند و طبق قانون عمل فرمایند. متسافم بگویم در هیچ دوره به این نحوه عمل نشده و مردم از حکومت اسلامی انتظار ظلم فاحش نداشته‌اند. با تجدید احترامات فائقه سید مرتضی پسندیده

۲۵۹ برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885471

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی تولید گاز‌های گلخانه‌ای در آلمان
  • اعتراض شدید برادر امام خمینی به انتخابات دور اول مجلس شورای اسلامی در خمین
  • تولید سالانه بیش از ۴۱ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در استان همدان
  • انهدام گروه سارقان زورگیر در خمین  
  • تولید بیش از ۱۵۰ میلیون گلدان گل‌های زینتی، آپارتمانی و نشائی در اصفهان
  • افزایش دو برابری سطح گلخانه‌ها در کردستان
  • تولید بیش از ۱۵۰ میلیون گل‌های زینتی، آپارتمانی و نشائی در اصفهان
  • فرصت استفاده از پروانه‌های صادراتی سال ۱۴۰۱ در سامانه نیما
  • گلخانه‌ها، محافظان آب در عصر خشکسالی
  • افزایش ۲۵ درصدی تولید گل و گیاه زینتی در گلستان