Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: روسیه و ژاپن می‌توانند هر مشکلی در روابطشان را مرتفع سازند اگر اعتماد سازی شود و از سیاسی کردن مشکلات موجود خودداری کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ایگور مورگولوف معاون وزیرخارجه روسیه در پنجمین دور نشست مشورتی روسیه-ژاپن درباره اقتصاد مشترک در جزایر مناقشه‌آمیز کوریل شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما با اهداف و مسایل چالش‌برانگیزی مواجه هستیم اما اگر ما اولویت‌هایی از جمله گسترش همکاری‌ها و تقویت اعتماد را مدنظر قرار دهیم در این صورت به سطح جدیدی از روابطمان می‌رسیم.

این دیپلمات روس افزود: اگر از سیاسی‌کاری در برخی مسایل مشخص دست برداریم و براساس واقعیت‌ها وارد عمل شویم من مطمئن هستم که می‌توانیم هرگونه مساله چالش‌برانگیزی رو به رو هستیم و به نتایج عملی دست یابیم.   

مسکو و توکیو که بعد از جنگ جهانی دوم تاکنون به دلیل اختلاف بر سر حاکمیت جزایر کوریل هیچ معاهده صلحی را امضا نکرده‌اند، توافق کردند که برای دستیابی معاهده صلح با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ژاپن روسيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۹۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین پشت حمله تروریستی به کروکوس است

دبیر شورای امنیت روسیه گفت: اوکراین پشت حمله تروریستی سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به تالار شهر کروکوس در منطقه مسکو قرار دارد.

به گزارش مشرق، نیکولای پاتروشف سه شنبه هفتم فروردین ۱۴۰۳ در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره اینکه آیا اوکراین یا گروه تروریستی داعش پشت این حمله تروریستی بوده است پاسخ داد: البته، اوکراین.

تیراندازی تروریست‌ها و اقدام آنها به پرتاب بمب های آتش زا قبل از اجرای کنسرت در تالار شهر کروکوس در کراسنوگورسک در منطقه مسکو شامگاه جمعه سوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ به جان باختن ۱۳۹ نفر (بنا بر آمار کمیته تحقیقات روسیه) و مجروح شدن ۱۸۰ نفر (بنا بر آمار وزارت بهداشت منطقه مسکو) منجر شد.

با وجود آنکه رسانه‌ها و مقامات غربی، از گروه تروریستی داعش به عنوان عامل این حمله تروریستی یاد کرده و اوکراین را از دخالت در این عملیات تبرئه کرده‌اند، مقام‌های ارشد مسکو ضمن تعجب از سرعت عمل غرب در شناسایی عوامل تروریستی بر تکمیل تحقیقات خود در این زمینه تأکید کرده‌اند.

رئیس‌جمهوری روسیه شامگاه دوشنبه در این باره گفت: آمریکا از طریق کانال‌های مختلف تلاش می کند همه را متقاعد کند که ظاهراً هیچ ردپایی از کی‌یف در حمله تروریستی خونین به تالار شهر کروکوس وجود ندارد و این اقدام، کار گروه تروریستی داعش است.

ولادیمیر پوتین افزود: جنایت وحشتناک در کروکوس، اقدامی برای ارعاب و ایجاد وحشت در جامعه روسیه است که توسط اسلام‌ گرایان افراطی انجام شد؛ این سؤالات مطرح می شود که چه کسی از این کار سود می‌برد؟ و آیا اسلام گرایان افراطی واقعاً تصمیم به حمله به روسیه گرفتند؟

وی افزود: همچنین باید به این سوال پاسخ داد که چرا تروریست ها پس از ارتکاب جنایت در کروکوس قصد عزیمت به اوکراین را داشتند و چه کسی در آنجا منتظر آنها بود؟

پوتین حمله تروریستی در کروکوس را حلقه‌ای از مجموعه‌ای از تلاش‌های کسانی خواند که از سال ۲۰۱۴ به دست رژیم نئونازی کی‌یف با روسیه می‌جنگند.

پیش از این ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اصرار مقام‌های آمریکایی بر عدم دخالت اوکراین در حمله تروریستی سوم فروردین به تالار کروکوس مسکو و معرفی داعش به عنوان عامل این حمله گفت: نخبگان سیاسی ایالات متحده طی دهه‌ها در صحنه‌سازی و منحرف کردن افکارعمومی ماهر شده‌اند.

شاهدان عینی در زمان وقوع حمله تروریستی به تالار شهر کروکوس از حضور چهار تروریست سخن گفتند که بعدا گفته شد آنها مواد قابل اشتعال برای آتش زدن سالن نیز همراه داشتند. این آتش‌سوزی منجر به فروریختن بخش‌هایی از این تالار شد.

عملیات آواربرداری و جستجوی قربانیان این حادثه از زیر آوار تا دوشنبه ششم فروردین‌ماه همچنان ادامه داشت.

بنا بر اعلام سرویس امنیت فدرال روسیه، تاکنون ۱۱ نفر از جمله چهار عامل تروریستی که به این تالار حمله کردند، بازداشت شده‌اند. در این میان، خودروی حامل تروریست‌ها در حالی که در حال فرار به سمت مرز اوکراین بود، در بریانسک متوقف و چهار تروریست بازداشت شدند.

جلسات دادگاه متهمان این عملیات تروریستی شامگاه یکشنبه پنجم فروردین به دلایل امنیتی پشت درهای بسته در مسکو آغاز شد و در روز سه شنبه نیز ادامه یافت.

به گفته رئیس کمیته تحقیقات روسیه، تروریست ها ساعت ۱۹.۵۸ جمعه (به وقت مسکو) (۲۰:۲۸ به وقت تهران) به تالار شهر کروکوس رسیدند و ساعت ۲۰.۱۱ ساختمان را ترک کردند.

الکساندر باستریکین شامگاه دوشنبه ششم فروردین ۱۴۰۳ در گزارشی به رئیس جمهوری روسیه گفت: در این حادثه تروریستی، ۴۰ نفر بر اثر شلیک گلوله جان خود را از دست دادند، ۴۵ نفر بر اثر آتش سوزی جان باختند؛ با احتساب مجروحان فوت شده در بیمارستان تاکنون در مجموع ۱۳۹ نفر جان باختند.

معاون نخست وزیر روسیه نیز شامگاه دوشنبه در گزارشی به پوتین گفت: ۵۲ مجروح حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس از بیمارستان ترخیص شده اند و ۹۳ نفر از جمله پنج کودک همچنان در بیمارستان بستری هستند.

تاتیانا گولیکووا افزود: وضعیت ۹ مجروح حمله تروریستی در کروکوس از جمله یک کودک وخیم است.

در حالی روس ها از اوکراین به عنوان عامل پشت پرده جنایت کروکوس یاد می کنند که تقابل نظامی دو کشور در بیش از دو سال گذشته همچنان ادامه دارد.

علاوه بر این، سرویس امنیت فدرال روسیه هفتم فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد که از حمله تروریستی یک فرد عضو گروه مورد حمایت سرویس‌های ویژه اوکراین در منطقه سامارا جلوگیری کرده است.

رئیس‌جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی را که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد. این عملیات نظامی تاکنون ادامه دارد و کشورهای غربی ضمن اعمال تحریم‌ها بر روسیه، سلاح و مهمات در اختیار اوکراین قرار می‌دهند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • این افراد از خدمت سربازی معاف شدند
  • سفر وزیر خارجه اوکراین به هند
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • ۱۰ چالش کلیدی میان چین و آمریکا در ۲۰۲۴
  • وزیر تجارت خارجی کره شمالی وارد مسکو شد
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • ایران و آذربایجان به سازش رسیدند؟
  • اوکراین پشت حمله تروریستی به کروکوس است
  • غرب‌گرا‌ها علاقه ندارند روابط ما با روسیه بهتر شود