Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@03:42:01 GMT

طرح معاینه پزشکی رایگان در شاهین دژ اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۹۱۵۴

طرح معاینه پزشکی رایگان در شاهین دژ اجرا شد

اسماعیل فرحناک روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح بیش از 250 نفر از شهروندان شاهین دژی و افرادی که دسترسی کمتری به خدمات پژشکی دارند از خدمات ویزیت رایگان بهرمند شدند.
وی ادامه داد: در قالب این طرح مراجعه کنندگان از خدمات رایگان معاینه، کنترل قند و فشار خون، تجویز دارو و مشاوره بهداشتی بهره مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرحناک اظهار داشت: سال گذشته نیز در اجرای طرح های معاینه پزشکی رایگان، بیش از 2 هزار نفر از روستاییان و ساکنان مناطق کم برخوردار این شهرستان از خدمات پزشکی مورد نیاز برخوردار شدند.
وی بیان کرد: در انجام این طرح ها یک اکیپ شامل پزشک عمومی و کارشناسان بهداشت، تغذیه، روان شناس و بهداشت محیط با حضور در مناطق از پیش تعیین شده خدمات لازم پزشکی و بهداشتی را به شهروندان ارایه کردند.
وی یادآور شد: با مشارکت بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت و درمان در سال جاری نیز طرح ویزیت رایگان در این شهرستان دنبال می شود تا عدالت استفاده از امکانات بهداشتی و درمانی در سطح این شهرستان گسترش یابد.
به گزارش ایرنا، هفته سلامت امسال از اول تا هفتم اردیبهشت با شعار «مراقبت های اولیه بهداشتی راهی به سوی پوشش همگانی سلامت» برگزار می شود.
شهر شاهین دژ با 92 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
9903/6185/7129
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بهداشتی و درمانی پزشک دارو شبکه بهداشت و درمان فشار خون 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۹۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی منصور رضایی رئیس بیمارستان طالقانی تبریز گفت: این بخشها با حضور معاون توسعه وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با ۱۲ تخت و یک اتاق ایزوله در مجموع با هزینه ۱۴ میلیارد تومانی به بهره برداری رسید. جراحی‌های مغز و اعصاب و عمل‌های جراحی ارتوپدی هم از اول اردیبهشت سال جاری در این بیمارستان راه اندازی می‌شود.

رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در مراسم افتتاح این طرح‌ها با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات در مناطق محروم و کم برخوردار گفت: ارائه خدمات مبتنی بر عدالت اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز مورد توجه بوده است.

وی گفت: ما تلاش می‌کنیم تا زیرساخت‌های عادلانه‌تری را ایجاد کنیم و افزایش ارائه خدمات و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز در بیمارستان طالقانی شهر تبریز نیز نمونه بارزی از این عملکرد است.

دستگاه سی.آرم یک اسکنر تصویربرداری با اشعه ایکس است که توانایی‌های رادیوگرافی داشته و همچنین برای تصویربرداری در حین عمل جراحی استفاده می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • ارائه پنج هزار و ۸۰۰ خدمت بسیجیان جامعه پزشکی در چهارمحال و بختیاری
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • ارائه بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ خدمت رایگان از سوی بسیجیان جامعه پزشکی
  • افتتاح بخش آی.سی.یو و سی.آرم بیمارستان طالقانی تبریز
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • طرح رایگان فلورایدتراپی دانش آموزان در مراغه
  • ارائه خدمات رایگان به بیماران هموفیلی در مشهد
  • آذربایجان‌غربی در جمع ۱۰ استان برتر اجرای طرح پایش ملی سلامت قرار گرفت