Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 - این روزها افراد معدودی در کشورمان درباره ارسال کمک‌هائی توسط حشدالشعبی عراق برای سیل‌زدگان و آمدن بعضی از سران این نیروی مردمی عراقی نکاتی را مطرح کرده‌اند که با توجه به جایگاه مشخص این نیرو، مطرح کردن چنین نکاتی جای تعجب دارد.

این افراد بدون آنکه دلیل روشنی برای ایراد و اعتراض خود داشته باشند، صرفا بر غیردولتی بودن حشدالشعبی و سم‌پاشی‌هائی که علیه آن شده تکیه کرده و این اقدام را نادرست قلمداد نموده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی نیز با توجه به اقدامات مسلحانه این نیرو در مقابله با داعش آن را یک نیروی مسلح خارجی دانسته و کمک‌رسانی چنین نیروئی را غیرقابل قبول دانسته‌اند.

هرچند اظهارنظر درباره مسائل و موضوعات مختلف برای عموم آزاد است و نمی‌توان کسانی را که به اقدام حشدالشعبی در کمک‌رسانی به سیل‌زدگان اعتراض دارند محکوم کرد، ولی لازم است واقعیت‌هائی به آنها گوشزد شود تا در اظهارنظرها دقیق‌تر عمل کنند.
نکته اول اینست که در هیچ قانون یا منشور و یا دستورالعملی مقرر نشده است که یک نیروی مسلح خارجی نمی‌تواند به حادثه‌دیدگان کشور ما کمک کند. حتی اگر ارتش عراق یا هر کشور دیگر، با موافقت دولت جمهوری اسلامی ایران اقدام به کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان کشورمان نماید منعی وجود ندارد. بنابراین، اعتراض به اقدام حشدالشعبی بی‌مورد است.
نکته دوم اینکه حشدالشعبی یک نیروی مردمی باسابقه و عملکردی درخشان و کاملاً مثبت در مبارزه با داعش و تروریست‌های تکفیری است و از این جهت باید از آن تجلیل و تقدیر و از همراهی و همیاری آن با مردم ایران استقبال کرد.
نکته سوم اینکه توصیه اکید اسلام به اتحاد و همبستگی میان مسلمانان محدود به یک ملت و محصور در مرزهای یک کشور نیست. مردم کشورهای مختلف به‌ویژه اسلامی در قالب مجموعه‌هائی با رعایت ضوابطی که از چند منظر در آغاز همین مقاله یادآوری شد می‌توانند اقدام به کمک‌رسانی نمایند و این از زیباترین جلوه‌های اتحاد و همبستگی موردنظر اسلام است.
و آخرین نکته اینکه اعتراض به ورود کمک‌های حشدالشعبی، ابتدا از رضا پهلوی و پایگاه خبری العربیه وابسته به آل‌سعود و رسانه‌های صهیونیستی شروع شد. آنها حشدالشعبی را یک گروه تروریستی معرفی کردند در حالی که همه می‌دانند خود اینان تروریست هستند و افتخار حشدالشعبی اینست که با تروریست‌ها مبارزه کرده و پیروز شده است. بنابراین، اعتراض به کمک‌رسانی حشدالشعبی به سیل‌زدگان کشورمان، نوعی غفلت از واقعیت‌هائی است که در منطقه در جریان است.
دشمنان ملت‌های منطقه از اینکه حشدالشعبی یکی از عوامل تاثیرگذار در شکست خوردن داعش و تروریست‌های تکفیری در عراق است، عصبانی هستند و این عصبانیت را هر جا و به هر شکل که بتوانند نشان می‌دهند. ما نباید از این واقعیت غفلت کنیم و ناخودآگاه سخنی بگوئیم که خواست دشمنان ملت‌های منطقه را تامین می‌کند.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: احمدی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۹۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور نتانیاهو به کابینه: در مورد ایران اظهارنظر و مصاحبه نکنید/ روزنامه معاریو: نتانیاهو جرات نکرد پاسخ دهد

به گزارش خبرآنلاین؛ رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم به وزرای کابینه خود دستور داده تا در مورد ایران هیچگونه اظهارنظر و مصاحبه مطبوعاتی انجام ندهند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد که در نخستین ساعت بامداد امروز (یکشنبه ۲۶ فروردین ماه) دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله (ص)» با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.

به گزارش فارس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه دوم با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی هشدار داد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.

به دنبال حملات شنبه شب و بامداد یکشنبه ایران به اسرائیل، رسانه‌های خبری از ترس و وحشت ساکنان سرزمین‌های اشغالی از وضعیت پیش آماده خبر دادند.

این رسانه عبری زبان ادعا کرد، جنگنده‌های اسرائیلی هم آماده انجام اقدام بودند اما نتانیاهو دست آخر تصمیم گرفت که در لحظه آخر این اقدام را انجام ندهد.

روزنامه معاریو با طرح این ادعا که بعد از حمله گسترده پهپادی و موشکی ایران علیه اسرائیل، ارتش رژیم صهیونیستی تا آستانه انجام عملیات پاسخ هم پیش رفت نوشت نتانیاهو در لحظه آخر دستور لغو آن را صادر کرد.

به گزارش تسنیم، این رسانه عبری زبان ادعا کرد، جنگنده‌های اسرائیلی هم آماده انجام اقدام بودند اما نتانیاهو دست آخر تصمیم گرفت که در لحظه آخر این اقدام را انجام ندهد.

معاریو در ادامه ادعای خود، این تصمیم نتانیاهو را به گفتگوی تلفنی وی با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا مربوط دانست.

در این بین شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارشی که در این شبکه منتشر شد، نتانیاهو را به بزدلی و از بین بردن توان بازدارندگی اسرائیل به دلیلی سیاست‌های ناکارآمدش متهم کرد.

سیوی عوفادیا نویسنده این گزارش بعد از پرداختن به اکثر اظهارات نتانیاهو طی چند دهه اخیر در مورد ایران، آورده است، از اواسط دهه نود نتانیاهو نخست وزیر، دولت ایران را به عنوان بزرگترین خطر تهدید کننده اسرائیل اعلام کرده است، اما امروز و در فاصله کمتر از یک روز از حمله بالفعل ایران به اسرائیل، فقط این پرسش را می‌توان مطرح کرد که، چگونه کسانی که از وجود خطری که از سوی تهران ما را تهدید می‌کند ، باید چنین شکست راهبردی خطرناکی را متحمل می‌شدند؟ واقعا بین ادعاها، اظهارات و وعده‌های امنیتی که به ما می‌دهند با واقعیت‌ها چقدر فاصله وجود دارد؟

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895290

دیگر خبرها

  • وعده صادق باعث شکسته شدن هیمنه پوشالی اسرائیل در جهان شد
  • این قاب تاریخی و ماندگار
  • حمایت مردم عراق از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • فراتر از یک حماسه
  • هشدار جمهوری اسلامی: سفر سردار زاهدی را چه کسی لو داد؟
  • دستور نتانیاهو به کابینه: در مورد ایران اظهارنظر و مصاحبه نکنید/ روزنامه معاریو: نتانیاهو جرات نکرد پاسخ دهد
  • چند نکته مهم درباره اقدام نظامی ایران علیه اسرائیل
  • عملیات وعده صادق و چند نکته
  • رزمندگان حشدالشعبی عراق در وضعیت آماده‌باش قرار گرفتند
  • رزمندگان حشدالشعبی عراق هم در وضعیت آماده‌باش قرار گرفت