Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران در اختتامیه دومین جشنواره علم و زن که در دانشگاه تهران درحال برگزاری است، اظهار کرد: نقش زنان در حوزه علم و دانشگاه‌ها بسیار گسترده شده است.

وی ادامه داد: هنگامی که آمار حضور دختران و زنان در دانشگاه‌ها برای خارجیان اعلام می‌شود آن‌ها بهت زده می‌شوند؛ ابتدای انقلاب می‌گفتند که زنان قرار است در خانه بمانند اما اکنون بیش از ۴۵ درصد دانشجویان ما را بانوان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه تهران درباره اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران بیان کرد: تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی ما را بانوان تشکیل می‌دهند و تعداد زیادی از بانوان ما در حوزه‌های علمی و دانشگاهی و ریاست دانشکده مشغول هستند.

نیلی احمد آبادی تصریح کرد: کشور ما از ظرفیت خوبی بهره‌مند شده است و روز به روز از این ظرفیت استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

بررسی نقش زنان در جامعه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۹۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص اعتبارات دولتی برای راه اندازی بازارچه خاص بانوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه خزعلی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در سفر استانی هیات دولت به استان سمنان، به مقام شامخ شهدا در گلزار شهدای خوشنام استان سمنان ادای احترام کرد.


انسیه خزعلی در ادامه دیدار با اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستای خیرآباد سمنان گفت: مسائل اشتغال خانگی باید با مشارکت همگانی مردم حل شود.

خزعلی افزود: در این سفر اعتباری برای تشکیل بازارچه خاص بانوان دیده شده و این مکان به زودی ساخته می‌شود

معاون رئیس جمهور همچنین با حضور در خانه تدین سمنان از نمایشگاه دستاورد‌های بانوان دستگاه‌های اجرایی استان سمنان در زمینه‌های مختلف اعم از سفال و سرامیک، بافت‌های داری و فرشینه، محصولات کشاورزی، تابلو‌های نقاشی، میناکاری و قلم زنی بازدید کرد و از تصویب اعتبار برای راه اندازی مکان دائمی عرضه محصولات خانگی بانوان استان سمنان خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


انسیه خزعلی با اشاره به تلاش‌های دولت برای اشتغال خانگی بانوان کفت: با پیگیری‌های انجام شده در سال گذشته ۲ درصد نرخ بیکاری بانوان کاهش داده شد و مشاغل خانگی رشد قابل توجهی داشت.

وی افزود: در همین زمینه، ۸۰ درصد تسهیلات در قسمت مشاغل خانگی بوده و ضمن صدور مجوز‌هایی در این زمینه، تفاهم نامه‌هایی نیز با وزارت کار منعقد و مقرر شد تا ۱۰ درصد تسهیلاتی که به استانداری‌ها واگذار می‌شود به بانوان سرپرست خانوار اختصاص یابد.

معاون رئیس‌جمهور در خصوص صندوق حمایت خرد اشتغال زنان خانه دار گفت: در گذشته، مشکلاتی در قبول ضمانت برخی بانک‌ها وجود داشت، که در سال‌جاری مقرر شد تا موانع موجود در بحث ضمانت نامه‌های بانکی رفع و حمایت از زنان خانه دار تسریع و تسهیل شود.

خزعلی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه بازار فروش تولیدات بانوان هم گفت: یکی از مسائل مهم در همه استانها، بازار و جایگاه داخلی و خارجی برای عرضه محصولاتِ هنری بانوان بوده است که خوشبختانه در همه استان‌ها تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ها انجام و در استان سمنان نیز این اعتبار تصویب شده و مکان یابی در حال انجام است.

خزعلی یادآور شد: برای بحث صادرات هم در حال رایزنی هستیم و در بخش مجازی، پلتفرم‌هایی در حال طراحی است که با کشور‌هایی که با آنها در ارتباط هستیم از طریق مجازی برای فروش کالا بهره‌مند شدیم.

خزعلی یادآور شد: برای صادرات کالا نیز پلتفرم‌هایی طراحی شده که بازارچه مجازی "کسبینو"، یکی از سیاست‌ها در این راستا است که عرضه کنندگان محصولات، می‌توانند از طریق پست، محصولات تولیدی خود را برای خریداران ارسال کنند.

دیگر خبرها

  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • تخصیص اعتبارات دولتی برای راه اندازی بازارچه خاص بانوان
  • تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • شرکت دانشجویان نُخبه اصفهان در طرح مهارت‌پرور رفعت
  • محسن هاشمی‌: هواداران تفسیر قدرت محور از اسلام ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می دهند
  • مشارکت ۵ درصدی بانوان در امر اهدای خون
  • واکنش محسن هاشمی به جنجال کاظم صدیقی، پناهیان و زاکانی /هواداران تفسیر قدرت محور از اسلام ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می دهند
  • صدرنشین لیگ دسته اول در اندیشه راه اندازی تیم فوتبال بانوان