Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان- ایرنا- مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: 14هزار و 100 هکتار از مراتع شهرستانهای کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر و دلگان علیه ملخ صحرایی سمپاشی شده است.

غلامحسین تیموری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به آخرین گزارش ارسالی از سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مبنی بر هجوم دسته های ملخ از استانهای دیگر به سیستان و بلوچستان مبارزه با این آفت از 13 اسفند در این استان آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: 6 هزار و 270 هکتار از سطح سمپاشی شده مراتع در جنوب سیستان و بلوچستان به ملخ بالغ و هفت هزار و 860 هکتار به پوره (بچه ملخ) اختصاص داشت.
مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی با هشت هزار و 40هکتار به کنارک اختصاص دارد.
وی از حمله ملخ های صحرایی به مزارع کشاورزی به عنوان تهدیدی برای امنیت غذایی نام برد و افزود: اگر در مبارزه با این آفت خطرناک غفلتی انجام شود امنیت اقتصادی را که از ارکان امنیت ملی است تهدید می کند.
تیموری بیان کرد: مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان بدون تخصیص اعتبار از محل منابع داخلی استان در حال انجام است.
وی تصریح کرد: از آنجایی که بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) مرحله بعدی حمله ملخ به سیستان و بلوچستان از اردیبهشت ماه جاری در راه است دیده بانی و مبارزه با ملخ صحرایی با جدیت همچنان ادامه دارد.
وی افزود: دسته های پر تراکم این ملخ ها هر نوع سرسبزی اعم از علوفه، غلات، صیفی جات و حتی علف های هرز را که در مسیر خود ببینند مورد هجوم قرار داده و از بین می برند.
7316**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي مبارزه ملخ صحرايي سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۹۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: درحال حاضر در ۱۰۵ هزار هکتار باغات استان سیستان و بلوچستان بیش از ۶۴۵ هزار تن انواع میوه‌ها تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.
اردشیر شهرکی تصریح کرد: ۶۳ درصد باغات میوه این استان را نخلستان با تولید سالیانه بیش از ۲۸۰ هزار تن انواع خرما به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد:  سیستان و بلوچستان با دارا بودن شرایط آب و هوایی تقریبا استوایی، گرم و مرطوب خواستگاه متنوع‌ترین میوه‌های گرمسیری کشوراست .
شهرکی موز را از مهمترین محصولات گرمسیری سیستان و بلوچستان معرفی کرد و افزود: این میوه نسبت به سایر محصولات گرمسیری با بیش از هفت هزار هکتار بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: با مشارکت کشاورزان و بنگاه‌های اقتصادی سطح کشور در صدد افزایش سطح موزستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان هستیم تا در آینده نزدیک کشور را از واردات موز بی نیاز کنیم.

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • ۳۲۷ واحد مرغداری در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • برداشت بیش از ۲۵۲ هزار تن انواع محصولات گرمسیری ازباغات سیستان و بلوچستان
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • یک میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان
  • مبارزه به موقع با آفات تولید محصول را افزایش می‌دهد
  • ضرورت مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها