Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@05:57:08 GMT

رییس جمهوری از نخست وزیر پاکستان استقبال رسمی کرد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۹۶۷۸

رییس جمهوری از نخست وزیر پاکستان استقبال رسمی کرد

تهران- ایرنا- حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران از «عمران خان» نخست وزیر پاکستان در مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد استقبال رسمی کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در این مراسم که صبح امروز - دوشنبه - برگزار شد پس از نواخته شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان، دکتر روحانی و عمران خان از یگان تشریفات بازدید کردند و سپس هیات های عالیرتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس جمهوری ایران و نخست وزیر پاکستان پس از این مراسم، وارد محل مذاکرات دوجانبه می شوند.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری و سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان از اعضای هیات دولت نیز در مراسم استقبال رسمی حضور داشتند.
تعمیق و تحکیم روابط تهران – اسلام آباد در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی از جمله محورهای دیدار و مذاکره رییس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر پاکستان و هیات های عالی رتبه دو کشور است.
عمران خان شب گذشته در صدر یک هیات بلندپایه سیاسی، اقتصادی وارد تهران شد و مورد استقبال سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.
وی پیش از عزیمت به تهران، در مشهد مقدس توقف کوتاهی داشت و بارگاه نورانی علی بن موسی الرضا (ع) امام هشتم شیعیان را زیارت کرد.
این اولین سفر عمران خان به ایران از هنگام برعهده گرفتن مقام نخست وزیری کشورش محسوب می شود و قرار است در مدت حضور در تهران با مقامات عالیرتبه کشور نیز دیدار و گفت و گو کند.
قائم مقام وزارت امور خارجه، وزیر امور هماهنگی های ایالتی، سیدعلی زیدی وزیر کشتیرانی، شیرین مزاری وزیر امور حقوق بشر، سید ذوالفقار عباس بخاری مشاور امور پاکستانی های خارج از کشور، عبدالرزاق داود مشاور امور بازرگانی و سرمایه گذاری، عمران خان را در این سفر دو روزه به ایران همراهی می کنند.
سیام*٣٠٧٠** 1336

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي رييس جمهوري پاكستان عمران خان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جریان این سفر یک روزه ابتدا به همراه رئیس جمهور سریلانکا ابرپروژه چند منظوره ۲ سد و نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی اومااویا را به شکل رسمی افتتاح خواهند کرد و سپس مراسم استقبال رسمی از دکتر رئیسی در کاخ ریاست جمهوری این کشور در شهر کلمبو برگزار خواهد شد.

دیدار دوجانبه، نشست هیئت‌های عالی‌رتبه مشترک دو کشور، مراسم امضای اسناد و برگزاری نشست مطبوعاتی دیگر برنامه‌های این سفر هستند.

کد خبر 6087200 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • عکس/ سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • عکس/ استقبال رسمی نخست وزیر پاکستان از رئیسی
  • استقبال رسمی نخست‌وزیر پاکستان از رئیس جمهور ایران
  • استقبال رسمی شهباز شریف از دکتر رئیسی
  • استقبال رسمی شهباز شریف از رئیسی
  • ببینید | استقبال رسمی شهباز شریف نخست وزیر پاکستان از رئیس جمهور در اسلام آباد
  • قدردانی وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین
  • وزیر امور خارجه پاکستان از مواضع تهران در حمایت از فلسطین قدردانی کرد