Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@06:02:50 GMT

مشکل نبود بیمارستان در برخی مناطق استان تهران

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۹۷۵۸

مشکل نبود بیمارستان در برخی مناطق استان تهران

به گزارش خبرنگار مهر، جلیل کوهپایه زاده، صبح دوشنبه در نشست خبری هفته سلامت، به تشریح برنامه‌ها و اقدامات دانشگاه در حوزه سلامت پرداخت.

وی در ابتدا با عنوان این مطلب که جمعیت تحت پوشش دانشگاه بالغ پنج میلیون و ۱۸۰ هزار نفر است، گفت: بزرگ‌ترین جمعیت تحت پوشش دانشگاهی در کشور متعلق به دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوهپایه زاده با اشاره به وجود ۳۲۰۰ تخت بیمارستانی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایران، افزود: ۲.۵ میلیون نفر از جمعیت تحت پوشش ما در مناطق کمتر برخوردار قرار دارند و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت ما شامل افراد روستایی است.

وی با اشاره به کمبود بیمارستان در برخی از شهرستان‌های استان تهران، گفت: متأسفانه دو شهرستان ملارد و شهر قدس هنوز بیمارستان مستقل ندارند که در حال بیمارستان در این مناطق هستیم.

کوهپایه زاده، از وجود ۱۷ بیمارستان تحت پوشش دانشگاه خبر داد و افزود: ۱۱ بیمارستان تحت پوشش دانشگاه کاملاً آموزشی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، در ادامه گفت: یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال جاری، توجه به گردشگری سلامت است.

کد خبر 4596731 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ایران هفته سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۹۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در این دیدار با اشاره به نقش تاثیر گذار صداوسیما در آموزش مباحث حوزه سلامت و اجرای طرح های مربوط به جوانی جمعیت و همچنین اطلاع رسانی به مردم قدردانی کرد

حجت الاسلام طاهری   گفت: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه علوم پزشکی برای ایجاد موسسه دانش بنیان خانواده که برای اولین بار در استان راه اندازی خواهد شد به همکاری صداوسیما در راستای اطلاع رسانی و آگاهی بخش به جامعه نیازمند است .

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بر اساس منویات رهبری در حوزه جوانی جمعیت موظف به اقدام بوده و در این مسیر آموزش نسل جوان ، آموزشهای قبل و بعد از ازدواج ، نیازهای زوجین و ارائه خدمات مشاوره ای را در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل صداوسیمای آذربایجان غربی هم در این دیدار ضمن تاکید بر ضرورت ادامه همکاری‌ها، خواستار تعامل و همکاری بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی استان در قالب امضای تفاهم نامه شد

ناصر حجازی فر خاطر نشان کرد: مباحث مربوط به سلامت جامعه و موضوعات کلی همچون جوانی جمعیت و تحکیم بنیان خانواده برای ما ارزش و اهمیت بسیاری داشته و رسانه استانی آمادگی دارد چنین مباحثی را در قالب برنامه با استفاده از ظرفیت اساتید همه دانشگاهها ، مطرح و الگو سازی نماید.

 

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • ۲ هزار مادر باردار تحت پوشش برنامه تغذیه سالم دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی بیمارستان بهلول گناباد
  • فعالیت‌های سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشریح شد
  • افشای ابعاد جدید از انفجار تروریستی کرمان