Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@08:22:50 GMT

پنجمین جلسه دادگاه متهمان پرونده پتروشیمی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۹۷۵۹

پنجمین جلسه دادگاه متهمان پرونده پتروشیمی آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیر عامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ۱۳ متهم دیگر از دقایقی پیش در شعبه سوم دادگاه ویژه به ریاست قاضی مسعودی مقام، برگزار شد.

در اولین و دومین جلسه دادگاه ۱۱ متهم حضور داشتند و به گفته قاضی مسعودی مقام سه متهم این پرونده خارج از کشور هستند.

متهمان این پرونده به ترتیب، رضا حمزه‌لو (مدیر عامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی)؛ عباس صمیمی (عضو هیأت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایران)؛ مصطفی طهرانی صفا (عضو هیأت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی)؛ علیرضا علایی رحمانی (عضو هیأت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی)؛ محسن احمدیان (بازنشسته پتروشیمی)؛ مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا (مدیر عامل شرکت بازرگانی دنیز و هترا تجارت)؛ سید امین قرشی سروستانی، سام حامد ساعدیان دایر بر مشارکت در اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در توزیع ارز حاصل از صادرات پتروشیمی شرکت‌های تولید کننده صاحب محصول، سید علیرضا حسینی (مدیر عامل شرکت پتروشیمی شانگهای)، علی اشرف ریاحی، معصومه دری (مدیر عامل شرکت بازرگانی پتروشیمی دفتر دبی)؛ ابوالفضل ملکی شمس آبادی (تولید کننده نایلون و نایلکس)؛ سعید خیری‌زاده (مدیر مالی سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی) و محمدحسین شیرعلی دایر بر معاونت در اخلال کلان در نظام اقتصادی کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 4596729 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: پتروشیمی مرجان شیخ الاسلامی آل آقا دادگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۹۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفرخواست پرونده اخلال در نظام ارزی کشور صادر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلال آفاقی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل اظهار کرد: کیفرخواست متهمین پرونده فساد ارزی به مبلغ ۸۰۰ هزار یورو معادل ارزش روز ۵۷۰ میلیارد ریال صادر و پرونده به دادگاه ذی‌صلاح ارسال شد.

وی افزود: متهم اصلی این پرونده و شرکت تجاری مرتبط با او با دریافت ارز به بهانه واردات کالا از اجرای تعهدات خود خودداری کرده و عملاً مبالغ ارزی مذکور را به نحو نامشروع تصاحب کرده بودند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل تصریح کرد: به محض دریافت گزارش و تشکیل پرونده قضائی، تحقیقات اولیه با نظارت و پیگیری معاونت حقوق عامه این دادستانی آغاز و با احراز موضوع، متهمین تحت تعقیب قرار گرفتند.

آفاقی تأکید کرد: مبارزه قاطع و بی‌امان با فساد اقتصادی در دستور کار ویژه دستگاه قضائی استان قرار داشته و پرونده‌های مشابه دیگری در دست رسیدگی است که به محض حصول نتیجه به اطلاع عموم، خواهد رسید.

کد خبر 6084019

دیگر خبرها

  • تشریح ماجرای عفو مسعود رجوی توسط شاه
  • یازدهمین جلسه دادگاه منافقین آغاز شد
  • محاکمه بزرگ منافقین؛ داعشی‌های دهه ۶۰
  • قتل مدیر عامل شرکت لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه | ۳۷ ضربه چاقو بر پیکر جوان ثروتمند
  • آغاز دور جدید دادگاه سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
  • آغاز دور جدید دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین
  • ۳۷ ضربه چاقو، مدیر عامل شرکت را از پای درآورد/ قتل به خاطر ۸ میلیارد ریال
  • کیفرخواست پرونده اخلال در نظام ارزی کشور صادر شد
  • صدور کیفرخواست پرونده اخلال در نظام ارزی کشور در اردبیل