Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به آنچه امروزه به عنوان زندگی لوکس و مجلل به صورت ارزش درآمده است گفت: چنین زندگی به نتیجه نمی رسد و این را سعدی در بوستان بسیار تاکید می‌کند که نشان می دهد او جهان و انسان را بسیار عمیق می شناخته است.

به گزارش ایلنا نماینده ولی فقیه در استان در مراسم گرامیداشت سعدی گفت: شیراز شهری است که هیچ گاه از اولیاء الله خالی نمی‌شود و لطافت روح مردمانش سبب می شود که شخصیت‌های بزرگی مانند سعدی به جهان قدم بگذارند و  میدان‌داری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله لطف الله دژکام سپس با تشکر از رئیس مرکز سعدی شناسی که بخشی از هزینه های مراسم گرامیداشت روز سعدی را به سیل زدگان اختصاص داد، افزود: این اقدام نشان داد که در شهر سعدی هنوز انسان دوستی سعدی رونق دارد. 

وی با بیان اینکه ابعاد وجودی سعدی را در گلستان و بوستان می توان دریافت گفت: یکی از اخلاقیاتی که سعدی بسیار درباره آن سخن گفته قناعت است؛ قناعت باعث می شود از زندگی خود لذت ببریم اما حرص لذت زندگی را از میان می‌برد.

امام جمعه شیراز در ادامه گفت: معمولا درباره سعدی از ادبیات او سخن گفته ایم و اقرار داریم که در نظم و نثر کسی به پای او نمی رسد، اما شاید از این نکته غافل مانده ایم که سعدی از قله حکمت نیز برخوردار است.

آیت الله دژکام در ادامه با انتقاد از برخی صاحب نظران که سعدی را مرد میدان حکمت عملی خوانده اند و برای او در حکمت نظری جایگاهی متصور نیستند، افزود: من معتقدم خلاصه آنچه در مابعدالطبیعه متعارف در سخن و اندیشه ابن سینا و فارابی و دکارت وجود دارد، در سخن سعدی حاضر است.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ادبیات امام جمعه جهان سیل ولی فقیه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۹۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصویر) شيرينی فرانسه رفع پلمب شد

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • (تصویر) شيرينی فرانسه رفع پلمب شد
  • مردم ایران چگونه می‌توانند به مردم جهان کمک کنند؟
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟
  • کاشت نهال دوستی توسط رئیس جمهور در کاخ نخست وزیری پاکستان
  • ایمان در همه ابعاد زندگی انسان نقش مهمی دارد
  • نخستین تمدن‌ها و سرانجام هستی
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از پاکستان پیام‌آور صلح و دوستی برای ۲ کشور است
  • ادراک سعدی از مناسبات لفظ و معنی کاری است کارستان!
  • آیت‌الله العظمی جوادی آملی: بسیاری از مردم غرب خودشان را به تاراج گذاشته‌اند/ همان طوری که قرآن توانست جاهلیت کهن را از بین ببرد، می تواند جاهلیت جدید را هم از بین ببرد و ما دیگر شاهد جریان غزه و امثال غزه نباشیم
  • فراخوانی برای انسان دوستی عکاسانه