Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-03-19@03:23:37 GMT

ستاره‌های سالخورده‌ای که هنوز هم سرحال و فعال هستند

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۰۹۸۶۱

به گزارش پارس نیوز، هرازچندگاهی پیش می‌آید که روی کاناپه دراز می‌کشید و یک فیلم قدیمی را تماشا می‌کنید که شاید حتی سیاه و سفید باشد.

اگر به شما بگوییم که بسیاری از بازیگرانی که در این فیلم‌های عتیقه و زیرخاکی بازی کرده اند هنوز زنده و سرحال هستند چه می‌گویید؟ بسیاری از این بازیگران به شکل گیری عصر طلایی هالیوود کمک کرده و بسیاری از آن‌ها حتی در دهه نهم زندگی خود نیز نسبتاً سرحال بوده و در کانون توجه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی دیگر نیز حتی بازنشسته نشده و چین و چروک روی پوست آن‌ها را از نقش آفرینی در سینما دور نکرده است. اگر چه اکثر افراد حاضر در این لیست را بازیگران تشکیل می‌دهند، اما به طور قطع از دیدن نام بسیاری در این فهرست شگفت زده خواهید شد.

مایکل کین، ۸۵ ساله

 

مایکل کین یک بازیگر بریتانیایی مشهور است که حرفه خود را در سال ۱۹۵۳ آغاز کرد و تاکنون در بیش از ۱۳۰ فیلم نقش آفرینی کرده است. برخی از بهترین فیلم‌های او عبارتند از: The Ipcress File، Zulu، Alfie، The Italian Job، Get Carter، Sleuth، The Last Valley و The Man Who Would Be King. بعد از مدت کوتاهی دوری از بازیگری، کین با با بازی در فیلم‌های The Muppet Christmas Carol و Little Voice بار دیگر به سطح اول سینمای جهان بازگشت و بعد آن نیز در سه گانه The Dark Knight، Inception، The Prestige و Interstellar نقش آفرینی کرد. نقش آفرینی‌های اخیر او در سال ۲۰۱۸ در فیلم‌های Sherlock Gnomes و King of Thieves بوده است. هنوز فکر بازنشستگی به ذهن مایکل کین نرسیده هر چند او اکنون در نیمه دهه نهم زندگی خود قرار دارد.

تینا لوییس، ۸۵ ساله

 

اینکه دریابید تینا لوییس اکنون ۸۵ سال سن دارد باورنکردنی است. این بازیگر زیبا با بازی در سریال مشهور «جزیره گیلیگان» (Gilligan’s Island) از محصولات شبکه CBS و در نقش جینجر گرانت برای خود نامی دست و پا کرد، اما دیگر نقش‌ها او نتوانستند اعتبار و زیبایی این نقش را داشته باشند.

با این وجود او برای دهه‌ها بعد نیز در صنعت سینما و تلویزیون فعال باقی ماند. او همچنین یک آلبوم موسیقی با نام «حالا نوبت تینا است» (It’s time for Tina) منتشر کرده و در زمینه دفاع از حقوق کودکان نیز بسیار فعال است. اگر چه لوییس اکنون ۸۵ سال سن دارد، اما هنوز بسیار سرزنده به نظر رسیده و سبک زندگی سالم اش نقش زیادی در شرایط کنونی اش داشته است.

جین هکمن، ۸۹ ساله

 

جین هکمن یک بازیگر مشهور برنده جوایز متعدد اسکار است که بیش از ۶ دهه فعالیت را در هالیوود را تجربه می‌کند هر چند در این مدت در مواردی نیز برای مدتی کوتاه از این عرصه فاصله گرفته است. او برای بازی در فیلم‌های «ارتباط فرانسوی» (The French Connection) و «نابخشوده» (Unforgiven) برنده جایزه اسکار شد. اولین نقش بزرگ او در فیلم «بانی و کلاید» (Bonnie and Clyde) رخ داد که اولین مورد نامزدی اسکار را برای وی در پی داشت هر چند بعد‌ها بار‌ها نیز نامزد دریافت این جایزه شد.

او در مجموعه فیلم‌های سوپرمن نقش لس لوثر را بازی کرده و در فیلم‌های متعددی دیگری مانند The Quick and the Dead، Get Shorty و The Royal Tenenbaums نیز نقش‌هایی به یاد ماندنی را ایفا کرد. جدیدترین نقش آفرینی هکمن در فیلم «به موسپورت خوش آمدی» (Welcome to Mooseport) در سال ۲۰۰۴ بوده و از آن پس به نوشتن کتاب روی آورد. جدیدترین کتاب هکمن در سال ۲۰۱۳ با عنوان «تعقیب» (Pursuit) به چاپ رسید.

بیل ماری، ۶۸ ساله

 

بیل ماری یک بازیگر و کمدین بسیار سرشناس در عرصه جهانی است که در دهه ۷۰ میلادی با برنامه تلویزیونی «زنده شنبه شب» (Saturday Night Live) به شهرت رسید و بعد‌ها در فیلم‌های شناخته شده‌ای مانند Meatballs، Tootsie، Ghostbusters و Groundhog Day بازی کرد. موفقیت او به هزاره جدید نیز منتقل شده و او اوج استعداد خود در بازیگری را در قرن جدید با فیلم‌های Lost in Translation و Coffee and Cigarettes تکرار کرد و حضورش در برنامه «زنده شنبه شب» نیز تا سال ۲۰۱۸ ادامه یافت.

او اخیراً در فیلم Extra Innings دیده شده و در انیمیشن متفاوت Isle of Dogs در سال ۲۰۱۸ نیز صداپیشگی کرد. او جوایز معتبری کسب کرده که از آن میان می‌توان به جایزه مارک تواین، چهار بار نامزدی گلدن گلوب با یک مورد کسب آن و یک مورد نامزدی در اسکار اشاره کرد.

جولی اندروز، ۸۳ ساله

 

نسل‌های جوانتر هنوز هم از تماشای «ماری پاپینز» (Mary Poppins) و «نوای موسیقی» (The Sound of Music) لذت می‌برند و این تاییدی است بر این که جولی اندروز خواننده و بازیگری بسیار بزرگ است. اکنون در سن ۸۳ سالگی نیز او اگر چه کمتر بازی کرده و بیشتر صداپیشگی می‌کند، اما همچنان در اذهان طرفداران سینما باقی مانده است. اندورز شرایط جسمانی بسیار خوبی دارد و نوه‌های او نیز بچه دار شده اند.

کریستوفر پلامر، ۸۹ ساله

 

تعداد فیلم‌های موفقی که کریستوفر پلامر در آن‌ها بازی کرده بسیار بیشتر از آن است که بتوان آن‌ها را نام برد و این نشان می‌دهد که این بازیگر کانادایی یکی از بهترین بازیگران بیش از ۵ دهه اخیر سینما بوده است. او را بیشتر به خاطر بازی در فیلم «نوای موسیقی» می‌شناسند، اما او سال گذشته نیز برای بازی در فیلم «همه پول‌های جهان» (All the Money In the World) نیز نامزد دریافت جایزه اسکار شد. هیچ بازیگری را می‌توان یافت که در سن ۸۹ سالگی نامزد دریافت جایزه اسکار شده باشد.

آن بلیث، ۹۰ ساله

 

این حقیقت که آن بلیث یکی از معدود بازیگران زنده متعلق به عصر طلایی هالیوود است همه چیز را در مورد این بازیگر افسانه‌ای می‌گوید. این زن زیبا هم در فیلم‌های موزیکال و هم درام به یک اندازه موفق بوده و بازی او در فیلم «میلدرد پیرس» (Mildred Pierce) نیز هنوز هر کسی را شیفته خود می‌سازد. او سال هاست که از بازی در سینما دست کشیده، اما میراث بازیگری او همچنان در برابر چشمان طرفداران سینماست. او در سن ۹۰ سالگی نیز هنوز زیبایی زنان بسیار جوان‌تر را دارد.

تیپی هدرن، ۸۹ ساله

 

نام تیپی هدرن با موفقیت در عرصه بازیگری عجین شده است. هدرن در فیلم‌های موفق بسیاری نقش آفرینی کرده که معروف‌ترین آن‌ها فیلم «پرندگان» (The Birds) ساخته آلفرد هیچکاک در سال ۱۹۶۳ بوده است که او را به یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ترین زنان بازیگر عصر خود تبدیل کرد. او کار و موفقیت را با حضور در عرصه مدلینگ آغاز کرده و سپس به سمت بازیگری تغییر مسیر داد. او اگر چه اکنون دیگر بازی نمی‌کند، اما از اواخر دهه ۷۰ همواره در زمینه مراقبت از حیات وحش و به خصوص شیر‌ها و پلنگ‌ها تلاش کرده است.

آنجلا لنزبری، ۹۳ ساله

 

آنجلا لنزبری بازیگری قدیمی و مشهور است که در فیلم‌های تحسین شده‌ای مانند «تصویر دوریان گری» (The Picture of Dorian Gray) بازی کرده و صداپیشگی او در فیلم انیمیشن «دیو و دلبر» (The Beauty and the Beast) نیز هنوز هم توسط طرفداران و منتقدان سینما ستوده می‌شود. علاوه بر این بازی او در فیلم «قتل، او نوشت» (Murder, She Wrote) نیز هنوز مسحور کننده جلوه می‌کند. در طی دهه ۶۰ قرن بیستم، فرزندان لنزبری با خانواده مخوف و تبهکار چارلز مانسون ارتباط برقرار کردند و در دام اعتیاد به مواد مخدر گرفتار شدند. اما آن‌ها بعد‌ها مسیر زندگی خود را تغییر داده و در کسب و کارشان به موفقیت دست پیدا کردند. آنجلا نیز اکنون در سن ۹۳ سالگی بسیار سرزنده و جذاب به نظر می‌رسد.

شان کانری، ۸۸ ساله

 

شان کانری بعد از بازی در چند فیلم در نقش جیمز باند بسیاری را در سراسر جهان شیفته خود ساخت. او در طول دوران فعالیت خود جوایز معتبر متعددی مانند اسکار، گلدن گلوب و بفتا را دریافت کرده و اکنون نیز یکی از بزرگ‌ترین بازیگران زنده محسوب می‌شود. وی حتی در سال ۱۹۸۹ لقب جذاب‌ترین مرد قرن لقب گرفت. پس از سال‌ها حضور موفق در عرصه سینما، کانری در سال ۲۰۱۰ اعلام بازنشستگی کرد و سال هاست در کنار همسرش، میشل روکربرن، از بازنشستگی لذت می‌برد.

جری استیلر، ۹۱ ساله

 

جرالد ایزاک استیلر بازیگر و کمدینی است که بیشتر به خاطر ایفای نقش‌های کمدی در کنار همسرش، آنا، به عنوان زوج هنری استیلر و میرا شناخته می‌شود. استیلر بعد‌ها در سریال موفق «سینفلد» (Seinfeld) و «پادشاه ملکه ها» (The King of Queens) ایفای نقش کرد. بن استیلر، بازیگر، کارگردان و کمدین سرشناس آمریکایی فرزند این زوج کمدین است و جری نیز در چندین فیلم در کنار فرزندش بازی کرده که از آن میان می‌توان به Zoolander، Hot Pursuit و The Heartbreak Kid اشاره کرد. جری همسرش را اولین بار در دفتر یک ایجنت سینمایی دید، زنی که در سال ۲۰۱۵ درگذشت.

ورا لین، ۱۰۱ ساله

 

ورا لین یکی از تحسین شده‌ترین و مشهورترین زنان بریتانیایی است که بیشتر به خاطر ماجراجویی‌های موسیقایی اش در جنگ جهانی دوم شناخته می‌شود. او به منظور اجرای موسیقی برای سربازان بریتانیایی به نقاط مختلفی از جهان از هند گرفته تا مصر رفته و بدین ترتیب سعی داشت کمی از ترس، خستگی و استرس این سربازان بکاهد به همین دلیل به او لقب «معشوقه سربازان» داده شد. پس از پایان جنگ ها، لین با حضور در سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی همچنان به ستاره بودن خود ادامه داد و در سال ۲۰۱۷ نیز به مناسبت ۱۰۰ سالگی خود یک آلبوم ویژه با عنوان «ورا لین ۱۰۰» منتشر کرد.

جیمی کارتر، ۹۴ ساله

 

یکی از روسای جمهور سابق ایالات متحده که در دهه دهم زندگی خود هنوز شرایط جسمی خوبی دارد، جیمی کارتر است که در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ رهبری این کشور را بر عهده داشت. کارتر همچنین در نیروی دریایی کشورش نیز سابقه خدمت دارد، زیرا از دوران نوجوانی رویای آن را داشت. در تابستان ۲۰۱۵، جیمی کارتر اعلام کرد که به سرطان مبتلاست و تحت شیمی درمانی قرار گرفته است. اگر چه اعلام شد که کارتر توانسته سرطان را شکست دهد، اما سه خواهر و برادر او در نتیجه ابتلا به سرطان جانشان را از دست داده اند.

کیم نوواک، ۸۵ ساله

 

کیم نوواک حرفه‌ای بسیار موفق و فراموش نشدنی در عرصه بازیگری هالیوود داشت هر چند تصمیم گرفت که خیلی زود بازنشسته شود. او در فیلم‌های متعددی در کنار کرک داگلاس بازی بازی کرد، اما معروف‌ترین نقش آفرینی او در نقش مادلین الستر/ جودی بارتون در فیلم «سرگیجه» (Vertigo) رخ داد. همه چیز برای نوواک خوب پیش می‌رفت تا اینکه در سال ۲۰۱۰ اعلام شد وی به سرطان سینه مبتلا شده است. با این وجود پزشکان اعلام کرده اند که بیماری سرطان او مداوا شده است و نوواک اکنون در سن ۸۵ سالگی در شرایط جسمانی بسیار خوبی به سر می‌برد.

 

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سیاه و سفید بازی هالیوود چین و چروک پوست سینمای جهان سه گانه بازنشستگی ذهن زیبایی سینما و تلویزیون موسیقی کودکان سبک زندگی انیمیشن گلدن گلوب زنان خانواده اعتیاد مواد مخدر جیمز باند جهان جنگ جهانی دوم مصر استرس جنگ ایالات متحده شیمی سرطان ابتلا به سرطان سرطان سینه پارس هنوز فعال پارس نیوز ستاره های سرحال سالخورده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۹۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره‌ای که قربانی جنگ بایرن و توخل شد

به گزارش "ورزش سه"، برایان ساراگوسا با تمام شور و شوق دنیا در اواخر ژانویه راهی بایرن مونیخ شد، اما اولین هفته‌های حضور بازیکن سابق گرانادا در تیم جدیدش اصلا خوب پیش نرفته است. 

این بازیکن اندلسی قرار بود تابستان به بایرن برود اما مصدومیت کومان برنامه‌ها را عوض کرد و بایرن با پرداخت مبلغی بیشتر زودتر ساراگوسا را خرید.

در ورود به بایرن، سرماخوردگی بود که اجازه بازی مقابل گلادباخ و لورکوزن را به ساراگوسا نداد. علاوه بر این، بازیکن ملی پوش اسپانیایی مجبور است در یکی از بدترین مقاطع چند سال اخیر بایرن، جایی برای خود در ترکیب اصلی باز کند.

بیش از 45 روز از پایان انتقالات زمستانی گذشته و ساراگوسا تنها در دو بازی بوندسلیگا 35 دقیقه در میدان بوده و گلی نزده است. دیروز در بازی برابر تیم قعر جدولی دارمشتات نیز او حتی در فهرست بازیکنان دعوت شده هم نبود تا گمانه زنی ها در مورد او شروع شوند.

طبق ادعای ال‌چیرینگیتو، ساراگوسا با اصرار و فشار مدیران بایرن جذب شد و توخل هیچ تمایلی برای جذب او نداشت. توخل اخیرا گفت که ساراگوسا زبان بلد نیست و نمی تواند به خوبی با هم تیمی هایش ارتباط برقرار کند.

ال‌چیرینگیتو معتقد است ساراگوسا قربانی جنگ آشکار توخل و مدیران بایرن شده است. اختلافی که باعث شده تا جدایی او در پایان فصل قطعی شودو این موضوع اخیرا رسما اعلام شد.

ساراگوسا این رزوها با برنامه باشگاه در حال یادگیری زبان انگلیسی و آلمانی است تا سریعتر خودش را با تیم وفق دهد. او احتمالا تا پایان فصل و زیر نظر توخل فرصت زیادی برای حضور در ترکیب پیدا نخواهد کرد و باید از حالا به فصل بعد و کار با مربی بعدی بایرن فکر کند.

دیگر خبرها

  • ستاره نژادپرست فوتبال از تیم ملی حذف شد!
  • مصدومیت ستاره فرانسه: جایگزین از لیگ یک می‌آید
  • تایید شد: ستاره لیورپول بازی‌های ملی را از دست‌ داد
  • ژاوی را راضی کنید در بارسا بماند
  • بازگشت ستاره پرسپولیس به ترکیب قوی سپید
  • بازگشت ستاره پرسپولیس به لیست بازی
  • ستاره‌ای که قربانی جنگ بایرن و توخل شد
  • ترس بایرن از مصدومیت کین: کاش جدی نباشد!
  • کابوس ستاره یونایتد: حذف از تیم ملی برزیل
  • آچار فرانسه خمس سرحال است (عکس)