Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دولت تدبیر و امید در راستای حمایت از ساکنان مناطق مرزی و بهبود وضعیت درآمد آن ها، طرح های مختلفی را اجرا کرده و یکی از این طرح ها برخورداری مردم مناطق مرزی استان ایلام در سهمیه صادرات سوخت است.
از مزایای اجرای این طرح کاهش پدیده قاچاق سوخت، ارتقای وضعیت معیشت ساکنان مناطق مرزی، ایجاد اشتغال و رونق و شکوفایی اقتصاد منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اوسط بهمن ماه سال گذشته بود که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام از عرضه سوخت آزمایشی به قیمت تعادلی به مرزنشینان استان خبر داد.
مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه ایلام در این خصوص گفت: برای اجرای این طرح 2 میلیون و 500 هزار لیتر سوخت به استان اختصاص یافت.
علی اصغر چاغروندی هدف از اجرای این طرح را افزایش توان اقتصادی مرزنشینان ایلامی عنوان کرد و گفت: در اجرای این طرح 25 هزار خانوار مرز نشین در استان ایلام ساماندهی می شوند.
وی یادآور شد: بدین منظور یک هزار و 500 لیتر سوخت به هر خانوار مرزنشین برای صادرات در نظر گرفته شده است.
چاغروندی اضافه کرد: در عرضه سوخت صادراتی به شهروندان مرزنشین به قیمتی کمتر از قیمت آن سوی مرز به مرزنشینان فروخته می‌ شود تا بتوانند با صادرات خرد و سهمیه بندی شده، معیشتی قانونمند داشته باشند.
مدیرعامل شرکت پخش فراورده های نفتی منطقه ایلام تاکید کرد: خانوارهایی که تا شعاع 20 کیلومتری از مرز سکونت دارند، مشمول این قانون قرار می گیرند.

** بهره مندی پنج هزار خانوار روستایی از فروش اولین سوخت صادراتی
معاون شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام از صادرات افزون بر چهار میلیون لیتر نفت-گاز در قالب کمک به معیشت مرزنشینان این استان خبر داد.
به گفته پرویز ایدون این میزان فروش سوخت صادراتی روستائیان مرزنشین ایلام تا پایان فروردین ماه سال جاری بوده است.
وی اضافه کرد: از پنج هزار خانوار روستایی مرز نشین در استان, 2 هزار و 600 خانوار در مهران , 2 هزار و 100 خانوار در دهلران و 300 خانوار نیز در شهرستان ایلام ساکن هستند.
معاون شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام اضافه کرد: طرح توزیع سوخت برای مناطق مرزی این استان، می تواند از قاچاق سوخت و خروج غیرقانونی این سرمایه ملی تا حدود زیادی جلوگیری کند.
بی شک با ادامه اجرای این طرح، علاوه بر اشتغالزایی و بهبود وضع معیشتی خانوارهای مرزنشین، شاهد کاهش قاچاق سوخت در مناطق مرزی خواهیم بود.
استان ایلام در باختری ترین نقطه جغرافیایی ایران 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد که از این حیث در بین استان های مرزی دارای طولانی سرحد است.
3032/6034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ایجاد اشتغال ایران خانوار روستایی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گاز 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۰۹۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان

سرهنگ حسینعلی فراهی  گفت: در راستای مبارزه با قاچاق فرآورده‌های سوختی، مرزداران هنگ مرزی سراوان با تشدید اقدامات کنترلی علیه قاچاقچیان موفق شدند مقادیری فرآورده‌های سوختی را کشف کنند.

فرمانده هنگ مرزی سراوان در ادامه با اشاره به اجرای مأموریت‌ موفقیت‌آمیز توسط مرزداران اظهار داشت: مأموران در این عملیات‌ موفق شدند ضمن توقیف هشت دستگاه خودرو، مقدار ۱۳هزار ۹۹۵ لیتر سوخت قاچاق را کشف کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار مرزداران غیور است، افزود: برابر با اعلام کارشناسان، ارزش این محموله‌ قاچاق شش میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • دولت همسو با افزایش تولید و اشتغال از بازارهای داخلی و خارجی بهره‌ می‌گیرد
  • وضعیت خدمات رسانی پایانه نوردوز غیرقابل قبول است
  • بهره‌مندی ۲۷۸۰۰۰ هزار خانوار چهارمحال و بختیاری از کالابرگ
  • قاتل ایلامی متواری بعد از پنج ماه دستگیر شد
  • توقیف خودروهای حامل بار سوخت قاچاق در مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون
  • مشارکت بیش از یک‌ هزار ایلامی در اهدای خون
  • آخرین وضعیت تردد کامیون ها در گمرک مرزی آستارا | تردد به حالت عادی برگشت
  • مرز نشینان برای دریافت کارت پیله وری نام نویسی کنند