Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@11:40:07 GMT

اختتامیه جشنواره جهانی فجر را با هزینه اندک برگزار کنید

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۰۱۳۱

اختتامیه جشنواره جهانی فجر را با هزینه اندک برگزار کنید

تهران- ایرنا - کارگردان فیلم سینمایی «هندی و هرمز»، با تاکید بر لزوم صرفه جویی در برگزاری اختتامیه‌ها، گفت: وقتی ما بخش های مختلف این جشنواره را از جشنواره های معتبر دنیا الگو گرفته‌ایم، می‌توانیم در برگزاری اختتامیه هم از آنها الگو برداری کنیم.

عباس امینی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، اظهار داشت: جشنواره جهانی فیلم فجر استاندارهای لازم را دارد که آرزو می‌کنیم دیگر جشنواره‌هایمان هم با همین نظم برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی که سال گذشته با فیلم «هندی و هرمز» در جشنواره حضور داشت، با اشاره به اینکه در جشنواره سی و پنجم به عنوان مخاطب حضور دارم، افزود: «هندی و هرمز» فرصت اکران کمی داشت و جشنواره جهانی فیلم فجر فرصت خوبی بود که اهالی سینما بتوانند این فیلم را ببینند. طبیعتا وقتی اهالی سینما فیلم را دیدند و دوست داشتند، توصیه آنها به دیگران برای دیدن فیلم تبلیغ خوبی برای «هندی و هرمز» بود.
امینی تصریح کرد: فرصتی که در جشنواره ملی فیلم در اختیار فیلمسازها و فیلم های مستقل نیست در جشنواره جهانی فیلم فجر وجود دارد. در جشنواره جهانی فیلم فجر بخش هایی طراحی شده که بسیاری از این گونه فیلم‌ها می‌توانند به نمایش درآیند و این فرصت مغتنمی است برای فیلم های مستقل.
کارگردان فیلم «هندی و هرمز» درباره نحوه برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: از آنجا که جشنواره جهانی فیلم فجر دبیر ثابتی دارد، سلیقه اش را در تمامی بخش های اجرایی می‌بینیم و شاهد مدیریتی واحد در این جشنواره هستیم. این جشنواره در مقایسه با جشنواره های کشورهای دیگر می‌تواند ضعف هایی داشته باشد اما در اجرا و در قیاس با دیگر جشنواره‌هایی که در ایران برگزار می‌شود از سطح مطلوبی برخوردار است.
برنده جایزه نتپک از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر افزود: همین که دبیر جشنواره در دسترس است و فیلمسازان می‌توانند او را در تمام بخش‌ها ببینند و با او به گفت‌وگو بنشینند، فضای جشنواره را صمیمی‌تر می‌کند. همچنین از آنجا که دبیر این جشنواره فیلمساز است طبیعتا دغدغه فیلمسازها را می‌داند و نوع مدیریتی که می‌کند در شان فیلمسازهاست.
امینی پیشنهادهای خود را برای بهتر برگزار شدن جشنواره اینگونه بیان کرد: شاید بتوان نقدی به شکل اختتامیه وارد دانست زیرا لزومی برای صرف این مقدار هزینه به منظور برگزاری اختتامیه ها نمی‌بینم. وقتی ما بخش های مختلف این جشنواره را از جشنواره های معتبر دنیا الگو گرفته‌ایم، می‌توانیم در برگزاری اختتامیه هم از آنها الگو بگیریم.
وی خاطرنشان کرد: اینها مواردی است که برای ما تبدیل به عادت شده و تنها موجب طولانی شدن مدت زمان برگزاری اختتامیه ها می‌شود در حالی که طی 30 تا40 دقیقه می‌توان تمامی جوایز را اهدا کرد و اختتامیه را در مدت کوتاهی به شکل محترمانه و بدون صرف هزینه‌های اضافی به پایان رساند.
به گزارش ایرنا، سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر 29 فروردین تا 6 اردیبهشت در پردیس سینمایی چارسو برپاست. جشنواره امسال شامل بخش های متنوعی؛ از جمله بخش های اصلی سینمای سعادت، جلوه گاه شرق و جام جهان نما، بخش های جنبی نمایش فیلم‌های کلاسیک مرمت شده، مستند زیر ذره‌بین، شاخه‌های زیتون (پنجره‌ای به دنیای اسلام)، مروری بر آثار سینمای چین، مروری بر آثار سینمای آلمان، نمایش فیلم‌های کمدی معاصر، نمایش‌های ویژه بهترین کشورها و بازار فیلم است.
افزون بر این برنامه های مختلفی، چون دارالفنون (اردوی استعدادیابی با حضور فیلم­سازان جوان ایران، منطقه و جهان)، نشست‌­های دانشگاهی، کارگاه­‌ها و سمینارهای آموزشی و بزرگداشت­‌ بزرگان سینمای ایران نیز همزمان با 9 روز جشنواره برگزار می شود.
فراهنگ**9246** 9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سينما جشنواره جهاني هندي و هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۰۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره مردمی «‌مدرسه عشق» در رشت

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان گفت: مراسم‌ اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق، روز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ در تالار مرکزی رشت برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سرهنگ پاسدار احمدرضا منشوری ظهر امروز در نشست خبری اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی «‌مدرسه عشق» اظهار داشت: جشنواره مردمی «‌مدرسه عشق» در 6 بخش و 35 قالب و 11 محور با میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج استان گیلان برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان با بیان اینکه هنرمندان مردمی پس از اعلام فراخوان به سایت "مدرسه عشق" مراجعه و آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند افزود: آثار ارسال شده در‌ مرحله ‌نخست مورد داوری استانی و در مرحله دوم به داوری کشوری راه یافت و از مردادماه سال گذشته نیز حدود 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

منشوری با اشاره به اینکه این جشنواره دارای 4 کمیته شامل کمیته اجرایی، دبیرخانه، ارتباطات و فنی و دارای 12 محور است تصریح کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، کشف استعدادهای فرهنگی و هنری مردمی و اتصال این استعدادها به یکدیگر برای تعالی‌بخشی هنر در مسیر حق است.

وی با اشاره به ارسال 75 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره "مدرسه عشق" اضافه کرد: از مجموع 75 هزار اثر، 2 هزار و 900 اثر به مرحله داوری کشوری راه یافت و در نهایت 350 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه قدس استان گیلان ادامه داد: مراسم‌ اختتامیه هفتمین جشنواره مردمی مدرسه عشق، روز چهارشنبه 29 فروردین 1403 ساعت 15 عصر در تالار مرکزی رشت برگزار و از برگزیدگان جشنواره تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

انتهای پیام/612/.

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۰ پرده‌خوان در اختتامیه جشنواره روستایی آسمان هشتم
  • برگزاری سومین جشنواره پانتومیم در انتظار نظر مدیرکل ارشاد زنجان
  • برگزاری دوره‌ آموزشی گردشگری روستایی در پالنگان
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز به کار مجلس دوازدهم از هفتم خردادماه/ ۲ خرداد؛ مراسم اختتامیه مجلس یازدهم
  • آغاز به کار مجلس دوازدهم از هفتم خردادماه/ مراسم اختتامیه مجلس یازدهم ۲ خرداد برگزار می‌شو
  • برگزاری جشنواره مردمی «‌مدرسه عشق» در رشت
  • ۵ نکته از کن ۲۰۲۴؛ سهم اندک هالیوود تا تمرکز بر حضور سلبریتی‌ها
  • اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی ۱۷۱ برگزیده
  • برگزاری هشتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار به میزبانی استان گلستان