Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ محمود پرهام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:از این تعداد فقط۶ مورد به بیمارستان‌های شهر منتقل شدند و الباقی پس از طی دوره تحت نظرگیری و اقدام درمانی مقتضی مرخص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اهمیت برپایی چنین تیم‌های درمان اضطراری در جمعیت‌های متراکم و مناسبت‌ها گفت: به دلیل شلوغی معابر منتهی به مسجد مقدس جمکران انتقال همه بیماران با آمبولانس به سطح شهر بسیار وقت گیر و تاحدی ناممکن است، لذا چنین بیمارستانی با پرسنل پزشک و پرستار و پیراپزشک حسب ضرورت همه ساله در نزدیکترین مکان به زائران در مسجد برپا می‌شود تا ضمن آمادگی برای مواجهه با شرایط خاص و احیانا حوادث پر مصدوم، بیماران نیازمند خدمات اورژانسی بدون فوت وقت و ترجیحا در همان مکان خدمات درمانی دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرهام ضمن قدردانی از تلاش مخلصانه همه دستگاه‌های دخیل در تامین امنیت و سلامت مردم در نیمه شعبان، از اورژانس ۱۱۵ و پرسنل درمانی دانشگاه علوم پزشکی قم و نیز دستگاه‌های همراهی، چون هلال احمر استان، پلیس راهور، تولیت مسجد مقدس جمکران و مدیریت بحران استانداری به واسطه تلاش ارزشمندشان در خدمت به منتظران ظهور و نماگزاران مسجد جمکران تشکر کرد.

محمد شهیدی رئیس اورژانس۱۱۵ قم افزود: ۴۲۹ مورد اعزام آمبولانس توسط اورژانس صورت گرفته که بالاترین میزان ماموریت روزانه در سال است، ۱۶۴ مورد تصادف به ثبت رسیده است و ۱۶۹ نفر تصادفی نیز توسط پرسنل اورژانس ویزیت شده اند.

شهیدی گفت: از ساعت ۸ صبح ۳۱ فروردین تا اول اردیبهشت ماه اورژانس قم ۴۲۹ مورد اعزام آمبولانس داشته است.

وی گفت: ۱۳۷ مصدوم تصادفی در شهر و ۳۲ نفر در جاده بوده است و ازکل تصادفی‌ها ۱۰۸ نفر آن‌ها به بیمارستان‌ها منتقل شده اند و مابقی در محل مورد مداوا قرار گرفتند.

شهیدی بیان کرد: در محدوده عملیاتی مسجد مقدس جمکران ۶۲ مورد ماموریت توسط اورژانس ۱۱۵ و همچنین ۴۱ مورد توسط همکاران جمعیت هلال احمر انجام شد که در خلال این ماموریت‌ها ۵۶ مورد به بیمارستان سیار عاشقان ولایت مستقر در مسجد مقدس جمکران منتقل و ۱۲ مورد به بیمارستان‌های سطح شهر منتقل شدند.

انتهای پیام /ح

۱۶۰ بیمار در بیمارستان سیار عاشقان ولایت قم پذیرش شدند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اورژانس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۰۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی اتوبوس در یزد ۱۳ زخمی بر جا گذاشت

واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از بندرعباس عازم تهران بود در جاده کمربندی شهر یزد ۱۳ نفر زخمی بر جا گذاشت.

به گزارش مشرق، سید حسین طباطبایی،مسئول روابط عمومی اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی یزد،افزود: این حادثه ساعت ۵:۲۴ دقیقه امروز اتفاق افتاد که از مصدومان هفت نفر به بیمارستان شهید صدوقی (ره)، چهار نفر به بیمارستان شهید رهنمون و ۲ نفر نیز سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

وی با اشاره به اینکه اتوبوس ۱۵ مسافر داشت ادامه داد: تریاژ و درمان اولیه مصدومان حادثه در کمتر از ۴۰ دقیقه توسط اورژانس یزد مدیریت و هم‌اکنون تمام مصدومان حادثه در بیمارستان تحت نظر اورژانس هستند.

این مسئول اظهار کرد: علت حادثه توسط کارشناسان در حال بررسی است که متعاقبا اطلاع رسانی می‌شود.

روزانه بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو از جاده‌های استان یزد از جنوب به شمال و شرق و غرب کشور و تردد می‌کنند

دیگر خبرها

  • بالگرد اورژانس استان تهران جان دو نفر را در اتوبان تهران-قم نجات داد
  • واژگونی اتوبوس در یزد/ ۱۳ نفر مصدوم شدند
  • حرکت در مدار انقلاب مهم‌ترین دلیل پیشرفت صنایع نظامی ایران است
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • تصادف ۲ دستگاه سواری در رودان ۶ مصدوم برجای گذاشت
  • مصدومیت ۱۳ نفر در پی واژگونی اتوبوس در یزد
  • واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران در یزد
  • واژگونی اتوبوس با ۱۳ مصدوم در یزد
  • واژگونی اتوبوس در یزد ۱۳ زخمی بر جا گذاشت
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان