Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@13:19:35 GMT

قیمت طلای جهانی بالا رفت

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۰۲۱۸

قیمت طلای جهانی بالا رفت

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تأثیر رویدادهای ژئوپلیتیکی که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را تقویت کرد، از پایین‌ترین حد خود در چهار ماه اخیر فاصله گرفت و افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۴ درصد رشد کرد و به ۱۲۷۹.۴۸ دلار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات این بازار هفته گذشته ۱.۲ درصد کاهش یافت که چهارمین کاهش هفتگی متوالی بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۲۸۱.۷۰ دلار رسید.

بنجامین لو، تحلیلگر شرکت "فیلیپ فیوچرز" اظهار کرد: قیمت طلا هفته گذشته کاهش شدیدی را متحمل شد و آنچه اکنون اتفاق افتاده، تنها به دلیل افزایش خرید از سوی برخی سرمایه گذاران است که قیمت‌ها را بالا برده است. همچنین علت افزایش قیمت طلا، صعود قیمت‌های نفت در آستانه اعلام تصمیم آمریکا در خصوص تمدید معافیت‌ها از تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران است.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر شرکت OANDA، طلا از بالا رفتن قیمت‌های نفت به دلیل تنش‌های ژئوپلیتیکی سود برده و اندکی افزایش پیدا کرده است. بازارهای سهام منطقه‌ای ممکن است در نتیجه تحولات ژئوپلیتیکی عقب‌گرد پیدا کنند و این مسئله به نفع طلا خواهد بود.

با این حال رشد ارزش دلار آمریکا در برابر پوند انگلیس که تحت تأثیر آمار اقتصادی مثبت روی داد، رشد قیمت طلا را محدود کرد.

بر اساس گزارش رویترز، آماری که هفته گذشته منتشر شد، نشان داد خرده‌فروشی آمریکا در مارس بیشترین افزایش را طی دو سال و نیم گذشته داشته است.

طلا یک دارایی بدون سوددهی است که در شرایط آشفتگی اقتصادی و سیاسی، به عنوان دارایی مطمئن مورد اقبال سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند اما در زمان صعود بازارهای سهام، درخشش خود را از دست می‌دهد.

در این بین سرمایه‌گذاران به کاهش دارایی‌های خود در بازار طلا ادامه دادند. آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا نشان داد سفته‌بازان شمار قراردادهای فروش خود را در هفته منتهی به ۱۶ آوریل افزایش داده‌اند.

ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنج شنبه به ۷۵۱.۶۸ تن کاهش پیدا کرد که پایین‌ترین میزان از ۲۶ اکتبر بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری حدود یک درصد افزایش یافت و به ۱۵.۰۷ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۹۰۵.۴۰ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۴۲۲.۱۹ دلار ایستاد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بازار جهانی طلا قیمت دلار قیمت طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۰۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

درهم و دلار در روز قبل در خلاف جهت یکدیگر حرکت کردند و حباب درهم با افزایش قیمت دلار و کاهش قیمت دلاری درهم بیشتر شد.

بررسی‌ها از روند قیمتی ارز نشان می‌دهد که نوسان روزانه قیمت‌ها کاهش پیدا کرده است. اگر ریسکی متوجه بازار‌ها نشود دلار می‌تواند پس از شناسایی سطوح فعلی به سطوح پایین‌تر حرکت کند. در حال حاضر ریسک‌های ژئوپلتیکی خاورمیانه عامل اصلی اثرگذار بر عامل انتظارات عرضه و تقاضا در بازار ارز است.

سکه و طلا علاوه‌بر دلار تحت تأثیر ارزش اونس جهانی طلا قرار دارند. حرکت طلا در یک ماه گذشته تحلیل‌گران را بر آن داشته تا بار دیگر متغیر‌ها و پارامتر‌های مورد نظر در بازار ارز را مورد ارزیابی قرار دهند.

گلدمن ساکس در آخرین گزارش خود اعلام کرد نرخ‌های بهره، شاخص دلار و انتظارات از رونق و رکود اقتصادی به عنوان مهم‌ترین پارامتر‌های سنتی موثر بر بازار طلا رشد اخیر اونس جهانی طلا را توجیه نمی‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که عمده دلیل افزایش اونس طلا در سال ۲۰۲۲ ناشی از افزایش تقاضای فیزیکی است که به دلیل شتاب انباشت طلا به وسیله بانک‌های مرکزی اقتصاد‌های نوظهور و افزایش تقاضای خرده‌فروشی کشور‌های آسیایی است.

گلدمن ساکس پیش‌بینی کرده که کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، انتخابات ایالات متحده در کنار ریسک‌های ژئوپلتیک عاملی است که قدرت انحراف صعودی طلا را حفظ کرده است.

گلدمن ساکس پیش‌بینی خود از ارزش اونس جهانی طلا در سال جاری را از دو هزار و ۳۰۰ دلار به دو هزار و ۷۰۰ دلار ارتقاء داده است.

در حال حاضر محدوده ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان محدوده حمایتی طلای آب شده است که شکست آن زمینه را برای کاهش بیشتر طلا را فراهم میکند.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • نقش کانال های اماراتی در افزایش نرخ دلار | التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد
  •  سیگنال بازارهای جهانی به دلار تهران
  • پیش‌بینی طلا و سکه؛ آینده طلا درخشان‌تر می‌شود
  • طلای جهانی دوباره از جا برخاست
  • سقوط بیش از یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • آرامش بازار ارز بعد از عملیات مقتدرانه «وعده صادق»
  • قیمت جهانی طلا امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۸۳ دلار و ۱۴ سنت رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹