Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@13:33:07 GMT

همدلی در اردیبهشت

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۰۴۶۰

همدلی در اردیبهشت

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان جزئیات برنامه‌های این معاونت در هفته فرهنگی اصفهان را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا،‌ رضا روحانی درباره رویکرد برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: امسال تصمیم گرفته شد برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان که از سوم تا نهم اردیبهشت ماه هر سال برگزار می‌شود، حول محور فرهنگ عامه شکل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فرهنگ عامه اصفهان به‌عنوان بخش مهمی از میراث معنوی یا میراث ناملموس، ظرفیت بسیار گسترده‌ای برای ایجاد هویت و معنابخشی به زندگی شهروندان دارد و پرداختن به آن یکی از اهداف اصلی فرهنگی شهرداری اصفهان و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان ادامه داد: در راستای موضوع فرهنگ عامه پرداختن به جلوه‌های گوناگون فرهنگ عامه مانند ضرب‌المثل، داستان، آداب و رسوم و... به‌دلیل ایجاد پیوند تاریخی و هویت‌بخشی به زندگی شهروندان اصفهانی بسیار مهم و موثر است.

روحانی همچنین تصریح کرد: اگر با رویکرد گردشگری به فرهنگ عامه بپردازیم، اثرگذاری آن بر دو طیف مخاطب کودک و سالمند نمایان خواهد شد، چون اصفهان به‌عنوان شهر دوستدار کودک و سالمند نیز شناخته می‌شود و فرهنگ عامه با رویکرد گردشگری حتی ظرفیت خلق چرخه‌های جدید ثروت را نیز دارد.

فرهنگ عامه، محور مشترک برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: با توجه به برنامه‌های شهرداری در هفته فرهنگی اصفهان، فرهنگ عامه مانند یک نخ تسبیح در نظر گرفته شد تا برنامه‌های گوناگون این هفته حول این محور عمومی، انسجام معنایی پیدا کند.

وی اضافه کرد: با وقوع حادثه سیل در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان و پس از تأکید شهردار اصفهان برای کمک‌رسانی به هم‌وطنان سیل‌زده، عملاً تعدادی از برنامه‌های شاد و فرح‌انگیز هفته فرهنگی اصفهان که شامل برنامه‌های عرصه‌محور بود را حذف کردیم و از برنامه‌هایی که ظرفیت شکل‌گیری پویشی مردمی در جهت تشویق شهروندان برای همدلی با هم‌وطنان سیل‌زده را داشت، استفاده کردیم و شعار هفته فرهنگی امسال را «همدلی برای ایران» عنوان کردیم.

روحانی ادامه داد: این شعار مشترک در تمام پوسترهای برنامه‌های هفته اصفهان گنجانده شده و اطلاع‌رسانی عمومی نیز در قالب طرح نقشه ایران و شعار همدلی برای ایران، این پویش را در سطح شهر تبلیغ می‌کند.

معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: امیدوارم بتوانیم از ظرفیت این برنامه‌ها و سرمایه‌های نمادین اصفهان از جمله ادبا، شعرا، هنرمندان و شخصیت‌های علمی که در این برنامه‌ها حضور می‌یابند، برای همراه کردن شهروندان اصفهانی با پویش همدلی برای ایران و دریافت کمک‌های مردمی در فرهنگسراها و در برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان استفاده کنیم.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصفهان سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان فرهنگ عامه هفته فرهنگی اصفهان همدلی برای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۰۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت با ارز مبادله‌ای

محمد مهدی اسماعیلی با بیان اینکه «ارز مبادله‌ای زائران حج تمتع تخصیص یافته است» گفت: اعزام حدود ۹۰ هزار زائر کشورمان به سرزمین وحی از اواخر اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی امروز (چهارشنبه ۲۹ فروردین) در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به هماهنگی خوبی که با سازمان برنامه و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی داشتیم مقرر شد، برنامه پیشنهادی وزارت فرهنگ در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب امسال با ابعاد بسیار گسترده تری نسبت به سال‌های گذشته انجام شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در وزارت فرهنگ سال‌های سال است که برای دانشجویان، طلاب و اساتید حوزه و دانشگاه، یارانه خرید کتاب تخصیص می‌یابد، اما امسال با برنامه ریزی انجام شده این طرح را توسعه خواهیم داد و مناطق محروم در این طرح دیده می‌شود و با استفاده از سامانه‌های فروش برخط که در اختیارمان قرار گرفته تحول مهم برای برقراری عدالت فرهنگی صورت گرفته است.

اسماعیلی اضافه کرد: در خرید برخط این امکان فراهم شده که همزمان با تهران همه نقاط کشور شهر‌ها و روستا‌ها در عرض ۱۰ دقیقه می‌توانند وارد سامانه شوند و کتاب مورد نظر خود را خرید کنند و کتاب‌ها به صورت رایگان در منزل آن‌ها تحویل شود.

وی افزود: هر شهروند ایرانی در دورترین نقطه در سرخس، چابهار، خرمشهر و جزیره قشم کتابی را خریداری کند کتاب به صورت رایگان در منزل آن‌ها تحویل داده می‌شود.

اسماعیلی در مورد اعزام زائران ایرانی به حج تمتع گفت: ارز مبادله‌ای برای زائران حج تمتع تخصیص یافته است، حاجیان ایرانی حدود ۹۰ هزار نفر هستند که از اواخر اردیبهشت ماه اعزام زائران به سرزمین وی آغاز خواهد شد و بدون مشکل و با ارز مبادله‌ای این اعزام‌ها صورت خواهد گرفت؛ امسال در آنجا دعای گوی همه مردم ایران خواهم بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد عملیات «وعده صادق» گفت: این پاسخ ایران مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد و شکوه، عظمت و قدرت فرزندان انقلاب اسلامی را به رخ همگان کشید.

وی با تبریک این عملیات به مردم ایران اسلامی اظهار داشت: از همه بزرگوارنی که در این مسیر تلاش و جهاد کردند، تشکر می‌کنم و به روح شهدای حادثه تروریستی حمله رژیم صهیونیستی به محل کنسول گری ایران در دمشق درود و سلام می‌فرستم.

اسماعیلی در ادامه بیان داشت: کار مهمی را در شورای فرهنگی عمومی انجام دادیم و برای اولین بار حوزه اقتصاد را برای پیشرفت اقتصادی با پیوست فرهنگی توام کردیم. پیوست فرهنگی بسیار خوبی تدوین شده برای اینکه در حوزه اقتصاد پیشرفت‌های اقتصادی همه الزامات و ملاحظات فرهنگی دیده شود، ان شالله بزودی این طرح را منتشر می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تصویب اولیه سند ملی سبک پوشش ایرانی _ اسلامی در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما اسنادی را می‌نویسیم که بعد از ابلاغ بلافاصله اجرایی و عملیاتی شود و نتایج را همه مردم در حوزه‌های مرتبط مشاهده کنند.

وی افزود: سال گذشته کار پیش تولید تعدادی از فیلم‌ها آغاز شده، انعقاد قرارداد شش کار را از زمستان سال گذشته آغاز شده است همکاران من در سازمان سینمایی و بنیاد فارابی نیز پیگیر هستند تا سایر حوزه‌های تولید فیلم هم این موضوع را هم در دستور کار خود قرا دهند، من بسیار امیدوارم هستم که در جشنواره فجر ۴۳ چند فیلم بسیار خوب از موضوع غزه، فلسطین و عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی و همه حماسه‌های که در این مدت اخیر رخ داده در پرده نقره‌ای سینما به تصویر درآید.

دیگر خبرها

  • تدوین ۳۵ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی برای روز مراغه
  • تدوین برنامه های فرهنگی هنری و ورزشی در مراغه
  • انگشتر سحرآمیز روس‌ها به ایران رسید
  • جزئیات اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت با ارز مبادله‌ای
  • اختصاص یارانه گسترده فرهنگی برای نمایشگاه کتاب/ اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • اختصتص یارانه گسترده فرهنگی برای نمایشگاه کتاب/ اعزام حاجیان از اواخر اردیبهشت انجام می‌شود
  • بزرگداشت فراملی سعدی؛ برگزاری رویداد علمی در ۲ سفارتخانه‌
  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد
  • برنامه پاسداشت سعدی با محوریت انتقال نگاه این شاعر پارسی گوی به دیگر کشورها اجرا خواهد شد