Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس رادیو تلویزیون و سفیر اندونزی در سفر به اصفهان خواستار انعقاد تفاهم نامه همکاری با صدا وسیمای مرکز اصفهان شدند. ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به‌نقل از روابط‌عمومی صداوسیمای مرکز اصفهان، اوکتاویان علیم‌الدین سفیر اندونزی در دیدار با مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی اصفهان و اماکن تاریخی بی نظیر و صنایع دستی، منحصر به فرد در این شهر اظهار داشت: اصفهان مهد فرهنگ و هنر ایرانی است و با انجام اینگونه سفرها به دنبال راهکارهای موثرتر و بهتر برای گسترش روابط علمی فرهنگی گردشگری و اقتصادی با استان‌های مهمی همچون اصفهان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی اصفهان با بیان اینکه کشورهای عضو اکو اشتراکات فرهنگی و حتی مذهبی با هم دارند که با توسعه روابط کشورها و استفاده از این اشتراکات می‌تواند به پیشرفت ملل کمک کند، افزود: با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری شهر اصفهان می‌طلبد زمینه توسعه بیشتر ایران و اندونزی فراهم شود.

سفیر اندونزی با بیان اینکه در این سفرها به دنبال راهکارهای موثرتر و بهتر برای گسترش روابط علمی فرهنگی گردشگری و اقتصادی با استان‌های مهمی همچون اصفهان هستیم، افزود: کشورهای عضو اکو اشتراکات فرهنگی و مذهبی با هم دارند که با توسعه روابط کشورها و استفاده از این اشتراکات می‌تواند به پیشرفت ملل کمک کند.

رئیس تلویزیون ملی اندونزی نیز با بیان اینکه با صداوسیمای مرکز اصفهان تفاهم نامه همکاری منعقد می‌کنیم تا از ظرفیت‌های فنی علمی و فرهنگی و آموزشی آن استفاده کنیم، گفت: با ساخت برنامه‌های مستند فرهنگی از شهر اصفهان و پخش آن در اندونزی، مردم این کشور با پیشینه این استان پهناور بیشتر آشنا می‌شوند.

دیدار رئیس سازمان تلویزیون ملی اندونزی با حسین انتظامیحجت‌الاسلام پناهیان: صداوسیما برای اقبال مخاطب نباید دست به هر کاری بزندخبرهای کوتاه رادیو و تلویزیون| شورای نظارت بر صداوسیما اخبار سیل رسانه‌ملی را بررسی کرد/ نگاهی به تاریخچه اجلاس جهانی صدا و جشنواره رادیو

حلمی یحیی با اشاره به اینکه من به تازگی رئیس صدا و سیمای اندونزی شده‌ام و ارتباط با ایران برایمان بسیار مهم است، اظهار داشت: از زیبایی‌های اصفهان شگفت زده شدم و تاکنون شهری به این زیبایی ندیدم و امیدوارم هر چه زودتر تفاهم نامه همکاری با این سازمان منعقد شود.

وی اضافه کرد: تلویزیون ملی اندونزی 57 سال قدمت دارد و دارای 15 شبکه خصوصی است و ما با کشورهای زیادی مانند آلمان، ایتالیا، چین و کره جنوبی قرارداد مشترک همکاری داریم و امیدواریم بتواینم این همکاری را با شما هم داشته باشیم.

بهرام عبدالحسینی مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان هم بر تبادلات و توسعه مناسبات فرهنگی ایران و اندونزی به ویژه معرفی جاذبه‌های گردشگری اصفهان و استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این شهر تاکید کرد و گفت: صداوسیمای مرکز اصفهان آمادگی کامل برای تولیدات مشترک تلویزیونی با کشور اندونزی را دارد و هنرمندان صداوسیما تلاش‌های ارزنده‌ای را برای به تصویر کشیدن معماری‌های منحصر به فرد اماکن تاریخی و نیز صنایع دستی اصفهان داشته‌اند که نمایش برخی از آنها در شبکه‌های برون مرزی ایران و گردشگری موجب افزایش گردشگران خارجی برای بازدید از کشور شده است.

انتهای پیام/ ز

R41346/P/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۰۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه همکاری کتابخانه‌های رضوی و کتابخانه دانشگاه توکیو

سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و کتابخانه مطالعات آسیایی دانشگاه توکیو ژاپن در راستای تبادل اطلاعات و تجربیات مربوط به ارتقا و به‌روزرسانی خدمات کتابخانه‌ای تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان نیوز، ایجی ساگاوا، رئیس کتابخانه مطالعات آسیایی دانشگاه توکیو در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با آستان قدس رضوی، همراه با تاکوجی ناگاتا، استاد دانشگاه هاننان، کازئو موریموتو، نائوکی نیشیاما، دانشجوی دوره دکتری مطالعات آسیایی حضور داشتند. 

جایگاه یک نهاد مذهبی در علم و فرهنگ

ایجی ساگاوا ضمن تقدیر از مهمان‌نوازی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی به عنوان میزبان، این سفر را اولین سفر خود به ایران عنوان کرد و گفت: با اینکه تخصص من تاریخ باستانی چین است، اما مطمئن بودم آستان قدس رضوی به عنوان نهاد مذهبی جایگاه مهمی را در این کشور دارد. 

رئیس کتابخانه مطالعات آسیایی دانشگاه توکیو افزود: به خاطر اهمیت مذهبی این مکان، این مجموعه از اهمیت علمی و فرهنگی بسیاری هم برخوردار است که این بسیار تحسین برانگیز است. 

وی ایجاد و توسعه ارتباط با سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی به عنوان یکی از ارکان مهم فرهنگی این آستان را باعث ارتقای مقام دانشگاه در رشته اسلام و ایران شناسی در سطح ملی ژاپن توصیف کرد. 

ساگاوا دانشگاه توکیو با قدمت 150 سال را یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های شرق آسیا معرفی کرد که کتابخانه مطالعات آسیایی آن با هدف جمع‌آوری منابع مطالعاتی آسیاپژوهی از گوشه و کنار موسسات علمی این کشور در 4 سال گذشته افتتاح شده است. 

وی افزود: با وجود اینکه به لحاظ منابع اسلام و ایران شناسی در سطح ملی ژاپن رده یک هستیم، اما وجود تنها 600 نسخه خطی اسلامی در این مکان را نشان از آن دانست که هنوز جای تلاش برای درک تمدن اسلامی داریم و به این علت خواهان آن هستیم که با مساعدت این کتابخانه تراز خود را بالا ببریم. 

رئیس کتابخانه مطالعات آسیایی دانشگاه توکیو همچنین گذری به بازدید از موزه‌های رضوی داشت و گفت: در موزه‌های ژاپن بالاترین شی به نمایش درآمده جواهرات هستند در حالی که این مکان مملو از این جواهرات است. 

پشتوانه تمدن ایرانی زمینه‌ساز شکل‌گیری کتابخانه رضوی

حجت الاسلام سیدجلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز در این جلسه، با اشاره به فرهنگ سخت کوشی و اخلاق مدارانه ملت ژاپن، گفت: ما به عنوان ملت مسلمان به علم آموزی اهمیت ویژه‌ای می‌دهیم.

وی متمدن بودن و با فرهنگ بودن را از ویژگی‌های کشور ایران با تمدنی چند هزار ساله برشمرد و افزود: این دو ویژگی که در اختیار ایران یکپارچه است باعث ایجاد کتابخانه‌ای شده که هزار و 100 سال قدمت دارد و بزرگترین مجموعه موقوفاتی دنیا به‌شمار می‌رود. 

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اشاره به آموزه‌های دینی امامان شیعه در خصوص داشتن افق وسیع برای پیشرفت، بیان کرد: کتابخانه‌های آستان قدس رضوی این آمادگی را دارد که علم‌پژوهان در اقصی نقاط دنیا مبادله، مباحثه و تفاهم همکاری داشته باشد. 

وی ابراز امیدواری کرد با فعالیت کتابخانه مطالعات آسیایی توکیو، توسعه معرفی اسلام در دنیا خروجی این تفاهم‌نامه شود. 

در ادامه این مراسم طرفین با اهدای هدایایی که معرفی کننده هویت و فرهنگ و تمدن ملت‌ها هستند از یکدیگر قدردانی کردند. 

زمینه‌های ایجاد همکاری‌ها

همکاری بین کارشناسان و پژوهشگران وابسته یا معرفی‌ شده توسط طرفین در آموزش و پژوهش‌های مرتبط با زمینه‌هایی مانند مستندسازی، علم اطلاعات، ویرایش نسخه‌های خطی و اسناد، ترجمه و انتشار از جمله مفاد این تفاهم‌نامه بود که طرفین آن را به امضا رساندند. 

همچنین ایجاد و به اشتراک‌گذاری مجموعه‌های دیجیتال در موضوعات مورد علاقه مشترک، تبادل منابع منتشر شده توسط طرفین در زمینه‌های مربوط و همکاری بین کارشناسان و پژوهشگران وابسته یا معرفی‌ شده طرفین از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه برای توسعه فناوری و نوآوری در زمینه آب و فاضلاب
  • تجهیزمراکز آموزشی و پژوهشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای به فیبر نور
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌های ایران و افغانستان
  • افزایش همکاری‌های علمی ایران و افغانستان
  • سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی و کتابخانه دانشگاه توکیو تفاهم نامه همکاری امضا کردند
  • کتابخانه‌های آستان قدس رضوی و کتابخانه دانشگاه توکیو تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان کتابخانه‌های رضوی و مرکز مطالعات آسیایی دانشگاه توکیو
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری کتابخانه‌های رضوی و کتابخانه دانشگاه توکیو
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین شهرداری و دانشگاه‌های رفسنجان
  • تفاهم‌نامه همکاری صنعتی اتاق تبریز با دانشگاه‌های آذربایجان شرقی امضا شد