Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-25@21:09:07 GMT

سرپرست هواشناسی استان: سمنان تابستان گرمتری در پیش دارد

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۰۷۲۰

سرپرست هواشناسی استان: سمنان تابستان گرمتری در پیش دارد

ایرج مصطفوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در خصوص پیش بینی شرایط دمایی تابستان 98، افزود: گرمترشدن یک تا یک و نیم درجه سانتی‌گرادی دمای هوا در تابستان امسال با توجه به مقیاس متوسط بلندمدت، عدد بزرگی است که افزایش مصرف آب و تبخیر بیشتر را در پی دارد.
وی به افزایش دمای هوا نسبت به بلندمدت در سال های اخیر اشاره و بیان کرد: متوسط دمای هوای استان سمنان از ابتدای مهر 97 تا بیست و ششم فروردین 98 نیم درجه نسبت به متوسط بلندمدت افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست اداره کل هواشناسی سمنان ادامه داد: متوسط دمای هوای این استان در این بازه زمانی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درجه سانتی گراد کاهش داشته است.
وی تصریح کرد: میانگین دمای استان سمنان در سال آبی گذشته 12.1 درجه سانیگراد بود که با کاهش یک درجه سانتیگرادی به 11.1 درجه سانتیگراد در سال آبی 97-98 رسیده است.
مصطفوی با اشاره به بارزترین آثار تغییر اقلیم، خاطرنشان کرد: افزایش دما و پدیده های جوی و حدی مانند ثبات شدیدترین شرایط گرما و سرما و تغییرات ناگهانی دما از جمله این آثار است که تبعات مختلفی در بخش های مختلفی برای زیست انسان دارد.
وی اظهارداشت: افزایش دما سبب افزایش تبخیر و نیز مصرف آب در بخش های آشامیدنی و کشاورزی می شود.
سرپرست اداره کل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: مردم استان برای مواجه نشدن با مشکل کم آبی در فصل تابستان باید صرفه جویی در مصرف آب را سرلوحه خود قرار داده و بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی نیز همچنان مدنظر قرار گیرد.
به گزارش ایرنا، متوسط دمای هوای زمستان 97 در استان سمنان نسبت به مدت مشابه بلند مدت 1.1 درجه سانتی گراد گرمتر بود.
9891/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان سمنان زمستان سرما صرفه جویی در مصرف هواشناسی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۰۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردیبهشت گیلان بهاری و آفتابی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان؛ محمد دادرس با اشاره به اینکه آسمان گیلان هم اکنون آفتابی است گفت: هوای استان تا اواسط هفته‌ی پیش روی پایدار و آسمان صاف و آفتابی است.  مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: رگبار بهاری باران و مه صبحگاهی در جلگه نیز دوراز انتظار نیست. وی با اشاره به شرایط دریا اضافه کرد: دریا در این مدت برای فعالیت‌های دریانوردی مناسب است. محمد دادرس به دمای فعلی رشت مرکز استان اشاره و تصریح کرد: دمای رشت در حال حاضر ۲۴ درجه سلسیوس و رطوبت این شهر ۳۱ درصد است. مدیرکل هواشناسی گیلان افزود: در شبانه روز گذشته دیلمان با دمای ۲ درجه سلسیوس و صومعه سرا با دمای ۲۹ درجه سلسیوس خنک‌ترین و گرمترین شهر‌های گیلان بود.

دیگر خبرها

  • اردیبهشت گیلان بهاری و آفتابی
  • پیش‌بینی بارش‌ها در اغلب نقاط استان کرمان
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران در این استان ها
  • آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل
  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • اوج گیری گرما در اروند
  • دمای هوای خراسان رضوی خنک می‌شود
  • آفتاب بر گستره آبادان و خرمشهر