Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون پنج روستا در حوزه شهرستان هیرمند دچار آبگرفتگی کامل و تخلیه شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، سیلابی که از بالا دست ها از افغانستان راهی شمال سیستان وبلوچستان شد نعمتی بزرگ برای مردم این استان که سالها با معضل خشکسالی، ریزگردها و طوفان های شن دست و پنجه نرم می کنند، شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اکنون این سیلاب در حال هدایت به سمت رودخانه ها و تالاب هامون است تا کشاورزی و دامداری مردم منطقه جانی دوباره گیرد.

البته این سیلاب زحمت هایی هم در بر داشت به طوری که افزایش آب سیل در منطقه سیستان دیوار حفاظتی رودخانه نیاتک را تخریب و منجر به تخلیه سه روستا در شهرستان هیرمند شد.

در این بین اما وحدت و همدلی مردم و مسئولین بیش از هر چیر دیگر خودنمایی می کند. حرکتی جهادی که این روزها در منطقه سیستان با گردهمایی مسئولان، گروه های مردمی و نیروهای بسیجی، نظامی و انتظامی شکل گرفته تا امدادرسانی ها برای عدم خسارت مالی و جانی به مردم به قوت ادامه یابد.

علی ایحال طبق آخرین جزییات ورودی سیلاب به سیستان که ساعاتی پیش در گفت و گو با فرماندار هیرمند توسط خبرنگار عصرهامون انجام شد، با توجه به افزایش حجم ورودی آب تاکنون علاوه بر تخلیه سه روستا، 8 روستای دیگر در حوزه شهرستان هیرمند در معرض خطر هستند که اهالی روستاهای تخلیه شده در مکان های امن اسکان داده شده اند.
 
5روستا تخلیه و 2 روستای دیگر در معرض خطر هستند
عبدالرحمن شهنوازی، مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در این خصوص دقایقی قبل به خبرنگار عصرهامون بیان کرد: کمک رسانی در منطقه سیستان توسط دستگاه های دولتی، نیروهای امدادی و سپاه پاسداران در حال انجام است.

به گفته وی، هم اکنون پنج روستای داشک، دهمرده، نظر گرگیچ، علی نمرودی و آبیل در حوزه شهرستان هیرمند دچار آبگرفتگی کامل و تخلیه شده اند که293 خانوار جمعیت دارند، همچنین روستاهای یوسف زهی و عنایت نیز  با 187 خانوار در محاصره آب قرار دارند.
 
اقدامات لازم برای حفاظت و ترمیم از سیل بند نیاتک در حال انجام است
شهنوازی در تکمیل مطلب فوق گفت: در حال حاضر تمام اقدامات برای حفاظت و ترمیم از سیل بند در حال انجام و جلسه ستاد مدیریت بحران تشکیل شده است.

وی با تاکید بر این مطلب که بیشترین نقطه بحرانی منطقه سیستان، شهرستان هیرمند است، افزود: کار همچنان به قوت در حال انجام است تا سیلاب مدیریت شود و به روستاهای پایین دست خسارتی وارد نشود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری استان افزود: با توجه به شدت یافتن آب ورودی به منطقه سیستان از شهروندان تقاضا می شود از تردد در حاشیه رودخانه ها محلی جلوگیری کنند.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۰۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران نگران تامین سوخت در سیستان و بلوچستان نباشند

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان گفت: هیچ محدودیتی در زمینه تأمین و توزیع بنزین مورد نیاز سفرهای نوروزی وجود ندارد و مسافران و گردشگران می‌توانند با آسودگی خیال به این استان سفر کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، قربانعلی مردانی اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح کدینگ کارت سوخت در منطقه زاهدان، توزیع سوخت به مسافران نوروزی و افرادی که نمی‌توانند از کارت سوخت شخصی استفاده کنند در 38 جایگاه منتخب منطقه از طریق کارت اضطراری، عرضه سوخت انجام می‌شود و هیچ محدودیتی در زمینه تأمین و توزیع بنزین مورد نیاز سفرهای نوروزی وجود ندارد.

وی افزود: هم‌اکنون توزیع سوخت به هموطنان در جایگاه‌های سطح منطقه بدون ترافیک درحال انجام است و مسافران از طریق کارت‌هایی که در اختیار جایگاه‌های منتخب قرار داده شده می‌توانند بنزین مورد نیاز خودروی خود را به راحتی دریافت و در صورت افزایش سفرها، متناسب با آن سکوی مستقل و نازل‌های جداگانه‌ای برای سوخت‌گیری مسافران نوروزی در نظر گرفته خواهد شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان ادامه داد: در صورت افزایش تعداد مراجعان به جایگاه‌ها، امکان افزایش تعداد کارت‌های سوخت اضطراری و سقف سوخت‌گیری وجود دارد.

مردانی گفت: اطلاع‌رسانی در خصوص اسامی جایگاه‌های دارای کارت اضطراری در سایت اینترنتی منطقه به آدرس zahedan.niopdc.ir و همچنین از طریق نصب بنر در جایگاه‌های سطح منطقه و ورودی‌های شهرها و چاپ بروشور انجام شده است.

وی اظهار کرد: هموطنان در صورت مواجهه با عدم ارائه سوخت و یا عدم ارائه کارت سوخت از سوی جایگاه‌ها می‌توانند شکایات خود را از طریق تماس با تلفن 09627 سامانه رسیدگی به شکایات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان با اشاره به انجام کنترل و نظارت بر مجاری عرضه در ایام نوروز افزود: تیم‌های نظارتی منطقه در طول تعطیلات نوروزی در حال نظارت و گشت زنی در سطح منطقه هستند تا ارائه خدمات به شکل مطلوب انجام شود و وقفه‌ای در خدمت رسانی به مردم صورت نگیرد.

لیست جایگاه‌های توزیع سوخت نوروزی در منطقه سیستان + آدرس محل استقرار

1_ جایگاه ابراهیمیان؛ واقع در زابل، خیابان هیرمند شمالی، نرسیده به زندان طاغذی

2_ جایگاه امام حسین(ع)؛ واقع در کیلومتر سوم جاده زابل به سمت زاهدان،

3_ جایگاه نیمروز؛ واقع در ابتدای جاده زابل زهک، تقاطع کمربندی آیت‌الله سیستانی

4_ جایگاه کوثر زابل؛ واقع در کیلومتر سوم جاده زابل به بنجار

5_ جایگاه سیدالشهداء زهک؛ واقع در زهک، خیابان امام خمینی، روبروی پاسگاه نیروی انتظامی

6_ جایگاه پیامبر اعظم لوتک؛ واقع در روستای لوتک، روبروی پاسگاه نیروی انتظامی

7_ جایگاه امام رضا(ع) محمدآباد(شهرستان هامون)؛ واقع در روستای محمدآباد(هامون)، جنب شهرک صنعتی

8_ جایگاه دوست‌محمد؛ واقع در شهر دوست‌محمد، ابتدای خیابان نیروی انتظامی، روبروی شهرداری دوست‌محمد

9_ جایگاه شهیدان ژیانی؛ واقع در جاده زابل به ادیمی، روبروی آرامستان کهن نیمروز

10_ جایگاه سرایانی؛ زابل خیابان امام خمینی جنوبی، بالاتر از میدان پیامبر اعظم(ص)

11_ جایگاه کویر؛ واقع در کیلومتر 110 جاده زابل به زاهدان، سه راهی دشت

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بارندگی در پایین دست سد زیردان و پیشین چابهار بیشتر از ۲ برابر متوسط سالانه بود
  • آماده باش شرکت آب منطقه ای لرستان برای مقابله با سیلاب
  • مسافران نگران تامین سوخت در سیستان و بلوچستان نباشند
  • ضرورت تأمین پایدار آب شرب در مناطق درگیر سیل
  • آماده‌باش شرکت آب منطقه‌ای لرستان برای مقابله با سیلاب
  • شهادت یک سرباز در مرز سیستان و بلوچستان
  • شهادت یکی از کارکنان وظیفه مرزبانی در هیرمند
  • هدایت اجباری افراد از اماکن آسیب پذیر در سیلاب احتمالی ۵ استان
  • واریز عواید طرح کولبری برای ۲ هزار و ۴۰۰ خانوار هیرمندی
  • هشدار شرکت آب منطقه ای تهران به متخلفان منابع آبی در ایام نوروز