Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-19@04:17:56 GMT

فردوسی‌پور چگونه مجتمع کوروش را به هم ریخت؟

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۰۸۰۳

فردوسی‌پور چگونه مجتمع کوروش را به هم ریخت؟

‍‍‍‍‍‍

فرارو- جشن امضای آثار ترجمه ای عادل فردوسی‌پور به نفع سیل‌زدگان شب گذشته در مجتمع تجاری کورش برگزار و با استقبال کم نظیر طرفداران این مجری تلویزیونی همراه شد. به گونه‌ای که صف بسیار طولانی در مجتمع کوروش به راه افتاد و فضای مجتمع را به هم ریخت. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی فردوسی پور در مجتمع کوروش از مردم خواست شعار سیاسی ندهند به گزارش فرارو، این جشن به همت کتابفروشی انتشارات چشمه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم دو ساعته سه کتاب فوتبال علیه دشمن، هنر شفاف اندیشیدن و هنر خوب زندگی کردن با ترجمه عادل فردوسی پور و امضای او به فروش رسید.
این مراسم تحت تاثیر حذف فردوسی پور و تعطیلی برنامه نود قرار گرفت و هواداران عادل در حمایت از او شعار سر دادند. آن‌ها در همین حال اقدام به سر دادن شعار علیه مدیر شبکه سه سیما کردند. فردوسی پور نیز در جمع هواداران حاضر شد و با یک بلند گوی دستی به ابراز احساسات مردم پاسخ داد.
مجری نود از همه مردم خواست که شعار ندهند. عادل که از حاضران تقاضا کرد نظم را رعایت کنند و شعار سیاسی ندهند چرا که کار را بدتر خواهد کرد.
جشن امضای عادل فردوسی پور در کتابفروشی چشمه مجتمع کوروش برای کمک به سیل زدگان برگزار شد و قرار است عواید حاصل از فروش کتاب‌های او به این کار اختصاص یابد، اما حواشی پیش آمده در این مراسم، بیش از اصل ماجرا اهمیت پیدا کرد.
اواخر سال گذشته صداوسیما اعلام کرد که عادل فردوسی پور از شبکه سوم سیما کنار گذاشته شده و برنامه نود نیز تعطیل شده است. این اقدام تلویزیون با انتقادات پر دامنه‌ای همراه بود، اما مدیران سازمان بر دیدگاه خود اصرار می‌ورزند. اختلافات فردوسی پور و علی فروغی رییس شبکه سوم سیما دلیل اصلی حذف عادل و نود بوده است. اختلافاتی که چندی ماه پیش رسانه‌ای شده بود. در نهایت قدرت علی فروغی بر محبوبیت فردوسی پور و برنامه نود چربید.
با این حال استقبال گسترده مردم از فردوسی پور نشان می‌هد که صداوسیما هنوز برای حذف او باید هزینه بپردازد. حذفی که به اعتقاد ناظران اقدامی غیر حرفه ای، ناشی از حب و بغض و بدون هیچ استدلال منطقی است.
در واقع صفی که روز گذشته در مجتمع کورورش شکل گرفت بیش از هر چیز حاوی پیامی مهم به مقامات صداوسیماست که در برج عاج نشسته اند و حتی به نظرسنجی‌های درون سازمان خود نیز توجهی ندارند. این پیام کوتاه و روشن است "مردم می خواهند فردوسی پور باز گردد". بیشتر بخوانید: حواشی حذف نود و فردوسی‌‌پور؛ رقابت شاگرد با استاد سیر تا پیاز ماجرای "عادل فردوسی‌پور" و "فروغی"
واکنش‌ها
در همین رابطه فیلم‌ها و عکس‌های استقبال از فردوسی پور در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای دارد و دست به دست می‌چرخد. کاربران به تحلیل این استقبال کم سابقه از فردوسی پور می‌پردازند.
یکی از آن‌ها در این رابطه نوشته است: «کاش رییس صداوسیما یکبار فیلم استقبال مردم از فردوسی پور نگاه می‌کرد... متاسفانه شبکه‌های صداوسیما بین افراد و طیف‌ها تقسیم شده.»
یکی دیگر از کاربران با انتشار فیلم حضور مردم در مراسم جشن امضای فردوسی پور، آن را روایت تصویری "دلیل حذف و دشمنی با عادل" دانسته و نوشته است: «ازدحام براى خرید "کتاب‌های ترجمه شده" او بنفع سیل زده‌ها! کتاب، ترجمه، مردم! از این واژه‌ها نامأنوس‌تر برای رانتخواران سهمیه‌اى پیدا نمی‌کنید. تمام کتابهاى فردوسی‌پور امروز به فروش رفت.»
در این بین سیامک رحمانی سردبیر روزنامه شهروند نیز در توئیتی نوشته است: «امروز برای جشن امضای عادل فردوسی پور کل مجتمع کوروش به هم ریخت. کیلومتری صف کشیده بودند ملت و براش شعار می‌دادند. بعد تو صداوسیما میشینن پشت سرش می‌گن: همه فراموشش کردن! باد اینم خوابید. آره، الان همه از عادل زده شدن، میگن بشیر حسینی کجاست بریم باهاش سلفی بگیریم.»
این تویئت کنایه‌ای به تلاش صداوسیما برای جا انداختن بشیر حسینی داور مسابقه عصر جدید است. چهره‌ای که ناگهان در تلویزیون ظهور کرد و حالا در افکار عمومی بحث برانگیز شده است. صف دیدار با فردوسی پور در مجتمع کوروش
نامه خبرنگاران درباره فردوسی پور
با وجود اینکه یک ماه است که حذف عادل فردوسی پور و تعطیلی برنامه نود می‌گذرد، اما واکنش‌ها به این ماجرا ادامه دارد. در روز‌های اخیر همچنان تعدادی از سلبریتی‌ها و چهر‌های مشهور در این باره اظهار نظر کرده اند. مخالفت‌های مردمی با حذف نود و عادل نیز متوقف نشده است.
چندی پیش حدود ۱۵۰۰ روزنامه نگار و خبرنگار در نامه‌ای به رییس سازمان صداوسیما از او خواستند که عادل فردوسی پور و برنامه نود را برگرداند. در این نامه آمده است: "یکی از سالم‌ترین، حرفه‌ای‌ترین و تماشایی‌ترین محصولات جام‌جم را از ما دریغ نکنید.
این نامه خطاب به علی عسگری تصمیم حذف نود را این گونه توصیف می‌کند "تصمیمی که نه از پیش اعلام شده بود، نه از دیدگاه افکار عمومی و مخاطبان میلیونی برنامه، دلیل مشخصی داشت و نه توضیحی درباره آن داده شد. " و در ادامه تاکید می‌کند "ما روزنامه‌نگاران، اهالی رکن چهارم دموکراسی، از شما می‌خواهیم که در این تصمیم بازنگری شود. "
این نامه با واکنشی از سوی صداوسیما روبه رو نشده است. چند روز پیش خبرنگاران از علی عسگری پرسیدند که آیا نمی‌خواهید به نامه پاسخ دهد؟ چه جوابی دارد؟، علی عسگری از پاسخگویی خود داری کرد و فقط گفت: "جوابش روشن است"!
به نظر می‌رسد سازمان صداوسیما همچنان صدای مردم و افکارعمومی را نشنیده است و قرار نیست عادل فردوسی پور و برنامه نود باز گردند.
تحولات درونی سازمان نیز این موضوع را تائید می‌کنند. شبکه سوم سیما عملا برنامه "فوتبال برتر" با مجری گری محمد حسین میثاق را جایگزین نود کرده است. البته این برنامه با نود تفاوت‌های زیادی دارد و به اتفاقات فوتبال به صورت دقیق و عمیق نمی‌پردازد.
از طرف دیگر فردوسی پور نیز عملا فقط در شبکه ورزش حضور دارد او از گزارشگری مسابقات فوتبال در شبکه سوم سیما نیز حذف شده است. فردوسی پور که حالا فقط تهیه کننده برنامه فوتبال ۱۲۰ در شبکه ورزش است، محمد حسین میثاقی را از این برنامه کنار گذاشت.
با اوج گیری باز‌های لیگ برتر و اتفاقات حاشیه‌ای فراوان آن از جمله اتفاقات بازی‌های تراکتورسازی، حالا خلا برنامه نود بیش از پیش برای هواداران فوتبال احساس می‌شود. "فوتبال برتر" نتوانسته است این خلاء را پوشش دهد.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۰۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از تیزر برنامه «عروسک‌خونه»

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  مجموعه تلویزیونی «عروسک‌خونه» به تهیه‌کنندگی علی خواجه، کارگردانی عطیه ایزدخواه و با حضور مریم کاظمی و فاطمه امینی میزبان این رقابت است.

مخاطبان می‌توانند برای رای دادن به این تئاتر‌ها بعد از پخش هر قسمت با مراجعه به سکوی تعاملی «شاد» به گروه مورد نظر خود رای بدهند.

مجموعه «عروسک‌خونه» که به همت مرکز سیمرغ صداوسیما تولید شده است، هر شب به جز شب‌های قدر، ساعت ۱۷ از کانال نهال شبکه کودک پخش و ساعت ۲۲ بازپخش می شود.

«کی بود کی بود من نبودم»، «هاجر عروسی داره»، «کفشدوزک بداخلاق»، «خورشید خانم کجایی»، و «مترسک و آدم برفی»، از جمله این تئاترهاست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • فردوسی‌پور از صداوسیما بازنشسته شد
  • عادل فردوسی‌پور رسما بازنشست شد
  • خداحافظی رسمی و دائمی فردوسی‌پور از صداوسیما
  • ادعای یک خبرگزاری: عادل فردوسی‌پور از صدا و سیما بازنشسته شد
  • عادل فردوسی پور بازنشسته صداوسیما شد
  • عادل فردوسی پور رسما از صدا و سیما بازنشسته شد
  • عادل فردوسی پور رسما بازنشست شد؛ خداحافظ صدا و سیما!
  • رونمایی از تیزر برنامه «عروسک‌خونه»
  • تحویل سال در ۱۰۰۰ امامزاده با قرائت قرآن و زیارت آل یاسین
  • هزار بقعه متبرکه شاخص، میزبان زائران در مراسم ویژه ماه رمضان و لحظه تحویل سال