Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم یادروز سعدی از صبح دیروز، اول اردیبهشت‌ماه با گلباران مزار شیخ اجل با حضور گسترده هنرمندان، ادیبان و فرهنگوران از نقاط مختلف كشورمان آغاز شد.
صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در حاشیه این مراسم گفت: در روز بزرگداشت معلم والای فرهنگ و ادب پارسی، شیخ اجل، سعدی شیرازی، اصحاب فرهنگ و هنر پارس، با حضور بر گرد مزار آن ادیب و حکیم پارسی‌گو، باردیگر به مقام شامخ فرهنگ و ادب ایران زمین و بزرگ معلم آن ادای احترام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: گلباران مزار سعدی که در این روز صورت گرفت، نمادی از احترام جهانیان نسبت به این بزرگ نویسنده ایرانی است که مردمان در گذر قرن‌ها، ادب، معرفت، حکمت و اندیشه را از گلستان و بوستانش چیده‌اند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: هنرمندان و فرهنگ وران پارسی که پس از سیل نوروزی امسال در شهرک سعدی، به پویش مردمی کمک به سیل‌زدگان شهرک سعدی پیوسته بودند، در روز سعدی با حضور و دیدار از برخی منازل آسیب دیده سیل، با اهالی سعدی نشین ابراز همدردی کردند.
در ادامه این آیین، مسئولان، فرهنگ‌وران، هنرمندان و خبرنگاران به دیدار برخی از شهروندان سیل‌زده سعدی نشین رفتند و سپس كمك‌های مردمی میان آنان توزیع شد.
مراسم یادروز سعدی نیز از ساعت 20 شب گذشته در جوار آرامگاه شیخ اجل آغاز شد كه در آن وزیر علوم، استاندار فارس و نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس به سخنرانی پرداختند و سپس گروه‌های هنری برنامه‌های خود را اجرا كردند.
ادامه مراسم یادروز سعدی، از ساعت 9 صبح امروز نیز با اجرای نشست‌های علمی در محل كتابخانه اسناد ملی فارس آغاز شده است و تا عصر امروز ادامه خواهد داشت كه در آن اندیشمندانی از نقاط مختلف كشورمان به ایراد سخن درباره آثار سعدی می‌پردازند.
اساتیدی چون اصغر دادبه، نصرالله پورجوادی، جعفر مؤید شیرازی، ابراهیم انصاری لاری، حسن ذوالفقاری، زیبا اشراقی، حسین کرمی، محمدرضا خالصی و منصور پایمرد، پیرامون زندگی و آثار سعدی سخنرانی خواهند کرد.
همچنین برگزاری نمایشگاه عکس و سند سعدیه، چاپ و انتشار کارت‌های غزل و حکایت و دوفصلنامه سعدی‌شناسی، گلباران آرامگاه سعدی، غزل‌خوانی و حکایت‌خوانی نقالان سعدی، خوشنویسی در آرامگاه سعدی، بازدید رایگان در دوم اردیبهشت‌ماه از سعدیه، اجرای سرود ویژه سعدی، مسابقه گلستان‌خوانی دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های جنبی یادروز سعدی است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فرهنگي يادروز سعدي همدردي با سيل زدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۰۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان بوشهری+عکس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به هنرمندان استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالرحیم افروغ ظهر امروز در نشست با هنرمندان انقلابی استان بوشهر با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به حوزه هنر و هنرمندان دارد اظهار داشت: این دوران روزهای طلایی برای فرهنگ و هنر کشور محسوب می‌شود که با مجاهدت دولت سیزدهم محقق شده است.

وی با اشاره به فعالیت 13 مجموعه تئاتر در استان بوشهر گفت: هنرمندان در عرصه موسیقی در سطح کشور خوش درخشیده‌اند و در نمایشگاه ملی هنرمندان استان آثار مهمی ارائه کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر حمایت از هنرمندان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: 20 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به هنرمندان استان بوشهر از محل تبصره 16 و 18 در رشته‌های گوناگون از جمله مشاغل خانگی پرداخت شد.

افروغ با اشاره به عضویت حدود یک‌هزار هنرمند استان بوشهر در صندوق اعتباری هنر گفت: قرارگاه شهید آوینی با هدف تهیه، تولید و حمایت از طرح‌های فرهنگی هنری تشکیل شده و فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه جایزه ادبی فایز در دولت مصوب و ‌وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصوب شده است، تصریح کرد: نشست شب شعر غزه، شروه‌خوانی از برنامه‌های این عرصه است.

اجرای 20 برنامه شاخص در سطح استان

عبدالله شاهینی هم با اشاره به  اینکه تا 27 فروردین به عنوان هفته هنر انقلاب نامگذاری شده است گفت: در این هفته 20 برنامه شاخص در سطح استان در هفته هنر انقلاب اسلامی تدوین و عملیاتی شده است.

وی، معرفی چهره برتر هنر انقلاب اسلامی در 7 رشته هنری و 2 حوزه مقاومت و فلسطین را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: آثار هنری 300 نفر از هنرمندان پس از داوری در 2 مرحله چهره‌های برتر روز چهارشنبه هفته جاری معرفی می‌شوند.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به نقش هنرمندان در جامعه و جهاد تبیین ادامه داد: هنر باید با آرمان‌های انقلاب اسلامی و اسلام، نسبت داشته باشد و راه شناخت هنر اسلامی توجه به دیدگاه‌های حضرت امام راحل در این بخش است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی در روز اول اردیبهشت
  • فرهنگ و هنر استان قم از نظر زیرساخت دچار ضعف است
  • تجلیل از هنرمندان شاخص هنری لرستان
  • درهای سازمان بسیج هنرمندان به روی همه باز است
  • منچسترسیتی با گلباران لوتون به کورس قهرمانی ادامه داد
  • تصادفات نوروزی در فصل جدید «تهران بیست»
  • گلباران آرامگاه ابراهیم بن اسحاق کدکنی پدر شیخ عطار نیشابوری
  • پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به هنرمندان بوشهری+عکس
  • آرامگاه عطار نیشابوری گلباران شد
  • آغاز فصل جدید «تهران بیست» از امشب