Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@20:18:03 GMT

هزینه سفر به عتبات کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۱۰۲۴

مرتضی آقایی در مورد صدور ویزای رایگان برای زائران عتبات عالیات عراق گفت: ۴۸۶ هزار تومان مبلغی بود که برای صدور ویزا از زائران دریافت می‌شد که با رایگان شدن آن، این مبلغ از هزینه سفر زائران کم شده است.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت افزود: به همین دلیل ۲۰ درصد از هزینه اعزام زمینی عتبات و ۱۵ درصد از هزینه اعزام هوایی کاهش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



آقایی با اشاره به اینکه رایگان شدن صدور ویزا برای زائران عتبات باعث رونق این سفرها شده است، گفت: با توجه به اینکه در ایام اعیاد شعبانیه هستیم، به همین دلیل شاهد افزایش سفرهای زائران به عتبات عالیات بوده ایم به طوری که میزان اعزام‌ها نسبت به ایام نوروز هم بیشتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه رایگان شدن هزینه روادید به معنای لغو روادید نیست، گفت: برخی از علاقه مندان تشرف برداشتشان از رایگان شدن این بوده که کلاً روادید لغو شده است به همین دلیل بدون داشتن ویزا به مرزها سفر کرده اند که همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای آنها شده است.

به گفته آقایی، زائران باید حتماً قبل از تشرف روادید دریافت نمایند و در صورت نداشتن ویزا اجازه عبور و ورود به عراق به آنها داده نمی‌شود.

مدیر کل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت اظهار داشت: مشتاقان زیارت عتبات عراق برای دریافت و صدور ویزا باید از طریق ٢٥٠٠ دفاتر خدمات زیارتی تحت پوشش سازمان حج و زیارت اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۱۰ هزار ویزای رایگان توسط سفارت عراق صادر می‌شود، گفت: از ۱۷ فروردین ماه هزینه صدور ویزا لغو شده است و تقریباً تاکنون ۲۰۰ هزار ویزا برای زائران صادر شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عراق ایام نوروز پوشش ایام نوروز عراق کربلا عتبات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، آقای عتباتی در اولين جلسه مشترک شوراي قضايي استان ها با شوراي عالي قوه قضائيه که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد با اشاره به رشد 6 درصدی صلح و سازش در سال 1402  نسبت به سال قبل از آن، بر تقویت و استفاده از ظرفیت های صلح و سازش تاکید و استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود در این زمینه را خواستار شد.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: امر خدمت رسانی در دستگاه قضایی باید بی عیب و نقص  باشد و با مدیریت امور، مانع تحمیل هزینه اضافی به مردم و بیت المال شد و در این زمینه نیز اقدامات خوبی در استان صورت گرفته ولی جای کار زیاد است.

مقام ارشد قضایی استان به نظارت بر ارجاع ها توسط مسئولین ارجاع نیز تاکید و گفت: از معاونین قضایی و مسئولان ارجاع انتظار داریم با نظارت و برنامه ریزی، امر ارجاع را مدیریت کنند و با شناسایی همکاران پرتوان و کارشناسان حقوقی مسلط، ذیل معاونت ارجاع تعریف شوند تا پرونده ها قاعده مند تشکیل و به شعبه وارد شوند و حتماً مدیریت ها در این خصوص عمقی و تقویت شود.

استفاده از تاسیسات ارفاقی، نظارت بر محاکم حقوقی و رفع مشکلات مربوط به آنها و بازرسی سراسری از این محاکم برای تعیین تکلیف پرونده های مسن و معوق با ارائه راهکار، تشکیل جلسات مشورتی پرونده های مهم، تشکیل ماهانه شورای برنامه ریزی با محوریت سند تحول و برنامه عملیاتی و اجرایی 1403 استان، صرفه جویی در هزینه ها و بیت المال از دیگر تاکیدات عتباتی در این نشست بود.

 

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • اعتبار ویزای عمره برای زائران خارجی سه ماه است
  • چالشهای آنلاین شدن ویزای شنگن
  • استفاده از ظرفیت های صلح و سازش برای کاهش پرونده های ورودی
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه‌های سفر حج کاهش یابد
  • تردد روزانه بیش از هزار زائر از مرز خسروی
  • خم شدن کمر اقتصاد اسرائیل زیر بار جنگ غزه
  • هزینه‌های فوتبال پایه برای اولین بار در دولت سیزدهم رایگان شد
  • مواجهه خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های کمرشکن سلامت
  • راهکارهای کاهش هزینه‌های سلامت در ایران
  • افزایش ۳۲ درصدی اعزام زائران عتبات نسبت به سال گذشته