Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-18@20:20:58 GMT

امروز در تهران منتظر تندباد باشید

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۱۲۰۲

ساعت24 - مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به وقوع تند باد لحظه‌ای در تهران طی عصر امروز (۲ اردیبهشت) گفت: کیفیت هوای پایتخت در حال حاضر در شرایط پاک است.

 حسین شهبازی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، با حاکمیت شرایط جوی ناپایدار طی امروز (۲ اردیبهشت) برای برخی ساعات بارش باران، وزش باد شدید به بزرگی بالاتر از ۸ متر بر ثانیه و در بعد ازظهر تندباد لحظه‌ای به بزرگی بالاتر از ۱۱ متر بر ثانیه از سمت نواحی شمال‌غربی انتظار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه به تدریج با کاهش میزان ناپایداری جوی طی شبانگاه از سرعت باد کاسته می‌شود، تصریح کرد: با تداوم این شرایط تا صبحگاه فردا (۳ اردیبهشت) در برخی ساعات افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها مشاهده می‌شود.

به گفته مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران این شرایط پابرجا نیست و با تغییر وضعیت جوی در طول فردا (۳ اردیبهشت) برای برخی ساعات وزش باد شدید از سمت نواحی غربی پیش‌بینی می‌شود که احتمال افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

شهبازی با اشاره به اینکه همچنین دمای هوا در پایتخت تا روز آینده کاهش محسوسی دارد، گفت: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا ناپایداری‌های جوی حاکم در طول امروز (۲  اردیبهشت) سبب تداوم شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق شهر تهران می‌شود و انتظار می‌رود با وجود افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها طی فردا شرایط مساعد کیفیت هوا همچنان در بیشتر مناطق پایتخت برقرار باشد.

او در پایان با بیان اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز (۲ اردیبهشت) با میانگین ۴۳ در شرایط پاک قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین ۴۲ همچنان در شرایط پاک است.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران چطور است؟

به گزارش خبرآنلاین، روز گذشته در حالی برای نخستین بار در فروردین ماه سال جدید شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای شهر تهران در شرایط ناسالم قرار گرفت که امروز/سه‌شنبه/ بار دیگر کیفیت هوا به روال ۲۵ روز گذشته در وضعیت قابل قبول یا همان سالم برگشت.

ایرنا در خبری نوشت: تردد خودروها و همچنین توقف سامانه بارشی از عوامل مهم آلودگی هوا است که روز گذشته وضعیت کیفیت هوای شهر تهران را در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داد اما از ساعات گذشته وزش باد موجب رخت بستن آلودگی از هوای تهران شده به گونه ای که هم اکنون شاخص لحظه ای کیفیت هوا بر روی عدد ۸۷ قرار گرفته و وضعیت در شرایط سالم است.

در ۲۴ ساعت گذشته نیز شاخص با قرار گرفتن روی عدد ۹۵ در شرایط سالم بود.

بر اساس اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران هیچ نقطه ای از پایتخت در وضعیت قرمز (ناسالم برای همه افراد) نیست و بیشتر مناطق در شرایط سالم قرار دارد.

در سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان ۵ روز هوای پاک و ۲۲ روز هم هوای سالم استنشاق کردند و بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران همه مناطق در وضعیت سالم است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895754

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تهران در وضعیت قابل قبول قرار دارد
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • سرپرست شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران منصوب شد
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • امروز هوای تهران پاک است
  • تداوم هوای قابل قبول در پایتخت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • کیفیت هوای تهران چطور است؟
  • هوای پایتخت قابل قبول شد