Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - همزمان با نیمه شعبان، سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج)، آیین های جشن با میزبانی سفارتخانه ها ایران در کشورهای مختلف جهان و حضور خانواده های ایرانیان مقیم آن کشورها برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این آیین ها که طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته جاری با توجه به تفاوت افق ماههای قمری در کشورهای مختلف برگزار شد، علاقه مندان و منتظران آن حضرت گردهم آمدند و ضمن دعا برای تسریع در ظهور آن امام سالروز ولادتش را به جشن نشستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هند ، افغانستان ، پاکستان ، مالزی ، ژاپن در آسیا ؛ بلاروس ، روسیه و لندن در اروپا از جمله کشورهایی هستند که خبر برگزاری جشن نیمه شعبان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در آن کشورها به دست ایرنا رسید .
بنا بر رسم هر سال این آیین در تمام سفارتخانه های ایران برگزار شده است و یکی از آنها امکان در هند است که روز شنبه 31 فروردین ماه گذشته در محل سفارت ایران در دهلی نو مراسمی به همین منظور برگزار شد.
«علی چگنی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند در آن آیین ضمن خوش آمدگویی به میهمانان، بر اهمیت فرهنگ مهدوی در فرهنگ اسلام و تشیع تاکید کرد و افزود شب ولادت امام عصر (عج) به عنوان یکی از شب های محتمل قدر در نزد همه مسلمانان اهمیت داشته و نقش و جایگاه امام عصر به عنوان آخرین منجی عالم بشریت از ظلم و تباهی و فساد از سوی شیعیان مورد تاکید مضاعف است .
او با اشاره به آن چه از بزرگان دین و ائمه معصومین به عنوان روایت های صادق باقی مانده گفت : بسیاری از اسناد داستان مهدویت به قبل از تولد آن امام باز می گردد.
در سفارت هند مسابقه ای هم در حاشیه مراسم برگزار شد که به برندگان این مسابقه فرهنگی با عنوان 'آخرین منجی » جوایزی اهدا شد.
آیین های مشابه در سفارت خانه های ایران در کابل پایتخت افغانستان ، اسلام آباد پایتخت پاکستان ، کوالالامپور مرکز مالزی و توکیو پایتخت ژاپن برگزار شده است .
جشن میلاد مسعود امام زمان (عج ) همزمان با سراسر ایران در بیت الزهرا (س) شهر مینسک پایتخت بلاروس در اروپا با حضور ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت و همکاری سفارت ایران و انجمن اسلامی دانشجویان مقیم بلاروس برگزار شد.
در این جشن که با حضور دانشجویان، ایرانیان مقیم، شیعیان و محبین اهل بیت (ع) از سایر کشورها و خانواده کارگزاران جمهوری اسلامی ایران در آن کشور برگزار شد.
در آن آیین هم بعد از قرائت قرآن کریم و پخش کلیپ های مناسبتی با سخنرانی و مولودی خوانی توسط مداحان مراسم در نهایت با اقامه نماز جماعت و توزیع جوایز مسابقات فرهنگی پایان یافت.
آیین های نیمه شعبان اصراری هوشمندانه بر روشن نگه داشتن چراغ امید در دل مستضعفان عالم است تا نسل ها در طول زمان برای ظهور بیدار مانده و جامعه بشری برای پذیرش آن نور هدایت آماده شود.
**آساق**9470**1104**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هند نيمه شعبان ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک پر حجم اما روان در پایتخت  

سرهنگ علی اصغر شریفی، رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با رصدی که از طریق مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز شنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ از سطح معابر بزرگراه‌هایی شهر تهران انجام شد، شاهد شروع ترافیک در مسیر‌های غربی، شرقی و جنوبی به سمت مرکز شهر تهران و معابری پرتردد و دارای ترافیکی سنگین و نیمه سنگین، اما روان در سطح پایتخت بودیم. 

او  در خصوص ترافیک در محور‌های غربی پایتخت افزود: انتهای بار ترافیک در بزرگراه‌های شیخ فضل الله – نیمه سنگین و در حال حرکت، آبشناسان – اشرفی، همت – بعد از جنت آباد، چمران - نهج البلاغ، یادگار امام (ره) – شیخ فضل الله و حکیم – شقایق است. 

شریفی  ادامه داد: انتهای بار ترافیکی در بزرگراه شهید سلیمانی - صیاد، بابایی – روی پل امام علی (ع)، زین الدین- شمس آباد، علامه – شقایق، امام علی (ع) – جانبازان، شهید سلیمانی – صیاد شیرازی و رسالت هم فعلا بدون ترافیک است . 

سرهنگ شریفی بیان کرد: خیابان آزادی در مسیرغرب به شرق از شهیدان و جانبازان از میدان امام رضا (ع) و مسیر جنوب به شمال نواب از نهم دی دارای بار ترافیکی سنگینی هستند و داخل تونل توحید ترافیک منظم و در حال حرکت ‌است. 

رییس مرکز اطلاع رسانی همچنین گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ بمنظور اجرای طرح جناغی‌ها در معابر بزرگراهی حضور دارند تا از حرکت و تغییر مسیر‌های ناگهانی خودرو‌ها جهت ورود به رمپ‌ها و خروجی بزرگراه‌ها خودداری کرده و با این کار نظم خاصی را به معابر شهری می‌دهند. 

او‌ افزود: ترافیک امروز از مسیر‌های غربی و شرقی به سمت مرکز شهر تهران سنگین می‌باشد که می‌طلبد شهروندان گرامی ضمن مدیریت سفر‌های خود از تردد‌های غیر ضرور در سطح معابر پایتخت خودداری کنند. 

شریفی  از راکبین موتورسیکلت خواست بدلیل انباشت گاز‌های آلاینده در داخل تونل‌ها و احتمال واژگونی ناگهانی موتورسیکلت بدلیل بیهوشی و تصادفات بدون برخورد، از تردد داخل تونل‌ها جدا خودداری نمایند و همواره از کلاه ایمنی و استاندارد جهت تردد‌های خود در سطح شهر استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • قهرمانی تیم ایران در مسابقات بین المللی کشتی جام عبدالله موحد
  • ترافیک نیمه سنگین در معابر پایتخت
  • آیین غبار روبی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • آیین غبار رویی آستان مقدس امام زاده عبدالله بافق
  • آیین وداع با پروفسور هاشم شرقی در دانشگاه شیراز برگزار شد
  • آیین نکوداشت حکمت الله ملاصالحی برگزار می شود
  • آیین سنتی بیل‌گردانی محلات در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود
  • برگزاری دو آیین بزرگداشت برای دو سینماگر فقید
  • ترافیک پر حجم اما روان در پایتخت  
  • در آیین گرامیداشت هفته هنر انقلاب در زنجان چه گذشت؟ + فیلم