Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@01:25:16 GMT

بارش شدید در ۷ استان

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۱۳۴۰

بارش شدید در ۷ استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور طی دو روز آینده، گفت: طی امروز و فردا (۲ و ۳ اردیبهشت) بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر کشور دور از انتظار نیست.
احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه طی امروز (۲ اردیبهشت) برای بیشتر نقاط کشور به جز مناطقی از جنوب شرق و مرکز بارش باران و در پاره‌ای از مناطق رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: با توجه به افت دما در نیمه شمالی کشور، بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: طی امروز (۲ اردیبهشت) شدت بارش در جنوب آذربایجان غربی، برخی مناطق آذربایجان شرقی، زنجان، اردبیل، خراسان شمالی، جنوب فارس، نیمه غربی کرمان و غرب سواحل دریای خزر است.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی فردا (۳ اردیبهشت) گستره بارش به جنوب‌ شرق کشور نیز کشیده می‌شود، تصریح کرد: به‌تدریج از فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب، غرب و جنوب کشور کاسته می‌شود.
به گفته وظیفه شدت بارش طی فردا (۳ اردیبهشت) در سواحل خزر، شمال کشور و به‌صورت پراکنده در غرب کشور پیش‌بینی می‌شود همچنین در ارتفاعات البرز و شمال غرب وقوع بارش برف دور از انتظار نیست.
وی با بیان اینکه از بعد ازظهر فردا (۳ اردیبهشت)  بارش فقط در شرق سواحل دریای خزر و نوار شرقی کشور ادامه می‌یابد و در گلستان، شرق گیلان و مازندران شدت بیشتری خواهد داشت، گفت: طی روز چهارشنبه (۴ اردیبهشت) بارش پراکنده در شمال‌ شرق کشور پیش‌بینی می‌شود همچنین طی امروز و فردا در نیمه شرقی کشور و استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم و اصفهان وزش باد شدید خواهیم داشت.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: طی امروز و فردا (۲ و ۳ اردیبهشت) در نیمه غربی کشور  و سواحل دریای خزر کاهش دمای ۴ تا ۶ درجه‌ای و طی روزچهارشنبه (۴ اردیبهشت) در شمال شرق و شرق کاهش دمای بین ۶ تا ۹ درجه‌ای پیش‌بینی می‌شود همچنین فردا و اوایل روز چهارشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای خزر مواج خواهد بود.
وظیفه در پایان درباره‌ وضعیت جوی تهران طی روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۳ اردیبهشت) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد شدید با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: باران هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی وضعیت جوی تهران در روزهای آتی

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی تهران، طی امروز و فردا (۴ و ۵ اردیبهشت‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی، آسمان استان نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران و رگبار پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش مشرق، براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی امروز و فردا (۴ و ۵ اردیبهشت‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی آسمان استان نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا به‌تدریج از شدت ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و از روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت‌ماه) تا اوایل هفته آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

از روز پنجشنبه روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۵ ‌اردیبهشت‌ماه) ابری و بارش پراکنده، به‌تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۶ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های آبعلی ۳۶ میلیمتر، دماوند ۲۴.۹ میلیمتر، فیروزکوه ۱۰.۳ میلیمتر، میگون ۹.۹ میلیمتر، لواسان ۶.۱ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۵.۲ میلیمتر، سنجش آلودگی فیروزکوه ۵.۱ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۵ میلیمتر، ورامین ۲.۹ میلیمتر ، شهریار ۲.۸ میلیمتر، شمیرانات- اقدسیه ۲.۳ میلیمتر، شرق تهران ۲.۳ میلیمتر، چیتگر ۲ میلیمتر و ژئوفیزیک ۱.۴ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی بارش‌های سیل آسا در ۲۱ استان/ هشدار زرد صادر شد
  • پیش بینی وضعیت جوی تهران در روزهای آتی
  • آغاز موج‌های بارشی جدید/ وقوع بارش‌های شدید در تمام نقاط کشور
  • پیش بینی وزش باد و گرد و خاک در آبادان و خرمشهر
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ تهران کی سرد می‌شود؟
  • پیش بینی آب و هوای تهران؛ دمای تهران از فردا کاهش می یابد
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت
  • تداوم بارش های پراکنده و وزش باد در برخی مناطق خوزستان
  • پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • آغاز بارش‌ها در کشور از امروز | بارش‌ شدید در تهران و ۷ استان | کاهش دما در این مناطق از فردا