Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه بیش از ۴۵ درصد دانشجویان این دانشگاه را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: خوشبختانه در حال حاضر تبعیض جنسیتی در دانشگاه نداریم. آفتاب‌‌نیوز : دکتر محمود نیلی احمد آبادی در دومین همایش ملی زن و علم که امروز در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران در حال برگزاری است با بیان اینکه در حال حاضر نقش زنان در حوزه علم، دانش و دانشگاه بسیار گسترده است و این به عنوان یک واقعیت قطعی در جامعه پذیرفته شده است، گفت: هنگامی که مهمانان خارجی میزان حضور زنان در دانشگاه را مشاهده می‌کنند از نقش و بکارگیری ظرفیت‌های آنها بهت زده می‌شوند، خوشبختانه امروزه واقعیت حضور زنان در جامعه نیز پذیرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از اتهاماتی که در گذشته به انقلاب اسلامی وارد می‌شد کمرنگ شدن نقش زنان در جامعه و فعالیت اجتماعی بود، اظهار کرد: اکنون بیش از ۴۵ درصد دانشجویان در دانشگاه تهران زن هستند که بعضاً عملکردهای بسیار موفقی از مردان دارند. لذا در دانشگاه موضوع تبعیض جنسیتی وجود ندارد.
رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه جمع کثیری از اعضای هیأت علمی که تقاضای ورود به دانشگاه را دارند زنان هستند تصریح کرد: نقش زنان در تاریخ دانشگاه تهران در حوزه مدیریت انکار شدنی نیست و در حال حاضر ریاست دانشکده مستقل، مدیریت کل و دیگر پست‌های علمی و مدیریتی را زنان در اختیار دارند.
دکتر نیلی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با بهره مندی بیشتر از ظرفیت‌های زنان در عرصه‌های مختلف علمی آموزشی در راستای موفقیت بیشتر گام برداریم و پیش بینی می‌کنیم که در آینده نزدیک ستاد بانوان در انجام مسئولیت‌های اجرایی کشور فعال‌تر شود.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دانشگاه تهران تبعیض جنسیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به کار جنبش تحریم علمی اسرائیل در اصفهان

دبیر ونماینده مجمع بین المللی اساتید مسلمان گفت: با راه اندازی سایتی از همه استادان و دانشجویان و نخبگان داخل و خارج از کشور دعوت شده که در حوزه‌های علمی و پژوهشی رژیم اشغالگر قدس را تحریم کنند.

دکتر هاشمی فر افزود: اطلاعات تمام استادان و دانشجویان در این سامانه به صورت محرمانه محفوظ خواهد ماند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان به بهترین شکل انجام پذیرد
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • آغاز به کار جنبش تحریم علمی اسرائیل در اصفهان
  • استاد برجسته و پیشکسوت دانشگاه تهران درگذشت
  • آغاز ثبت نام وام شهریه دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اول اردیبهشت
  • شرکت دانشجویان نُخبه اصفهان در طرح مهارت‌پرور رفعت
  • تکمیل پروژه‌های اولویت‌دار تعمیراتی دانشگاه در ۳۰ ماه