Web Analytics Made Easy - Statcounter


با تداوم بارش‌ برف در روزهای آینده خطر سرمازدگی به جد باغات استان اردبیل را تهدید می‌کند.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در جلسه هماهنگی کنترل و کاهش آسیب‌های جوی در اردبیل اظهار کرد: بارش برف در روزهای گذشته و تداوم آن تا آخر هفته باغات استان را به ویژه در مشگین‌شهر، خلخال و کوثر با آسیب سرمازدگی روبرو کرده که باغداران باید نسبت به کاهش این دغدغه جدی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عدلی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخشی از باغات استان به شکوفه‌دهی رسیده بارش برف و کاهش دمای محسوس در روزهای آینده خطر سرمازدگی را در این باغات به شدت بالا برده که ما توصیه می‌کنیم با راهکارهای ارائه شده به کشاورزان عملیات پیشگیری و کنترل آسیب‌ها در دستور کار قرار گیرد.

اما بارش برف که در آخرین روز اولین ماه بهار شرایط زمستانی به استان اردبیل بخشیده همچنان از امشب مناطق مختلف استان به ویژه مرکز و جنوب اردبیل را سفیدپوش خواهد کرد و در کنار آن دمای هوا در دو روز آینده به زیر صفر خواهد رسید.
بارش برف که در سرعین و خلخال تا 28 سانتیمتر به ثبت رسید علاوه بر ایجاد نگرانی در بین زارعین و باغداران مشکلاتی را نیز در تردد هموطنان به وجود آورد به طوری که پلیس راه استان اردبیل و راهداری استان اعلام کرد با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها به ویژه در گردنه‌های صعب‌العبور هموطنان از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و خودروی خود را به زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی مجهز کنند.
براساس اعلام هواشناسی استان اردبیل سامانه جدید بارشی که از امشب وارد استان خواهد شد طی روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه مناطق مختلف این استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد به طوری که در شمال این استان بارش باران و در مرکز و جنوب بارش‌ها به صورت برف بوده و چهره‌ای متفاوت در آغازین روزهای دومین ماه بهار به استان خواهد بخشید. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان اردبیل بارش باران بارش برف پلیس راه استان سازمان جهاد کشاورزی استان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهران تا فردا بارانی است

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی تهران، طی امروز و فردا (۴ و ۵ اردیبهشت‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی، آسمان استان نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران و رگبار پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگو‌های همدیدی وضعیت جوی استان تهران طی امروز و فردا (۴ و ۵ اردیبهشت‌ماه) با نفوذ سامانه بارشی آسمان استان نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه با بارش باران گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فردا به‌تدریج از شدت ناپایداری‌ها کاسته می‌شود و از روز پنجشنبه (۶ اردیبهشت‌ماه) تا اوایل هفته آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

از روز پنجشنبه روند تدریجی افزایش دما مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۵ اردیبهشت‌ماه) ابری و بارش پراکنده، به‌تدریج کاهش ابر و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و طی پنجشنبه (۶ اردیبهشت‌ماه) صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای ۱۳ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ایستگاه‌های آبعلی ۳۶ میلیمتر، دماوند ۲۴.۹ میلیمتر، فیروزکوه ۱۰.۳ میلیمتر، میگون ۹.۹ میلیمتر، لواسان ۶.۱ میلیمتر، فرودگاه امام (ره) ۵.۲ میلیمتر، سنجش آلودگی فیروزکوه ۵.۱ میلیمتر، فرودگاه مهرآباد ۵ میلیمتر، ورامین ۲.۹ میلیمتر، شهریار ۲.۸ میلیمتر، شمیرانات- اقدسیه ۲.۳ میلیمتر، شرق تهران ۲.۳ میلیمتر، چیتگر ۲ میلیمتر و ژئوفیزیک ۱.۴ میلیمتر بارش دریافت کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • تداوم بارش‌ها تا فردا
  • برگزاری رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی از فردا
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • پیش بینی وضعیت جوی تهران در روزهای آتی
  • تهران تا فردا بارانی است
  • صدور هشدار نارنجی برای بخش کشاورزی در استان سمنان
  • ادامه بارش پراکنده تا فردا در استان همدان
  • هوای خنک و سامانه ناپایدار تا فردا در اردبیل ادامه دارد