Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@03:50:24 GMT

هفته ای سرد با بارش برف و باران برای اردبیلی ها

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۵۱۱۵۰۰

هفته ای سرد با بارش برف و باران برای اردبیلی ها

سرپرست هواشناسی استان اردبیل از هفته‌ای سرد همراه با بارش باران و برف در سطح استان اردبیل خبرداد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیاوش محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، هفته‌ای سرد همراه با بارش باران و برف در سطح استان اردبیل را پیش بینی کرد.

وی با اشاره به کاهش دمای هوا، بارش باران و برف در سطح استان اردبیل گفت: از روز دوشنبه 2 اردیبهشت سامانه سرد و بارشی دیگری در استان فعال می شود که با فعالیت این سامانه مجدداً ضمن کاهش محسوس دمای هوا ، بارش بصورت باران (در مناطق شمالی استان) و برف (در مناطق مرکزی و جنوبی استان) پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل اظهار داشت: بارش از عصر دوشنبه تا قبل ازظهر روز سه شنبه در بیشتر مناطق استان قابل ملاحظه خواهد بود.

وی  ادامه داد: در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل در طول شب و اوایل صبح‌ها (بویژه در روز‌های سه شنبه و صبح چهارشنبه) دمای هوا تا 4 تا 6 درجه سلسیوس زیر صفر کاهش خواهد یافت.

محمدی همچنین به کشاورزان استان اردبیل توصیه کرد تا تمهیدات لازم جهت سوزاندن کاه و کلش و مواد مناسب برای ایجاد دود در اطراف باغات میوه به منظور جابجایی هوا ، استفاده از دستگاه‌های جلوگیری از سرمازدگی مانند مولد باد، بخاری‌های بادی و چاهک معکوس و استفاده از سایر روش‌های فنی مقابله با کاهش سرمازدگی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای کاهش خسارات ناشی از سرمازدگی ، تنظیم دما در تاسیساتی مانند گلخانه‌ها، مرغداری‌ها ، دامداری‌ها و انبار‌ها ضروری است . همچنین لازم است که موارد ایمنی در استفاده از ماشین آلات کشاورزی ، جابجایی کندو‌ها و کنترل دمای آنها، کنترل و کاهش غذادهی در استخر‌های پرورش ماهی رعایت شوند.

وی افزود: با توجه به رخداد کاهش محسوس دما و اوج شدت دمای منفی در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه در بازه زمانی 2 شب الی 6 صبح، اولویت مقابله با سرمازدگی در روز‌ها و ساعات ذکر شده بیشتر مورد تاکید است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۵۱۱۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل، گفت: سال گذشته در اردبیل برای ۱۴ هزار زوج متقاضی تسهیلات ازدواج وام پرداخت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، یاسیر عبداللهی صبح امروز در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، اظهار داشت: نزدیک به 3 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل در سال گذشته پرداخت شده است.

وی از پرداخت 2 هزار و 850 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای 14 هزار متقاضی در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: 644 میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای 11 هزار و 300 متقاضی در استان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات را یادآور شد و بیان کرد: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار ضروری است.

عبداللهی با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها تصریح کرد: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در تبصره 13 قانون بودجه خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار شد.

افسانه جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول 40 میلیون تومان، دوم 80 میلیون تومان، سوم 120 میلیون تومان، چهارم 150 میلیون تومان و پنجم 200 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۲ درجه‌ای دمای هوا در اردبیل تا هفته آینده
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • باران تا پایان هفته مهمان کرمانی‌هاست
  • باران رگباری ، تگرگ ،صاعقه و تندبادهای لحظه ای در کرمان
  • پیش‌بینی وضعیت دما و بارش کشور تا نیمه خرداد
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در کرمان
  • تداوم شرایط جوی ناپایدار و بارش باران در اردبیل
  • هوای خنک و سامانه ناپایدار تا فردا در اردبیل ادامه دارد
  • کاهش دما و بارش باران در تهران
  • پیش بینی افزایش ابر و بارش باران در برخی مناطق استان کرمان